Marijampolės savivaldybėje žuvo su automobiliu susidūręs dviratininkas

Grįžti į straipsnį

Klausimuks

Klausimuks portretas
O gal tai važinėjimo visą parą su šviesomis pasekmė? Pažvelkite į pravažiuojančias mašinas. Jų šviesos – nuo dieną akinančių iki vos matomų. Apžiūrėkite eilę kieme ar aikštelėje stovinčių automobilių žibintus. Naujų arba neseniai iš Vakarų valstybių, kuriose šviesos dieną nejungiamos, atvarytų automobilių žibintų reflektoriai blizga, lyg veidrodis. Keletą metų Lietuvoje eksploatuotų – apsiblausę, arba iš viso praradę blizgesį. Deja, daugelio senesnių automobilių žibintai jau nepataisomai sugadinti dėl ilgalaikio šilumos ir šviesos poveikio atsirandančios reflektorių veidrodinio paviršiaus erozijos ir naktį labai blogai apšviečia kelią . Tokių automobilių vairuotojams tamsoje pėstieji ir dviratininkai - net ir su atšvaitais, – kitos kliūtys išnyra vos už kelių metrų, kai sureaguoti jau galima ir nebespėti...Keisti žibintus – nelogiška – neretai kainuotų daugiau, negu vertas automobilis. Atsakyti už tokią padėtį turėtų privertusieji važinėti visą parą su įjungtomis artimosiomis šviesomis, kurios yra visiškai tam nepritaikytos. Neveltui ES Komisija siūlo tik nuo 2011 m. gaminamuose automobiliuose įmontuoti specialias fotodiodines dienines šviesas, o ne jungti artimąsias. Aršiems šviesų gynėjams siūlyčiau pirma pagalvoti, ar patys dėl išvardintų priežasčių netapsite avarijų aukomis, arba kaltininkais. Ar patys nesėsite į kalėjimą dėl suvažinėto pėsčiojo ar dviratininko, užmuštų draugų ar artimųjų, jeigu, laiku nepastebėję kelio vingio, trenksitės į medį ar versitės, nusiritę nuo skardžio? Pavyzdžių galite prisižiūrėti kasdien. Tik tokių avarijų priežasčių dorai niekas neanalizuoja. Paprastai, viskas suverčiama per dideliam greičiui.

Galerijos

Daugiau straipsnių