Ant kokio grėblio lipa Kauno valdininkai?

Visuomenei jautrūs klausimai turi būti sprendžiami ypač kruopščiai. Surenkant visus argumentus "už" ir "prieš", juos aptariant viešose diskusijose, atsižvelgiant į menkiausius įtarimus, kad galiausiai priimtas sprendimas nebekeltų jokių abejonių.

Paisyti šias banalias taisykles, regis, turėtų visos blaiviai mąstančios valdžios struktūros – ir dėl jas kuruojančios partijos reitingų, ir nenorint paskęsti bylinėjimęsi. Turėtų, tačiau paiso mažuma. Politikai ir kiti įvairaus rango valdžiažmogiai lipa ant grėblio nepaisydami gumbų nei savo, nei kolegų kaktose.

Ant eilinio grėblio savo kelyje rengiasi lipti ir Kauno troleibusų bei autobusų parko sujungimo entuziastai miesto savivaldybėje. Jie, atrodo, skuba nė nesulaukę miesto tarybos sprendimo sugroti šių jungtuvių proga Mendelsono maršą.

Gali būti, kad šiandien – pats tinkamiausias laikas, Kaunas – pats tinkamiausias miestas griebtis projekto, kurio iki šiol nerizikavo įgyvendinti net Vilnius. Tačiau kam taip skubėti? Jei neseniai abiejų autoūkių sujungimo galimybių studiją atlikę ekspertai daro radikaliai priešingas išvadas nei ankstesnio tyrimo autoriai, gal verta užsakyti trečią tyrimą? Žinoma, paskelbus viešąjį konkursą. Kainuoti kainuos, bet bent jau sujungimo (arba ne) argumentai bus svaresni, nebekaitins nereikalingų aistrų, nekels papildomų klausimų. O jų šiandien – daugiau nei reikia.

Pavyzdžiui, dėl argumento, kurį kaip pagrindinį pateikia šių jungtuvių entuziastai: sujungus bendroves, labiausiai bus retinamos ne juodadarbių, bet administracijos gretos. Tuomet esą valdymas bus pigesnis ir skaidresnis.

Tačiau juk tai – pats primityviausias vadinamosios administravimo sinergijos šalininkų šūkis. Jei sujungtų kelių įmonių darbų apimtys (šiuo atveju – ir vairuotojų skaičius) nesumažės, radikaliai nepasikeis ir kabinetų skaičius administracijos korpuse. Bene didžiausia permaina tokiais atvejais būna ta, kad iš dviejų generalinių direktorių (ir dviejų generalinių direktorių sekretorių-referenčių) belieka vienas (ir viena).

Kitas jungimo šalininkų argumentų – sujungus esą būtų galima "geresnėmis sąlygomis iš tiekėjų pirkti įvairių paslaugų". Nori nenori, bet krebžda mintis: o kodėl to negalima padaryti jau šiandien? Juk abi bendrovės jau sutarė dėl vieningos bilietų, reklamos, kontrolės sistemos. Gal tos mistinės paslaugos yra pernelyg skirtingos, kad būtų galima jau šiandien jas pirkti sykiu? Bet ar kas pasikeis įkūrus kokią "Autotroleibusų ūkio" bendrovę – autobusams ūsai juk neišdygs, troleibusai nepradės reikalauti dyzelino.

Kodėl nesujungus, jau dabar negalima suderinti ir maršrutų, kurių dauguma centrinėje miesto dalyje esą dubliuojama, taip pat neaišku. Kaip, beje, ir priežastis, kodėl tai turėtų būti padaryta.

