Ant kokio grėblio lipa Kauno valdininkai?

Visuomenei jautrūs klausimai turi būti sprendžiami ypač kruopščiai. Surenkant visus argumentus "už" ir "prieš", juos aptariant viešose diskusijose, atsižvelgiant į menkiausius įtarimus, kad galiausiai priimtas sprendimas nebekeltų jokių abejonių.

Paisyti šias banalias taisykles, regis, turėtų visos blaiviai mąstančios valdžios struktūros – ir dėl jas kuruojančios partijos reitingų, ir nenorint paskęsti bylinėjimęsi. Turėtų, tačiau paiso mažuma. Politikai ir kiti įvairaus rango valdžiažmogiai lipa ant grėblio nepaisydami gumbų nei savo, nei kolegų kaktose.

Ant eilinio grėblio savo kelyje rengiasi lipti ir Kauno troleibusų bei autobusų parko sujungimo entuziastai miesto savivaldybėje. Jie, atrodo, skuba nė nesulaukę miesto tarybos sprendimo sugroti šių jungtuvių proga Mendelsono maršą.

Gali būti, kad šiandien – pats tinkamiausias laikas, Kaunas – pats tinkamiausias miestas griebtis projekto, kurio iki šiol nerizikavo įgyvendinti net Vilnius. Tačiau kam taip skubėti? Jei neseniai abiejų autoūkių sujungimo galimybių studiją atlikę ekspertai daro radikaliai priešingas išvadas nei ankstesnio tyrimo autoriai, gal verta užsakyti trečią tyrimą? Žinoma, paskelbus viešąjį konkursą. Kainuoti kainuos, bet bent jau sujungimo (arba ne) argumentai bus svaresni, nebekaitins nereikalingų aistrų, nekels papildomų klausimų. O jų šiandien – daugiau nei reikia.

Pavyzdžiui, dėl argumento, kurį kaip pagrindinį pateikia šių jungtuvių entuziastai: sujungus bendroves, labiausiai bus retinamos ne juodadarbių, bet administracijos gretos. Tuomet esą valdymas bus pigesnis ir skaidresnis.

Tačiau juk tai – pats primityviausias vadinamosios administravimo sinergijos šalininkų šūkis. Jei sujungtų kelių įmonių darbų apimtys (šiuo atveju – ir vairuotojų skaičius) nesumažės, radikaliai nepasikeis ir kabinetų skaičius administracijos korpuse. Bene didžiausia permaina tokiais atvejais būna ta, kad iš dviejų generalinių direktorių (ir dviejų generalinių direktorių sekretorių-referenčių) belieka vienas (ir viena).

Kitas jungimo šalininkų argumentų – sujungus esą būtų galima "geresnėmis sąlygomis iš tiekėjų pirkti įvairių paslaugų". Nori nenori, bet krebžda mintis: o kodėl to negalima padaryti jau šiandien? Juk abi bendrovės jau sutarė dėl vieningos bilietų, reklamos, kontrolės sistemos. Gal tos mistinės paslaugos yra pernelyg skirtingos, kad būtų galima jau šiandien jas pirkti sykiu? Bet ar kas pasikeis įkūrus kokią "Autotroleibusų ūkio" bendrovę – autobusams ūsai juk neišdygs, troleibusai nepradės reikalauti dyzelino.

Kodėl nesujungus, jau dabar negalima suderinti ir maršrutų, kurių dauguma centrinėje miesto dalyje esą dubliuojama, taip pat neaišku. Kaip, beje, ir priežastis, kodėl tai turėtų būti padaryta.

