- Eglė Veličkaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmas mokslo metų mėnuo baigėsi. Tėvai visada trokšta, kad jų vaikai būtų gabiausi, kad jiems sektųsi. Tačiau ne visiems mokyklos suole vienodai lengva.
Kai kuriems mokiniams sunku sutelkti dėmesį, namų darbai tampa didžiule kančia, neįveikiama be suaugusiųjų pagalbos.
Tėvai, susidūrę su nesklandumais, ne visada žino, ko griebtis. Kaip palengvinti vaikui mokymosi procesą, kaip jam padėti?
Pirmiausia nerimu ir dvejonėmis rekomenduojama pasidalyti su atžalos mokytoju. Jis, pasitaręs su mokykloje dirbančiais specialistais – specialiuoju pedagogu, logopedu, psichologu ar socialiniu pedagogu – suteiks mokiniui papildomą pedagoginę pagalbą.
Nuo šiol ji turėtų būti vis labiau prieinama ne tik didmiesčiuose, bet ir atokiose šalies vietovėse gyvenantiems moksleiviams.
Švietimo ir mokslo ministerijos Ugdymo plėtotės centras nuo šių metų gegužės įgyvendina projektą, kuris turėtų padidinti pagalbos mokiniui veiksmingumą ir užtikrinti visų švietimo lygių įstaigų teikiamų paslaugų prieinamumą specialių poreikių bei socialinę atskirtį patiriantiems vaikams.
„Projektas prisidės prie to, kad bus mažinamas atotrūkis tarp teikiamos pedagoginės psichologinės pagalbos kaime ir mieste gyvenantiems moksleiviams. Įgyvendinus projektą bus užtikrinamas tinkamas pagalbos specialiųų poreikių vaikams teikimo sistemos funkcionavimas, stiprinama pedagoginių psichologinių tarnybų tinklo infrastruktūra Lietuvoje“, – su 2007–2013 m. ES struktūrinių fondų parama įgyvendinamo projekto laukiamus rezultatus pristatė Ugdymo plėtotės centro projektų vadovė Jurgita Nainienė.
Plečia paslaugų ribas
Socialinis pedagogas, psichologas dirba jau kone kiekvienoje šalies mokykloje. Tačiau užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę ne visada pavyksta: išskirtiniais atvejais net specialistams pritrūksta žinių ir kvalifikacijos.
„Tikimasi, kad sukūrus ir modernizavus pedagoginių psichologinių tarnybų bei kitų projekte dalyvaujančių įstaigų infrastruktūrą, jų darbuotojai galės konsultuoti daugiau vaikų, jų tėvų ar globėjų bei užtikrinti įvairiapusišką ir nepavėluotą pagalbą. Kad tai būtų pasiekta, kiekvienam pedagogui reikia nuolat atnaujinti savo gebėjimus, įgūdžius ir žinias“, – kalbėjo J.Nainienė.
Projektas „Pedagoginių psichologinių tarnybų infrastruktūros, švietimo įstaigose dirbančių specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų, logopedų darbo aplinkos modernizavimas“ įgyvendinamas visoje Lietuvoje. Iki 2013 m. gegužės 31 d. vyksiančiam projektui skirta daugiau nei 24,5 mln. litų parama, ES dalis siekia 20,8 mln. litų.
Projekto vykdymo laikotarpiu numatyta įrengti ir modernizuoti specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų darbo vietas 121-oje bendrojo lavinimo mokykloje. Specialistų kabinetams numatyta nupirkti naujų baldų, biuro įrangos, aprūpinti kompiuterine įranga.
Įgyvendinant projektą užsibrėžta modernizuoti 55 pedagogines psichologines tarnybas ir švietimo įstaigas, teikiančias pedagoginę ir psichologinę pagalbą.
Be to, numatyta atlikti Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro, įsikūrusio Vilniuje, rekonstrukciją.
Kurs jaukesnę aplinką
Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro patalpos remonto nematė jau beveik 20 metų. „Pas mus atvažiuoja užsieniečių, atliekame tarsi reprezentacinę funkciją, tačiau priimti svečius būna truputį gėda. Todėl labai džiaugiamės, kad Ugdymo plėtotės centras mus įtraukė į savo projektą“, – kalbėjo Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro direktorės pavaduotoja Rita Kišonienė.
Po remonto centre turėtų atsirasti mokymo priemonių, skirtų specialiųų poreikių turintiems vaikams, ekspozicija. Be to, ketinama įrengti specialiosios literatūros biblioteką, sutrikimų diagnostikos metodikų saugyklas.
„Ginčytinu atveju, kai tėvai nesutinka su Pedagoginės psichologinės tarnybos darbuotojų išvadomis, mes tampame arbitražu. Tėvai su vaikais atvyksta į mūsų centrą papildomų tyrimų. Kelionė į Vilnių tolima, todėl norime vaikams įrengti žaidimų kambarį, kad jie pailsėtų, atsipalaiduotų, atsikratytų įtampos. Planuojame sukurti ir tėvų kampelį, kur jie galėtų patogiai laukti, kol vaikas bus tiriamas. Norime kuo žmoniškesnės ir jaukesnės aplinkos“, – ateities viziją pristatė R.Kišonienė.
Kas kam padeda
Socialinė pedagoginė pagalba skirta šalinti priežastims, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti.
Su tėvais padėti vaikams ir jaunimui pasirinkti mokyklą pagal jų protines ir fizines galias. Padėti mokiniui adaptuotis mokykloje.