Galiausiai ar dviejų skirtingus statusus turinčių bendrovių sujungimas atpirks išlaidas, kurių neabejotinai bus persirašius paskolų sutartis su bankais?
Tai – tik kelios abejonės, temdančios galimo sujungimo perspektyvą. Tačiau kiekvienas aiškiai nepaneigtas "prieš" menkina "už" ir didina įtarimus, jog šios skubotos jungtuvės – ne iš meilės miesto biudžetui, bet iš kai kurių "piršlių", nusitaikiusių į bendrovių kraitį, išskaičiavimo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Skurdas turi tikrą vardą ir pavardę
    Skurdas turi tikrą vardą ir pavardę

    Apie skurdą mūsų valdžia kalba tik ypatingomis progomis – spalio 17-ąją, kai minima Tarptautinė kovos su skurdu diena bei tada, kai paskelbiama skurdo statistika. Tiesa, dar reiktų įvardyti rinkimus, kai vardan populizmo žarstomi įvairiausi pa...

    7
  • Mūsų pakantumo testai
    Mūsų pakantumo testai

    Kiekviena diena mus bando įvairiais susitikimais, žiniomis, kurias turime priimti ar atmesti. Viešuma nepraeina be streso, naujų patirčių, plečiamo požiūrio. Reakcijas galima skirstyti į inertiškas, įprastas, ir kintančias, naujesnes. ...

    2
  • Pasmerkimo atlaidai
    Pasmerkimo atlaidai

    Š.Bartas iš užsienio grįžo namo, o čia – kanalizacijos avarija: visas jos turinys, tarsi sąžinės priekaištas, plūduriuoja, kur tik akys užmato. ...

    8
  • Mergaite, veidelį paprastesnį!
    Mergaite, veidelį paprastesnį!

    Ach, kaip man patinka naktiniai klubai, barai ir madingi restoranai! Ne dėl to, kad kai kuriuose jų suplaka labai skanias mimozas ar džintonikus. Pastaruoju metu vis dažniau savąsias mimozas geriu be burbuliukų, o toniką be džino, tačiau nuo to &ndash...

    23
  • Ar dar gyvas Rūpintojėlis?
    Ar dar gyvas Rūpintojėlis?

    Kiekvienam laikui būdingi savi simboliai. Valstybės atkūrimo šimtmečio išvakares labiau garsina ne simboliai, o žiniasklaidos paviešinti skandalai. Biurokratais paversti medikai, valstybingumo parodija tapusi Lukiškių aik&scar...

  • Apie priekabiavimą
    Apie priekabiavimą

    Seimas galutinai tapo kažkokiu meškų cirku – tokių idiotiškų sprendimų, besipilančių kasdien, nematėme apskritai niekada. Siūlymas įtraukti į Seimo kultūros komitetą seksualiniu priekabiavimu kaltinamą Kęstutį Pūką nustebi...

    26
  • Vaiduoklio sugrįžimas
    Vaiduoklio sugrįžimas

    Ką galima nuveikti, kai jums 45-eri? Labai daug. Gal net daugiau nei bet kada iki tol. Tai amžius, kai žmogaus protinės galios pasiekusios brandą, o patirties ir gyvenimiškosios išminties jau būname sukaupę tiek, kad galime ja dosniai daly...

    1
  • Lietuvos eksportas – kaip ant sparnų
    Lietuvos eksportas – kaip ant sparnų

    Šiemet Lietuvos eksportuotojai demonstruoja sparčiausią augimą visoje Europos Sąjungoje. Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, eksporto apimtys ūgtelėjo net 17 proc. Teigiamos ek...

    3
  • Seksas, melas ir vaizdajuostė
    Seksas, melas ir vaizdajuostė

    Visiems puikiai žinoma, jog Kremliaus šešėlyje sukuriamas menas – pats dvasingiausias. Ypač sukurtas sovietmečio eroje. Vien ko verta kino juosta "Likimo ironija, arba po pirties". Neabejojame, kad jeigu tik būtų kokių Geig...

    10
  • Būsto rinkos aktyvumas pasiekė zenitą
    Būsto rinkos aktyvumas pasiekė zenitą

    Pastaruoju metu būsto rinkos tendencijos ir ateities perspektyvos – viena karščiausių temų, apie kurią jau savo nepajudinamą nuomonę turi kiekvienas: nuo tikrų šios rinkos „ryklių“ iki chroniškai savo malonumui N...

    1
Daugiau straipsnių