Galiausiai ar dviejų skirtingus statusus turinčių bendrovių sujungimas atpirks išlaidas, kurių neabejotinai bus persirašius paskolų sutartis su bankais?
Tai – tik kelios abejonės, temdančios galimo sujungimo perspektyvą. Tačiau kiekvienas aiškiai nepaneigtas "prieš" menkina "už" ir didina įtarimus, jog šios skubotos jungtuvės – ne iš meilės miesto biudžetui, bet iš kai kurių "piršlių", nusitaikiusių į bendrovių kraitį, išskaičiavimo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Daugiau gyventojų tikisi, kad būstas brangs
    Daugiau gyventojų tikisi, kad būstas brangs

    SEB banko užsakymu atlikta būsto kainų lūkesčių apklausa rodo, kad kovą gyventojų, manančių, kad būstas brangs, dalis buvo didžiausia nuo 2014 metų pradžios. Jau 59 proc. apklaustųjų praėjusį mėnesį teigė, kad būsto kaina per artimiausius...

  • Kapitalistai įgyvendina marksistų svajones
    Kapitalistai įgyvendina marksistų svajones

    Netrukus gyvensime taip, kaip tikėjosi marksistai. Tačiau taip nutiks tik dėl to, kad tuo pasirūpino kapitalistai. Skamba neįtikėtinai? Bet tai tiesa. ...

    2
  • Medinis premjeras
    Medinis premjeras

    Realių darbų nematyti, tačiau Vyriausybės vadovas Saulius Skvernelis šypsosi ir laido primityvius juokelius. Tautoje tai vadinama mediniais bajeriais. ...

    2
  • Pasitvirtino senolių išmintis
    Pasitvirtino senolių išmintis

    Šiemet kuo tiksliausiai pasitvirtino senolių išmintis, apibūdinanti balandžio mėnesio orus: „Viena diena motina, kita diena – močeka“. Tik saulutė kiek ilgiau pamalonindavo  šiluma, tuoj užslinkdavo pilkas gr...

  • Pavasarinis daltonizmas
    Pavasarinis daltonizmas

    Pavasaris spalvų šiemet mums kol kas šykštus. Jau nekalbant apie, kad šią ašarų pakalnę jis išvis pamiršo. ...

    1
  • Kuriuo keliu pasuks prancūzai?
    Kuriuo keliu pasuks prancūzai?

    Prancūzijos prezidento rinkimų pirmojo turo rezultatai daug ką nustebino, ypač pačius prancūzus. „Tai istorinis poslinkis“, sušuko didžiausią prestižą turintis Paryžiaus dienraštis „Monde“. ...

  • Kas sieja žirafą ir mokesčių mokėtoją?
    Kas sieja žirafą ir mokesčių mokėtoją?

    Gamtoje mažiausiai miega žirafa – vos dvi valandas per parą. Negana to, ji miega labai neramiai. Žirafa saugosi įvairių plėšriųjų žvėrių ir miega su pertraukomis, naktimis, dažniausiai po 5 minutes. ...

    5
  • Visi prieš vieną!
    Visi prieš vieną!

    Prancūzijos prezidento rinkimų pirmąjį turą laimėjęs Emanuelis Macronas – spalvinga asmenybė: jis ir kairysis, ir dešinysis, ir nacionalistas, ir globalistas. Žodžiu, visų galų meistras. ...

    10
  • Prancūziškasis deja vu
    Prancūziškasis deja vu

    Progresyvieji europiečiai gali trumpam atsikvėpti: Prancūzijos maištininkams pritrūko jėgų naujajai revoliucijai įvykdyti. Užsimoję per vieną mūšį užimti savąją bastiliją – Eliziejaus rūmus – ultranacionalistai patyr...

    2
  • E. Macrono pergalė: ar ne per anksti džiaugtis?
    E. Macrono pergalė: ar ne per anksti džiaugtis?

    Emmanuelis Macronas surinko daugiausia balsų pirmame Prancūzijos prezidento rinkimų ture ir toliau kovos su euroskeptike Marine Le Pen. Apklausų duomenimis antrame rinkimų ture Le Pen beveik neturi šansų laimėti – dauguma prancūzų, balsav...

    2
Daugiau straipsnių