Psichologinė pagalba padeda nustatyti mokinio psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, padėti jas spręsti.
Specialioji pagalba teikiama siekiant padėti mokiniams dalyvauti ugdymo procese ir popamokinėje veikloje.
Specialusis pedagogas teikia pagalbą moksleiviams, turintiems intelekto, specifinių pažinimo, emocijų, elgesio ir socialinės raidos, judesio, lėtinių somatinių ir neurologinių sutrikimų, esantiems riboto intelekto.
Pagalba - nemokama
Rūpimus klausimus, susijusius su vaiko ugdymu, asmenybės raidos bėdomis, padeda spręsti savivaldybių pedagoginių psichologinių tarnybų specialistai. Į juos pagalbos gali kreiptis mokiniai, jų tėvai ir mokytojai. Specialistai kompleksiškai įvertina vaiko raidos ypatumus, atlieka išsamų pedagoginį psichologinį mokinio vertinimą, įvardija mokymosi sutrikimų priežastis, parengia atlikto vertinimo išvadą, mokytojams ir tėvams teikia rekomendacijų dėl tolesnio vaiko ugdymo – ugdymo programos taikymo, mokyklos pasirinkimo.
Jei mokinys ar jo tėvai nesutinka su Pedagoginės psichologinės tarnybos atlikto pedagoginio psichologinio vertinimo išvada ir rekomendacijomis dėl tolesnio ugdymo, jie gali kreiptis į Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centrą.
Jo specialistai, išnagrinėję visus dokumentus, susijusius su vaiko pedagoginiu ir psichologiniu vertinimu, pabendravę su vaiku, jo tėvais, prireikus, su vaiką ugdančiais mokytojais ir savivaldybės pedagoginių psichologinių tarnybų specialistais, teikia galutinę išvadą dėl vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių, rekomendacijų dėl tolesnio jo ugdymo organizavimo formos (bendrojo lavinimo klasėje, specialiojoje ar lavinamojoje klasėje, specialiojoje mokykloje), ugdymo programų taikymo.
Vilniaus miesto psichologinės pedagoginės tarnybos teikiamos paslaugos yra nemokamos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Parduotuvėse – atspausdinti patiekalai: ateityje tokio maisto atsiras vis daugiau29
Lietuvoje viename didžiųjų prekybos centrų jau galima įsigyti to, ką dauguma iš mūsų regėjome tik televizoriaus ekrane, – 3D spausdintuvu atspausdinto maisto. Šįkart konkrečiai lašišos. ...
-
CERN Baltijos šalių grupės vadove paskirta KTU mokslininkė B. Abakevičienė
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijoje (CERN) įvykusiame kasmetiniame CERN Baltijos šalių grupės susitikime jo vadove vienbalsiai išrinkta Kauno technologijos universiteto (KTU) docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja Brigita A...
-
Medicina tobulėja: melanomą atpažins ir per nuotrauką1
Medikams pastebint, kad odos ligų ir alergijų daugėja, mokslininkai sugalvojo, kaip užkirsti tam kelią taikant ankstyvą diagnostiką. ...
-
Rusų erdvėlaivis „Sojuz“ prisijungė prie TKS
Rusų erdvėlaivis „Sojuz MS-25“ pirmadienį sėkmingai prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties (TKS), praėjus keturioms dienoms po to, kai jo startas buvo atidėtas dėl techninės problemos, pranešė Rusijos kosmoso agentūra &bd...
-
Ėmėsi misijos veisti koralus laboratorijoje: ar tai išgelbės nuo išnykimo?
Ką turi bendro koralai prie Maldyvų, Indijos vandenyne, ir ūkanota Jungtinė Karalystė? Britų mokslininkai, užsidarę laboratorijose, pradėjo novatorišką veisimo programą – bandys išsaugoti koralus. Augins naujus vietoje tų, kurie...
-
Ispanijoje sustabdyta „Telegram“ veikla2
Vienas Ispanijos teisėjas nurodė sustabdyti internetinių pranešimų siuntimo paslaugą „Telegram“. Teisėjas nagrinėja transliuotojų iškeltą bylą dėl intelektinės nuosavybės pažeidimo. Viena vartotojų grupė sukritikavo jo...
-
„Roskosmos“: pirmoji baltarusių kosmonautė rusų erdvėlaiviu išskrido į TKS4
Pirmoji baltarusių kosmonautė Marina Vasilevskaja rusų erdvėlaiviu „Sojuz“ šeštadienį sėkmingai išskrido į Tarptautinę kosminę stotį (TKS), pranešė Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“. ...
-
Būna ir taip: muzikos kūrėjui teko ginčytis su dirbtiniu intelektu3
Kad jau dirbtinis intelektas (DI) kuria dainas ir vaizdo klipus, kodėl jam neleidus sugalvoti ir klausimų. Pokalbis su dirbtinį intelektą muzikoje įvaldžiusiu Luku Keraičiu, kuris atsakinėjo į išties originalius, netikėtus DI klausimus. ...
-
JK teismas: kompiuterių mokslininkas C. Wrightas nėra bitkoinų kūrėjas
Jungtinės Karalystės teismas ketvirtadienį nusprendė, kad australų kompiuterių mokslininkas Craigas Wrightas (Kreigas Raitas) nėra Satoshi Nakamoto (Satošio Nakamoto): tokį slapyvardį naudojo kriptovaliutos – bitkoinų – kūrėjas, ...