Ar savivalda gali prisidėti prie šešėlinės ekonomikos mažinimo?

Valdantieji iškėlė ambicingus planus dėl šešėlinės ekonomikos mažinimo, tačiau kaip to pasiekti? Ar tai tik Vriausybės reikalas? O gal visų mūsų? 

Ar būtų slepiami mokesčiai, jeigu kiekvienas pirkėjas ar paslaugų gavėjas paprašytų kvito už suteiktas paslaugas? Žinoma, visuomenė taip greitai nesikeičia, todėl naivu tikėtis, jog vieną rytą nubudę visi bus pilietiškesni. Tačiau valdžios struktūros tam ir yra, jog reglamentuotų tam tikrus procesus taip, kad galimybė piktnaudžiauti būtų kaip galima labiau sumažinta. 

Biudžeto surinkimas aktualus visiems piliečiams, kadangi nuo jo dydžio priklauso ar didės išmokos, kiek bus suteikta viešųjų paslaugų ir pan.  

Suprantama, jog Seimo pajėgumai taip pat yra riboti ir pirmoje eilėje priimami patys svarbiausi sprendimai, tačiau situaciją gerinti galima nuo pačių žemiausių grandžių. 

Elementariausias pavyzdys yra maršrutiniai mikroautobusai. Jų pajamos yra milžiniškos, taičiau oficialiai yra deklaruojama, jog veikla yra nuostolinga. Kai savivaldybė pasiūlo didinti vežimo įkainius, vežėjai nesutinka. Keista? 

Juk tai prieštarauja logikai. Jeigu prekė parduodama pigiau už savikainą, kaina turėtų būti keliama, tačiau taip nedaroma dėl kelių priežasčių. Šio sektoriaus veikla yra ne tik, kad pelninga, bet netgi sunku surasti tokio pelningumo verslo nišą (atsižvelgiant į investicijų ir pajamingumo balansą). Paprasčiausia vairuotojai beveik niekada neišduoda mokėjimo kvito, o keleiviai nepareikalauja. 

Didžioji dalis pajamų taip ir lieka neapmokestintos PVM, pelno ar kitais mokesčiais. Šias lėšas savininkas gali neapmokestintas pasiimti tiesiai "į kišenę", mokėti "vokeliais" vairuotojams bei laisvai jomis disponuoti. Tokios problemos sprendimas yra visiškai nesudėtingas. 

Kadangi ši transporto paslauga mieste nėra niekuo išskirtina, jai turėtų būti vienodos sąlygos kaip ir kitam miesto viešajam transportui. Tame tarpe ir keleivių kontrolė. 

Keleiviai, žinodami, jog jiems gresia 60-100 lt bauda, tikrai reikalaus iš vairuotojų važiavimo bilieto. Jeigu vis dėlto taip atsitiktų, jog vežėjas per metus būtų kelis kartus aptiktas su keleiviais be bilieto, savivaldybė galėtų nebepratęsti licencijos. 

Sprendimas visiškai nesudėtingas. Kitas klausimas, kas turėtų mokėti už konrolės vykdymą? Keleivių kontrolės vykdymo išlaidų atsiradimą galima kompensuoti padidinus  maršruto mokestį. Ar toks modelis pasiteisina, paaiškėtų jau iškarto, stebint vežėjų finansinius srautus.


Šiame straipsnyje: savivaldybių rinkimai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Dėmesio centre – Jeruzalė
    Dėmesio centre – Jeruzalė

    Kaip pranešė „BBC“, palestiniečių savivaldos prezidentas Mahmoudas Abbasas pavadino Amerikos prezidento nutarimą „apgailėtinu“, Izraelio ministras pirmininkas Benjaminas Netanyahu – „drąsiu ir teisingu“, o...

    3
  • Aš feministė – myliu vyrus, skutuosi pažastis
    Aš feministė – myliu vyrus, skutuosi pažastis

    Pastaruoju metu žodis "feministė" apipintas tokiu kiekiu legendų, stereotipų ir išankstinių nuomonių, kad su juo galėtų konkuruoti nebent tokios sąvokos kaip "musulmonas" ar "tolerancija". Nemažai daliai žmonių,...

    13
  • Reikia Vyčio
    Reikia Vyčio

    Jeigu visuomenei reikia Vyčio, duoti jį yra kur kas svarbiau, nei paisyti kanonų – šiuolaikinio meno ar kartais absurdiškų paveldosaugininkų reikalavimų. Pats Kultūros paveldo departamento (KPD) įsikišimas, primenant, kad lyg...

    7
  • Karas ir taika
    Karas ir taika

    Donaldas Trumpas pripažino Jeruzalę Izraelio sostine. Prieštaringų sprendimų jo valdymo laikotarpiu dar bus ne vienas. Pavyzdžiui, galima įtampa dėl Irano. ...

    5
  • Gavo, ko norėjo
    Gavo, ko norėjo

    Apsiaustis baigėsi. Išorės priešų į kampą įspeista motušė Rusija nepasidavė: liko ištikima savo įsitikinimams ir stojiškai priėmė nuosprendį. O svarbiausia – iki paskutinio atodūsio neišdavė savo ta...

    1
  • Naujieji kultūros „reformatoriai“
    Naujieji kultūros „reformatoriai“

    Mindaugas Karbauskis vadovauja Maskvos Vladimiro Majakovskio teatrui ir repetuoja jo scenoje. Nuvykę į Naisius, sužinosite, kad čia veikia teartas. Ekskursijų vadovė rimtu veidu praneš, kad teatrui vadovauja jo mecenatas Ramūnas Karbauskis. Broli...

    4
  • Dirbtinis intelektas jau siaučia Lietuvoje
    Dirbtinis intelektas jau siaučia Lietuvoje

    Nepriklausomybės atkūrimo pradžioje teko darbuotis tuometėje Aukščiausiojoje Taryboje, ji dabar vadinama Atkuriamuoju Seimu. ...

    2
  • Ukrainoje dar negerai
    Ukrainoje dar negerai

    Su prestižiniu JAV dienraščiu „Boston Globe“ susijęs biuletenis „Daily Chatter“ paskelbė straipsnį su nuorodomis į daugelį kitų šaltinių apie Ukrainą, kurioje vis dar žvanga ginklai. ...

    6
  •  Kalėdų senelio kelionės
    Kalėdų senelio kelionės

    Miestuose ir miesteliuose įžiebę kalėdines eglutes, o namuose vakarojant uždegę pirmąją advento žvakę, pradėjome gyventi didžiosios žiemos šventės laukimo nuotaika. ...

  • Astrologiniai patarimai
    Astrologiniai patarimai

    Nors vis dar grėsmingai dunkso pilnatis, o tai nieko gera iki delčios daugumai piliečių nežada, tiems, kurie tikisi algos pakėlimo, vis dėlto yra puikus metas (ir jis tęsis iki kitos Seimo kadencijos). Tai laikas, kupinas ypatingų galių. Ypač parlam...

    6
Daugiau straipsnių