Kiekvieno mokinio gebėjimai ir pomėgiai – mokytojo kompiuterio ekrane

Artimiausiu metu mokyklose matematikos, lietuvių kalbos ir kitos pamokos bus asmeniškai pritaikytos kiekvienam mokiniui.

Bendrovės „Microsoft“ surengtame „Lietuvos novatoriško švietimo forume“ pedagogai kartu su informacinių technologijų specialistais pritarė idėjai, kad rytojaus mokyklose mokinių ir mokytojų bendravimas remsis suasmeninta informacine sistema. Mokiniams bus lengviau bendrauti su mokytojais, o mokytojai galės kiekvienam mokiniui sukurti individualizuotą mokymosi programą.

Kaip rašoma bendrovės pranešime, individualizuotas mokymasis daugumai primins visiems gerai pažįstamus socialinius tinklus.

Ateities mokyklose mokytojai vidiniame socialiniame tinkle turėtų savo profilius su nuotrauka ir atnaujintais  pranešimais,  kurie visus perspėtų apie gresiantį kontrolinį ar klasės susirinkimą. O pasitarimai dėl atsikaitymo laiko ir temų galėtų vykti šiltai sėdint namuose prie kompiuterio. Kiekvienas moksleivis turėtų savo asmeninį darbų tvarkaraštį, kuris niekada neleistų pamiršti, kad po savaitės reikės atiduoti atliktus darbus. Mokytojai taptų supratingesni ir galbūt nustotų reikalauti rašyti apie tuos autorius, kuriuos moksleiviai savo asmeninėje informacijoje pažymėjo kaip ne itin mėgstamus.

Individualizuoto mokymosi idėja, kurią nuotoliniu būdu pristatė Rusijos mokslų akademijos kompiuterių centro atstovas Aleksandras Uvarovas, nepaliko abejingų į forumą susirinkusių 300 pedagogų,  iš visos Lietuvos. Nors daugelis mokytojų į mokinius žiūri kaip į savo vaikus, dėl didelio darbo krūvio jie ne visuomet spėja atskleisti kiekvieno vaiko talentus ar susipažinti su jų pomėgiais. Kaip teigia mokytojai novatoriai, individualizuotas mokymasis padėtų geriau pastebėti, ar humanitariniams, ar tiksliesiems mokslams moksleivis gabesnis, ar jis labiau domisi sportu ar menu, ir po to pakoreguoti mokymo programą pagal kiekvieną mokinį atskirai.

„Mano manymu, bet kokios sistemos pritaikymas pagal asmeninius poreikius yra naudingas.  Anksčiau su mokiniais susipažindavai su jais pasišnekėjęs pamokų ar pertraukų metu, bet dabar, kai klasėje yra 25 mokiniai, o tu šnekiesi su vienu - galų gale visiems pritrūksta laiko. Manau, kad dalį informacijos perkėlus į virtualią sistemą, mokytojai turės daugiau laiko spręsti jų nuomone svarbiausias problemas, – teigė Šakių rajono Griškabūdžio vidurinės mokyklos direktorius Arūnas Šalnaitis. – Naudodamasis moksleiviams pažįstama sistema, mokytojas lengviau testuos moksleivius, galės su jais dažniau bendrauti, drauge kurti užduotis.“

Novatoriškos mokymosi sistemos idėjai pritaria daug kartų už informacinių technologijų pritaikymą apdovanota mokykla – Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija. „Ne visi mokiniai mokosi vienodai – vieniems reikia žaismingesnių priemonių, kiti  - vertina paprastumą. Taikydami asmeninio mokymo sistemą galėsime geriau suprasti kiekvieno moksleivio poreikius, gebėjimus ir žinių lygį, – sakė Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos mokytoja, informacijos ir komunikacijos technologijų (IKT) lyderė Tatjana Kriliuvienė. – Tačiau svarbu, kad tokios sistemos įvedimas nepakeistų asmeninio bendravimo mokykloje, informacinės technologijos jį turėtų tik palengvinti.“ 

Iki šiol mokinių ugdymo laikas ir tvarka buvo mokytojų rankose, tačiau rytojaus mokiniai turės daugiau laisvės planuodami savo darbo laiką. Žinoma, moksleiviams nebus leidžiama tiesiog pateikti savo tvarkaraštį – naujieji tvarkaraščiai bus sudaromi analizuojant informaciją, surinktą individualizuoto mokymosi sistemoje. Suteikta laisvė planuotis laiką galėtų sujaukti mokyklos darbo dienotvarkę, tačiau mokytojai nemano, kad naujoji sistema pakenktų mokinių elgesiui.  „Jau dabar vyresnių klasių moksleiviai daro projektinius darbus pagal pusmečio ar mėnesio grafikus. Manau, kad šios sistemos įvedimas nepablogintų mokinių disciplinos“, – sakė A. Šalnaitis. Direktoriaus žodžius patvirtino ir T. Kriliuvienė. „Mūsų mokykloje organizuota akcija „Savaitė be skambučio“ jau parodė, kad mokiniai gali patys planuoti savo dienotvarkę ir jaučia darbo ritmą. Nemanau, kad individualizuota mokymosi sistema išderintų mokinių darbotvarkę“, – teigė mokytoja.

„Lietuvos novatoriško švietimo forumo“ dalyviai pritaria tokios sistemos gyvavimui, tačiau  jos sukūrimo dar gali tekti luktelti. Didžiuliai darbai turi būti atlikti informacinių technologijų srityje, mokyklose ir pačioje švietimo sistemoje.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius taip pat skatina mokytojų tobulinimąsi IKT srityje. „Man labai smagu lankytis tokiuose forumuose, nes pamatai, kiek daug mokytojų kelia savo kompetenciją. Manau, kad šiame renginyje pristatyti novatoriškų darbų pavyzdžiai ir idėjos praturtins ugdymo procesą,“ - teigė G. Steponavičius.

„Microsoft“ organizuojamas „Lietuvos novatoriško švietimo forumas“ vyksta jau septintus metus. Pagrindinė šių metų forumo tema  - novatoriško mokymosi idėjų skleidimas ne vien mokytojams ir mokiniams, bet ir mokyklų vadovams. Renginio diskusijoje dalyvavę pedagogai, informacinių technologijų specialistai, Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius pažymėjo, kad norint žengti koja kojon su technologijomis turi dirbti ne vien mokytojai ir mokiniai, bet ir mokyklos administracija. Pasak G.Steponavičiaus, Švietimo ir mokslo ministerija jau baigia rengti naująją mokyklų vadovų skyrimo tvarką, kuri kelia aukštus kompetencijos reikalavimus. „Tokie mokyklų lyderiai gebės suburti naujovėms imlią mokyklų bendruomenę“, - G. Steponavičius.

Forumo metu buvo taip pat buvo apdovanoti konkurso „Virtuali kelionė klasėje“ nugalėtojai. Šiemet mokytojai ir ekspertai geriausiu darbu pripažino Liucijos Mončienės darbą „Fizika kūryboje ir kūryba fizikoje“. Konkurso nugalėtoja iš Palangos senosios gimnazijos savo darbą pristatys Maskvoje vyksiančiame  „Europos novatoriško švietimo forume“ kovo pabaigoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių