Indijos vandenyno gelmėse atrasta nauja švytinčių kalmarų rūšis

Mokslininkai atrado stambių dar iki šiol buvusios nežinomos rūšies kalmarų, kurių apie 70 buvo sugauta tyrinėjant Indijos vandenyno gelmes, pirmadienį paskelbė Tarptautinė gamtos apsaugos sąjunga (International Union for the Conservation of Nature, IUCN).

Naujos rūšies apie 70 centimetrų ilgio individai priklauso chiroteutinių šeimai. Jie turi švytinčius organus, kuriais privilioja grobį visiškoje tamsoje daugiau nei kilometro gelmėje, prie uolėto vandenyno dugno, nurodė IUCN.

Pernai per šešias savaites trukusią ekspedicija "Seamounts cruise" mokslininkai Indijos vandenyno pietuose paėmė apie 7 000 gyvų organizmų pavyzdžių iš didelio gylio (iki 1 200 metrų).

"Jau dešimt dienų 21 mokslininkas, apsiginklavę mikroskopais, tikrina grėsmingai atrodančias eiles stiklainių su žuvimis, kalmarais, zooplanktonu ir kitais įdomiais gyviais", - pasakojo Oksfordo universiteto biologijos profesorius Alexas Rogersas.

Ekspedicija, kurios metu buvo tyrinėjamos povandeninių kalnų ekosistemos, siekiant padėti užtikrinti tinkamas šio regiono aplinkos apsaugos ir naudojimo sąlygas.

"Tikimės ekologinių (tyrimų) rezultatus paskelbti po 12-18 mėnesių", - A.Rogersas sakė naujienų agentūrai AFP.

Manoma, jog didžiausi pasaulyje kalmarai - didieji architeučiai užauga ilgesni nei dešimties metrų.

Šiame straipsnyje: kalmarasIndijos vandenynas