Autobuso vairuotojas pasijuto esąs visagalis

Jau daugiau kaip metus esu lojalus “Kauno autobusų” klientas, dažnas keleivis, bemaž kasdien autobusu vykstantis į darbą ir atgal į namus bei visur kitur Kauno miesto ribose. Per tiek laiko teko nemažai pamatyti, kad susidaryčiau įspūdį apie čia dirbančius vairuotojus, jų darbo kultūrą, elgesio ypatumus ir kita. Didesnių priekaištų neturiu, nes puikiai suprantu, koks sunkus ir varginantis jų darbas.

Tačiau niekaip negaliu nutylėti incidento, kurį savo akimis mačiau antradienio vakarą. Esu tikras, kad į tokius nesusipratimus neabejotinai dėmesį turėtų atkreipti "Kauno autobusų" bendrovės administracija.

Pranešimą su tokiu pačiu turiniu, kaip ir šiame laiške, nusiunčiau bendrovės tinklapyje nurodytu adresu, prašydamas jį perduoti atsakingiems administracijos atstovams ir tuo pačiu mane informuoti, kad laiškas gautas ir kaip į jį sureaguota. Deja, trečiadienį iki pietų vis dar niekas nesiteikė sureaguoti.

Trumpai apie įvykį. Incidentas prasidėjo antradienį, apie 18.50 val., Kęstučio gatvės ir Vytauto prospekto sankryžoje (netoli Kęstučio g. visuomeninio transporto stotelės, vykstant Fredos kryptimi). 35 maršruto autobusas (jo salone, virš vairuotojo kabinos nurodytas garažo numeris 27332) stovėjo prieš sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui pirmoje eismo juostoje.

Tuo metu prie priekinių įlipimo durų pribėgo jaunas vyras, kuris pabeldė į duris ir kilstelėjo ranką, prašydamas vairuotojo jį įleisti. Prie autobuso vairo sėdėjęs pusamžis, pliktelėjęs vyras į tai atsakė arogantišku ir piktu bei pakeltu tonu: “Nu ir ką tu man ten rodai, ką? Ko ten nori?”

Galiausiai jis atvėrė duris ir keleivis įlipo vidun, bet vietoje pasisveikinimo arba bent jau taktiškos pastabos, savo adresu sulaukė dar vienos piktos vairuotojo replikos, kuri buvo aiškiai girdėti visame autobuso salone: “Ko čia beldiesi? Ką, stotelės nematai? Nežinai kur ir kaip įlipt reikia?”

Į tai jaunas vyras atsakė padėka ir atsiprašymu bei mandagiu tonu paaiškino: “Atsiprašau, aš atbėgau iš troleibuso, važiavusio iš paskos. Turėjau perbėgti gatvę, todėl nesuspėjau į stotelę.”

Vairuotojas toliau tęsė savo: “Čia ne mano bėdos! Aš čia kiekvienam besibeldžiančiam durų neatidarinėsiu.”

Tuo metu, nekreipdamas dėmesio į prastą vairuotojo nusiteikimą, keleivis stovėjo pasilenkęs prie kuprinės ir iš išsitrauktos piniginės krapštė pinigus bilietėliui. Tai pamatęs vairuotojas, dar net neprivažiavęs Griunvaldo gatvės autobusų stotelės, tyčia vidury gatvės staigiai pastabdė autobusą. Piniginę rankose laikęs keleivis pavirto į priekį ir vos neatsitrenkė galva į priekinį autobuso stiklą, bet spėjo susigriebti už turėklo. Čia vėl nuskambėjo vairuotojo frazė: “Laikykitės, gerbiamasis. Ko išvis čia stovit prieky? Kas jums darosi? Ar viskas gerai su galva?”

Į tai keleivis vėlgi sureagavo kantriai ir nieko neatsakė. Galiausiai ištiesęs ranką su saujoje laikytais centais, vyras paklausė: “Man trūksta vieno cento, ar neparduosite bilietėlio?”

