- Šarūnas Černiauskas, delfi.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybinis turizmo departamentas (VTD) sumanė sudrebinti populiariausią pasaulyje socialinį tinklą „Facebook“. Kur nors Lietuvoje ketinama pastatyti „didžiausią visatoje“ skulptūrą, vaizduojančią „Facebook“ vartotojams puikiai pažįstamą simbolį „Like“. Tiesa, be „Facebook“ leidimo.
VTD užmojai įspūdingi – su milžiniško „Like'o“ akcija ketinama suvilioti milijoninę internautų auditoriją. Tačiau abejojama ir šio plano realumu, ir teisėtumu – esą yra nemenka rizika, kad „Facebook“ savo simbolį gins teismuose. Be to, VTD kritikuojamas už Vakaruose paplitusio „Facebook“ mėginimą panaudoti Rytų šalyse, kur šis socialinis tinklas pasiekia palyginti nedidelę auditoriją.
Milžiniškas „Like'as“: Vilniuje, Kaune, Palangoje ar Druskininkuose?
VTD Rinkodaros skyriaus vedėja Lauryna Tarvydienė DELFI teigė, jog milžiniška „Like“ skulptūra – kol kas tik vizija. Esą VTD dabar organizuoja parengiamuosius darbus, bet netrukus tikisi paskelbti ir skulptūros idėjos bei įgyvendinimo konkursą.
„Kol kas perkame tiktai viską, kas reikalinga pasiruošimui. Esmė – didinti Lietuvos, kaip patrauklios turizmui krypties, žinomumą socialinių tinklų vartotojų gretose. Kad tai nebūtų tiesmukiška, biurokratiška ir akivaizdu. Viso to vizitinė kortelė – tai yra ta idėja, aplink kurią rutuliosis komunikacija socialiniuose tinkluose. Bet pats tikslas tikrai nėra pastatyti skulptūrą. Tai tik idėja, aplink kurią viskas suksis“, - kalbėjo L. Tarvydienė.
Pasak jos, „Facebook“ ir dar keturių socialinių tinklų vartotojai bus skatinami balsuoti už didžiosios skulptūros projektą, jos pastatymo vietą. Be to, internautams sykiu bus transliuojama daug informacijos apie Lietuvą.
Norą įkurdinti milžinišką skulptūrą pareiškė keturi Lietuvos miestai: Vilnius, Kaunas, Palanga ir Druskininkai.
Kur stovės didžiausias pasaulyje „Like“, balsavimu spręs socialinių tinklų lankytojai. L. Tarvydienė užsiminė, kad vieną įdomesnių koncepcijų siūlo Druskininkai.
„Druskininkai pasiūlė vietą skulptūrai ežero viduryje“, - sakė VTD Rinkodaros skyriaus vadovė.
Milijoninė auditorija – per 12 mėnesių
L. Tarvydienės teigimu, per 12 mėnesių truksiantį projektą siekiama sulaukti bent milijono mygtuko „patinka“ paspaudimų, pasidalijimų informacija ir kitų socialiniuose tinkluose internautų atliekamų veiksmų.
„Mes ir patys matome, kad tai labai ambicinga. Labai tikimės, kad pavyks. Nes analogo nesame matę nei Lietuvoje, nei užsienyje. Ir jaudinamės. Bet iš kitos pusės – nežinosi nepabandęs“, - tęsė VTD Rinkodaros skyriaus vadovė.
Pasak jos, kiekvienas, paspaudęs „Like“, gaus „Like'o skulptūros dalininko sertifikatą“, taip tikimasi projektą padaryti dar patrauklesnį. „Tai reiškia, kad jie įgis kažkokią dedamąją dalį. Jeigu cementas – tai gramą. Jeigu kažkokia kita medžiaga – tai tos medžiagos vieną dedamąją dalį toje skulptūroje. Jie taps bendrasavininkais“, - aiškino L. Tarvydienė.
Projektą numatoma vystyti trimis kalbomis – anglų, rusų ir lietuvių. Tikslinės užsienio rinkos – Rusija, Baltarusija, Lenkija, Vokietija, Italija, Ispanija. „Ir, aišku, didžioji likusio pasaulio dalis. Tokia, kaip Amerika. Nežinau, ar juos „užkabins“ tas mūsų „Like'as“. Bet jeigu „užkabins“ ir pasieksime netgi tą rinką, būsime tikrai labai patenkinti“, - pridūrė L. Tarvydienė.
Skulptūrai „Facebook“ leidimo nereikia?
Pasak pašnekovės, VTD kol kas niekaip neriboja būsimo skulptūros idėjų konkurso dalyvių fantazijos – esą nėra konkrečių reikalavimų nei didžiojo „Like'o“ gabaritams, nei medžiagoms.
Tiesa, „Facebook“ yra užpatentavęs „Like“ simbolį kaip prekinį ženklą, o VTD leidimo jį panaudoti neturi. Tačiau Turizmo departamentas laikosi nuostatos, kad populiariausio pasaulyje socialinio tinklo leidimas ir nėra reikalingas.
