Tik Afrikos pietinės dalies gyventojai neturi neandertaliečių genų

Ne Sacharoje gyvenantys afrikiečiai yra vieninteliai šiuolaikiniai žmonės, kurių protėviai nesiporavo su neandertaliečiais. Tai parodė naujas tyrimas, rašo dailymail.co.uk.

Mokslininkai studijavę žmonių protėvių genetiką atrado, kad kaip ir šiuolaikiniai Eurazijos žmonės, šiuolaikiniai Šiaurės Afrikos gyventojai taip pat turi genetinių ryšių su neandertaliečiais. Tad šių ryšių neturi tik tie afrikiečiai, kurie gyvena Afrikos žemyne, bet žemiau nei Sacharos dykuma.

Teigiama, kad neandertaliečių protėviai poravosi su šiuolaikiniais žmonėmis, todėl šiuolaikinių Europos ir Azijos gyventojų genomą sudaro nuo 1 iki 4 proc. neandertaliečių DNR. Ištirta, kad tokią pat jų dalį turi ir Šiaurės Afrikos gyventojai.

Pagal mokslininkų teoriją, neandertaliečiai savo genus padalijo maždaug prieš 50-80 tūkst. metų, kai europiečių ir aziejičių protėviai išvyko iš Afrikos.

Neandertaliečiai buvo žmonių rūšis, kuri atkeliavo į Europą ir artimuosius Rytus per paskutinįjį ledynmetį. Jie išmirė maždaug prieš 30 tūkst. metų.

Šiame straipsnyje: neandertalietisgenai