Mokslininkai: visata egzistavo dar prieš Didįjį sprogimą

Mokslininkai teigia aptikę įrodymų, jog visata egzistavo dar prieš Didįjį sprogimą, rašo „The Daily Mail“.

Kosminėje elektromagnetinėje foninėje spinduliuotėje aptiktuose koncentriniuose ratuose yra pėdsakų įvykių, kurie vyko dar prieš tai, kai, daugelio mokslininkų įsitikinimu, visata ėmė egzistuoti.

Šis prieštaringai vertinamas atradimas leidžia manyti, kad visata prasidėjo ne prieš 13,7 mlrd. metų, kaip teigia plačiai pripažinta teorija, bet ji yra taip vadinamųjų erų ciklas.

Šį atradimą interneto tinklapyje arXiv.org paskelbė žinomi mokslininkai Rogeris Penrose`as iš Oksfordo universiteto ir Vahe Gurzadyanas iš Jerevano valstybinio universiteto Armėnijoje.

Dauguma mokslininkų mano, kad visata sukurta per Didįjį sprogimą maždaug prieš 13,7 mlrd. metų. Maždaug po 300 mln. metų pradėjo formuotis žvaigždės ir galaktikos. Saulė atsirado maždaug prieš 5 mlrd. metų, o gyvybė Žemėje – prieš 3,7 mlrd. metų.

Kosminė elektromagnetinė foninė spinduliuotė siekia maždaug 300 tūkst. metų prieš Didįjį sprogimą ir dabar atvėso iki minus 270 laipsnių Celsijaus.

Tačiau R. Penrose`as ir V. Gurzadyanas teigia NASA Wilkinsono mikrobangų anizotopijos zondo pateiktuose duomenyse aptikę įrodymų, kad spinduliuotėje yra senesnių nei Didysis sprogimas pėdsakų.

Jie tvirtina aptikę 12 koncentrinių ratų pavyzdžių, kai kurie iš jų turi 5 žiedus, o tai reiškia, kad to paties objekto istorijoje buvo penki didžiuliai įvykiai.

Žiedai susidaro aplink galaktikų telkinius, kurių foninės spinduliuotės svyravimai yra neįprastai žemi.

Šis tyrimas atmeta plačiai paplitusią visatos kilmės teoriją, kuri teigia, kad nuo Didžiojo sprogimo prasidėjusi Visata nepaliaujamai plėsis iki pat taško, kuris žymės jos pabaigą.

R. Penrose`as ir V. Gurzadyanas mano, kad šie ratai – ypač galingos gravitacinės radiacijos bangų pėdsakai, kurie atsirado ankstesnėje eroje, prieš paskutinį didįjį sprogimą vykusio ypač masyvios juodosios skylės susidūrimo metu.

Anot jų, tai reiškia, kad visata juda ratu per eras, kuriose viešpatauja didieji sprogimai ir ypač masyvių juodųjų skylių susidūrimai.

R. Penrose`as įsitikinęs, kad ši nauja „konforminės cikliškos kosmologijos“ teorija reiškia, kad juodosios skylės galiausiai sunaudos visą visatoje esančią medžiagą. Pasak šios teorijos, šiam procesui pasibaigus, visatoje bus likusi tik energija, kuri sukels kitą Didįjį sprogimą ir pradės naują erą.

Šiame straipsnyje: Didysis sprogimasvisata