„Apie tą „Facebook“ „Like'ą“ sklando daug visokių legendų viešojoje erdvėje. Lyg kažkas puola, lig kažkas ginasi. Pagal mūsų ligšiolinę informaciją, dalykai, kurie tampa bendriniais, t.y. šūkiai, prekės ženklai liaudyje tampa priimtinais kasdienybės vartosenoje, nebesaugomi patentais. Jeigu tai yra bendrinis ženklas, negalima pretenduoti, reikalauti žalos už kažkokį plagiatą. Taip šiurkščiai tariant. Šitoje vietoje mes juridinių problemų nesitikime. (...) Iš kitos pusės, kas yra tas „Like'as“: nuo Romos laikų naudojamas pasitenkinimo ženklas – ar tai lygiai tas pats „Like'as“? Gal „Facebook“ jį nusikopijavo. Tai yra filosofinio diskurso klausimas“, - aiškino VTD Rinkodaros skyriaus vedėja.
Ji pridūrė, jog jeigu „Facebook“ vis dėlto nuspręs reikšti pretenzijas Lietuvai – tai irgi nėra blogybė. Esą šis procesas šaliai užtikrintų tokį viešumą, apie kurį VTD „net nesapnavo“.
Tuo tarpu keletą metų komunikacijos viešuosiuose tinkluose paslaugas teikiančios bendrovės „Prieskoniai verslui“ įkūrėjas Laurynas Pocius DELFI teigė, jog bylinėjimosi su „Facebook“ grėsmė yra reali. Esą tai priklausys nuo „Like'o“ skulptūros koncepcijos – jeigu kūrinys išoriškai bus identiškas ar labai panašus į „Facebook“ simbolį, VTD gali turėti rimtų teisinių problemų.
„Facebook“ „Like“ simbolis yra patentuotas. Jeigu jie norėtų, gali būti sankcijos, jei nebus susitarta su „Facebook“. Kitas klausimas – ar ta skulptūra bus kaip „Facebook“ naudojamas „Like“? Jeigu ši informacija išplis ir bus pašiepta Amerikos žiniasklaidoje, manau, galime susilaukti tam tikrų sankcijų. Jeigu jie statulą pastatys būtent tokią – mėlyną, su melsva rankele ir t.t. – tai bus pažeidimas, šimtu procentų. O jeigu jie statys „Like'ą“ ne tokios formos, koks jis yra „Facebook“, tai nebus autorinių teisių pažeidimas“, - svarstė L. Pocius.
Prašovė pasirinkdami rinkas?
Verslininko nuomone, VTD taip pat prašovė renkantis tikslines rinkas. Esą „Like“ simbolio panaudojimo viltys labai didele dalimi siejamos su Rusija ir Baltarusija, kur „Facebook“ toli gražu nėra dominuojantis socialinis tinklas.
„Truputėlį pjaunamės su socialinių tinklų logika. Kadangi šita socialinė kampanija labiau skirta Rusija, Rytams, kur „Facebook“ beveik nėra. Ten yra „V kontakte“. Mes per „Like'ą“, kuris populiarus Vakaruose, eisime į Rytus“, - aiškino L. Pocius.
Pašnekovas taip pat teigė pasigendantis projekto tęstinumo: esą panašu, kad po 12 potencialiai sėkmingų mėnesių projektas gali paprasčiausiai sustoti.
„Tikslai yra realūs, manau. Ir netgi, sakyčiau, mažoki. Kitas dalykas – aš manau, kad ta kampanija yra per trumpa, nes ji neturi jokio tęstinumo. Mes siekiame valstybės reklamos, populiarinimo. Toks jausmas, kad tai bus 12 mėnesių kampanija, o po to mes ją uždarysime ir ji bus nebenaudojama. Kai būna vystomi komerciniai projektai, tai turi tęstinumą. Manau, kad VTD turėtų būti kažkoks kompetentingas žmogus, kuris visą šitą reikalą turėtų toliau administruoti. Ne naujas statulas statyti, bet bendrauti, atnaujinti informaciją, tęsti. Nes kitaip iš to jokios naudos nebus“, - dėstė L. Pocius.
Pirkimus, kurie duos startą pačios skulptūros kūrimo procesui, VTD tikisi paleisti dar šiemet. „Gal nuo liepos mėnesio prasidės tie mūsų 12 mėnesių. Keturis mėnesius bus renkama vieta, tada – pora mėnesių konkursui dėl skulptūros idėjos, o tada jau kažkiek mėnesių pastatymui ir paskutinis mėnuo: atidengimo ceremonija“, - vardijo VTD Rinkodaros skyriaus vedėja L. Tarvydienė.
Kiek kainuos milžiniškas „Like'as“ ir jo populiarinimo kampanija – VTD kol kas neprognozuoja. Esą tai parodys viešųjų pirkimų konkursai. Komunikacijos socialiniuose tinkluose strategijai, kuri padėjo pamatus šiam projektui, VTD išleido apie 40 tūkst. Lt.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą15
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...
-
Pirmieji telefonai: tokių dabar tikrai nesinešiotumėte rankinėje15
Mobilųjį telefoną dabar turi kone kiekvienas. Telefonu žmonės ne tik skambina ar rašo žinutes, dažniausiai telefonas atstoja kur kas daugiau prietaisų. Jame integruota kamera, navigacija ir kitos plačiai naudojamos programos. Balandžio 3-ąj...