Tą akimirką apypilnis autobusas jau riedėjo Autobusų stoties link. Išgirdęs keleivio klausimą, vairuotojas ir vėl nepraleido progos pasišaipyti: “Ką jūs sau galvojat? Tai jau cento nesukrapštot? Ką, aš čia labdarą turiu daryt? Kaip aš paskui į kasą tuos pinigus nešiu? Jis cento, matai, neturi. O iš kur aš jų turiu?”

Itin kantriai į tokį vairuotojo akibrokštą reagavęs vyras, akivaizdžiai sutrikęs ir išraudęs nuo tokių vairuotojo pareiškimų, prisėdo ant priekinės sėdynės ir daugiau nieko nebesakė.

Privažiavęs Geležinkelio stoties visuomeninio transporto stotelę (prie prekybos centro “Express market”), vairuotojas toliau garsiai tęsė: “Tai perki tą bilietą ar ne?”

Išgirdęs keleivio atsakymą, kad šiam trūksta vieno cento, vairuotojas pakilo iš savo vietos, prasivėrė kabinos duris ir pakėlęs ranką liepė keleiviui nešdintis iš autobuso.

Galiausiai tą nelemtą centą vyrui paskolino greta sėdėjusi kita keleivė ir problema tarsi turėjo būti išspręsta, nes jis įsigijo bilietą. Deja, vairuotojas vis tiek neatlyžo.

Neapsikentęs tokio akibrokšto į konfliktą įsikišo kitas greta sėdėjęs jaunas vyras, užstojęs niekuo dėtą keleivį. Jis paprašė, kad vairuotojas liautųsi keleivių akivaizdoje žeminęs niekuo dėtą žmogų ir neviršytų savo įgaliojimų vaikant keleivius iš autobuso. Vairuotojas vis tiek nesitvardė ir pastarajam parodė pirštu į taisykles, kabančias autobuso priekyje: “Skaityk, kas prieš nosį parašyta ir neaiškink man čia, ką daryt ir ko nedaryt. Atsirado, matai, mokyt mane dar pradės...”

Beje, tose taisyklėse apie tokią vairuotojo savivalę nė žodžiu nebuvo užsiminta. Tuo tarpu ten aiškiai buvo parašyta, kad vairuotojas, kaip ir kontrolieriai, privalo turėti darbo pažymėjimą. Deja, pastarajame autobuse virš vairuotojo galvos esantis nedidelis aplankas kabojo tuščias. Paklausus vairuotojo pavardės ir pažymėjimo, šis atrėžė: “Ne tavo reikalas. Čia aš sprendžiu, reikia ten pažymėjimo ar ne ir man nenurodinėsi.”

Įsiaudrinęs keleivis vairuotojo prašė liautis šaukus, o šis į tai atsakė agresyviu elgesiu prie vairo.

"Gal pagaliau nusiraminkite, nes pykti čia nėra ko", - paprašė jaunas vyras, užstojęs vairuotojo žeminamą keleivį.

"Tai gal aš čia su tavim bučiuotis turiu?" - rėkė vairuotojas.

Nuo to laiko kiekvienoje stotelėje jis stabdė autobusą staigiai ir tyčia stabdžio pedalą numindavo po kelis sykius. Laimė, kad niekas nenukrito salone ant grindų, nors iki to trūko labai nedaug. Keleiviai neslėpė pasipiktinimo vairuotojo elgesiu, bet šis į tai nė trupučio nereagavo.

Esu tikras, kad šiuo ekonominiu sunkmečiu bendrovė “Kauno autobusai” gali rasti kur kas mandagesnių ir savo darbui labiau atsidavusių profesionalių vairuotojų. Tuo tarpu įžūlūs ir savęs netvardantys asmenys privalo atsakyti už savo poelgius, mat antraip jie ir toliau elgsis taip pat, tuo keldami pavojų keleivių saugumui.

