Ar savivalda gali prisidėti prie šešėlinės ekonomikos mažinimo?

Valdantieji iškėlė ambicingus planus dėl šešėlinės ekonomikos mažinimo, tačiau kaip to pasiekti? Ar tai tik Vriausybės reikalas? O gal visų mūsų? 

Ar būtų slepiami mokesčiai, jeigu kiekvienas pirkėjas ar paslaugų gavėjas paprašytų kvito už suteiktas paslaugas? Žinoma, visuomenė taip greitai nesikeičia, todėl naivu tikėtis, jog vieną rytą nubudę visi bus pilietiškesni. Tačiau valdžios struktūros tam ir yra, jog reglamentuotų tam tikrus procesus taip, kad galimybė piktnaudžiauti būtų kaip galima labiau sumažinta. 

Biudžeto surinkimas aktualus visiems piliečiams, kadangi nuo jo dydžio priklauso ar didės išmokos, kiek bus suteikta viešųjų paslaugų ir pan.  

Suprantama, jog Seimo pajėgumai taip pat yra riboti ir pirmoje eilėje priimami patys svarbiausi sprendimai, tačiau situaciją gerinti galima nuo pačių žemiausių grandžių. 

Elementariausias pavyzdys yra maršrutiniai mikroautobusai. Jų pajamos yra milžiniškos, taičiau oficialiai yra deklaruojama, jog veikla yra nuostolinga. Kai savivaldybė pasiūlo didinti vežimo įkainius, vežėjai nesutinka. Keista? 

Juk tai prieštarauja logikai. Jeigu prekė parduodama pigiau už savikainą, kaina turėtų būti keliama, tačiau taip nedaroma dėl kelių priežasčių. Šio sektoriaus veikla yra ne tik, kad pelninga, bet netgi sunku surasti tokio pelningumo verslo nišą (atsižvelgiant į investicijų ir pajamingumo balansą). Paprasčiausia vairuotojai beveik niekada neišduoda mokėjimo kvito, o keleiviai nepareikalauja. 

Didžioji dalis pajamų taip ir lieka neapmokestintos PVM, pelno ar kitais mokesčiais. Šias lėšas savininkas gali neapmokestintas pasiimti tiesiai "į kišenę", mokėti "vokeliais" vairuotojams bei laisvai jomis disponuoti. Tokios problemos sprendimas yra visiškai nesudėtingas. 

Kadangi ši transporto paslauga mieste nėra niekuo išskirtina, jai turėtų būti vienodos sąlygos kaip ir kitam miesto viešajam transportui. Tame tarpe ir keleivių kontrolė. 

Keleiviai, žinodami, jog jiems gresia 60-100 lt bauda, tikrai reikalaus iš vairuotojų važiavimo bilieto. Jeigu vis dėlto taip atsitiktų, jog vežėjas per metus būtų kelis kartus aptiktas su keleiviais be bilieto, savivaldybė galėtų nebepratęsti licencijos. 

Sprendimas visiškai nesudėtingas. Kitas klausimas, kas turėtų mokėti už konrolės vykdymą? Keleivių kontrolės vykdymo išlaidų atsiradimą galima kompensuoti padidinus  maršruto mokestį. Ar toks modelis pasiteisina, paaiškėtų jau iškarto, stebint vežėjų finansinius srautus.


Šiame straipsnyje: savivaldybių rinkimai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Tautos priešų akušerija
    Tautos priešų akušerija

    Premjeras galutinai įtvirtino atominį kriterijų, kuriuo pas mus žmonės skirstomi į dvi kategorijas: tautos priešų ir tų, kurie tikrai myli tėviškę. ...

  • Čia priėjo Ona...
    Čia priėjo Ona...

    ir pasakė: Nors Liberalų sąjūdžiui daug kas norėtų įteikti „vilko bilietą“, bet medine dėžute su eurais liberalizmo sunaikinti nepavyks. Liberalų sąjūdyje dirba daug sąžiningų ir dorų žmonių, tvirtai žinančių, kad liberalus...

    12
  • Dar kartą nueita paprasčiausiu keliu
    Dar kartą nueita paprasčiausiu keliu

    Prieš kelias savaites viešojoje erdvėje pasirodžiusi informacija dėl svarstymų privatizuoti valstybės valdomas įmones buvo sutikta kritiškai naudojant vieną argumentą – tai gali kelti pavojų nacionaliniam saugumui. Tačiau p...

  • Lietuviški deimančiukai
    Lietuviški deimančiukai

    Lietuvos krepšinio daigų nenumarins jokie graikiški nitratai, sugerti tarptautiniuose arimuose. Šalies krepšinio lygos (LKL) jubiliejinio, 25-ojo sezono startas stebuklų neparodė, bet nuteikė maloniai. Ypač tuos, kurie vertina ...

  • Lietuvos pramonės rezultatai stebina
    Lietuvos pramonės rezultatai stebina

    Lietuvos pramonės rezultatai šiemet nepaliauja stebinti. Statistikos departamento duomenimis, šių metų rugpjūtį pramonės produkcijos apimtys buvo 13 proc. didesnės nei prieš metus, o per aštuonis mėnesius pagaminta produkcij...

    3
  • Kelios mintys apie rinkodarą
    Kelios mintys apie rinkodarą

    Šitą komentarą rašau kūrybininkams ir – be jokios abejonės – sau. Rinkodara – labai silpna mano pusė, ir jai tikrai reikėtų skirti savo laiko, dėmesio, minčių. ...

    1
  • Sostinės sindromo tvaikas
    Sostinės sindromo tvaikas

    Lygiai prieš metus Lietuvą sukrėtė netikėta filosofo, eseisto, humanisto bei intelektualo Leonido Donskio mirtis. Eruditų pasaulyje ir kitose mąstančio proto erdvėse atsivėrė tuštuma, kuri jaučiama lig šiol. Kaip ir po režisier...

    4
  • Sausainių apartheidas
    Sausainių apartheidas

    Teiginiai, kad mus pasiekiantys garsių prekės ženklų gaminiai – kitokie nei Vakaruose, pasitvirtino. Tai, ką iki šiol galėjome laikyti namų šeimininkių paskalomis, įrodė ir ekspertai. ...

  • Pažangos nėra
    Pažangos nėra

    Lietuvoje vyrauja suvokimas, kad ateityje šalis bus ne tik visateisė, bet ir visavertė Vakarų Europos dalis. Ar iš tiesų? ...

    8
  • Karalienė Laima Karaliaus Mindaugo centre
    Karalienė Laima Karaliaus Mindaugo centre

    Buvusi Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro direktorė Laimutė Anužienė galėtų tapti kokios nors animacinės pasakos arba žaidimo heroje. Nugalėta direktorės epizode ji atgimsta vizažistės amplua, galėtų būti nupieštas jos bandymas &...

    11
Daugiau straipsnių