Tai, ką išdėsčiau šiame laiške, ketinau pranešti telefonu, tačiau autobuse nurodytas nemokamas pagalbos telefonas 8-800 20505 incidento metu ir pusvalandį po to rodė užimtos linijos signalą. Siūlau "Kauno autobusų" atstovams patikrinti, ar ši linija išties pilnavertiškai funkcionuoja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Vėluojantis Vakarų atsakas
    Vėluojantis Vakarų atsakas

    Vėluojantis, nepakankamas ir pasenęs – apibendrintai toks yra Vakarų atsakas į Rusijos grėsmę. ...

    2
  • Valstiečiai įves licencijas verslininkams, žurnalistams ir rašytojams?
    Valstiečiai įves licencijas verslininkams, žurnalistams ir rašytojams?

    Pirmadienį tratėjo valstietiški būgnai ir gaudė policijos fanfaros. Premjeras pompastiškai pasirašė nacionalinį susitarimą, kad mainais į mažus mokesčius verslininkai padidins algas. Apie tai, ar algas biudžetininkams, pavyzdži...

    5
  • Bažnyčios be kryžių
    Bažnyčios be kryžių

    "Gandrai jau pasiekė Afriką", – anądien pasidžiaugė garsus Vakarų Lietuvos sparnuočių stebėtojas ir skaičiuotojas V.Jusys. ...

    4
  • Kam tarnauja A. Veryga?
    Kam tarnauja A. Veryga?

    Sveikatos apsaugos ministrą Aurelijų Verygą būtų galima pavadinti šių laikų Tadu Blinda, svieto lygintoju, tik jis, deja, tarnauja ne vargšams, o turtingiesiems. Kaip kitaip vertinti ministro sumanymą ligoniams uždrausti parsivežti i&sc...

    42
  • Mūsų ydos, pelniusios tris Nobelio premijas
    Mūsų ydos, pelniusios tris Nobelio premijas

    Jau trečią kartą per pastaruosius 15 metų Nobelio ekonomikos premija, kuri oficialiai vadinama Švedijos centrinio banko premija Alfredui Nobeliui atminti, yra skiriama ekonomistui, tyrinėjusiam žmonių neracionalumą ir jų finansines klaidas. Kod...

    1
  • Galia ir valdžia
    Galia ir valdžia

    Lietuvos politinėje padangėje – sujudimas. Politikai suka galvas, kaip jiems įgyti daugiau galios ir perimti arba išlaikyti valdžią. ...

    7
  • Socialdemokratų manifestas prakuroms
    Socialdemokratų manifestas prakuroms

    Kiekvieną dieną sulaukiame naujos socialdemokratų muilo operos serijos. Viskas, ko reikia intrigai išlaikyti, yra. Situacija pasikeičia kas dieną, žiūrovas negali atsipalaiduoti ir geriau nepraleisti jokios serijos. O kiekviena serija baigiasi in...

    3
  • Klinikinių idėjų triumfas
    Klinikinių idėjų triumfas

    Lenkai ir vėl "išdūrė" Lietuvą! Kol mūsiškiai isterijų ideologai klykė apie tuoj įvyksiančią karinę invaziją, o prasidėjus "Zapad" privarė pilną pižamą ir išsilakstė po užsienius, Lenkija tyliai susit...

    24
  • Kur auga talentai, kurių trokšta darbdaviai?
    Kur auga talentai, kurių trokšta darbdaviai?

    Sparčiai mažėjantis darbingo amžiaus žmonių skaičius Lietuvoje didina spaudimą darbdaviams – kaip rasti tinkamų naujų darbuotojų ir kaip išsaugoti esamus? ...

    1
  • Išgarsėti per kivirčus?
    Išgarsėti per kivirčus?

    Nuomonių įvairovė ir kultūringa diskusija yra demokratijos ir (su)gyvenimo pagrindas. Mūsuose ypač gaji kivirčų tradicija, tarsi tebegyventume akmens amžiuje ir kiekvienas kitoks taikytųsi atimti mamutienos kąsnį arba manytų, kad tavo tas kąsnis ...

    4
Daugiau straipsnių