Gyvybei trūkstamų elementų galėjo atgabenti meteoritai

Meteoritas, rastas Antarktidoje, gali suteikti svorio argumentui, kad gyvybei Žemėje impulsas buvo duotas iš kosminės erdvės.

Meteorito cheminė analizė rodo, kad jame daug amoniako dujų. Jose yra nitrogeno, randamo proteinuose ir DNR, kurie formuoja gyvybės pagrindą.

Tyrimą, kurį atliko Arizonos valstijos universiteto ir Kalifornijos universiteto mokslininkai, publikuoja žurnalas „Proceedings of the National Academy of Sciences“.

Naujasis tyrimas pagrįstas mažiau nei 4 gramų miltelių, išgautų iš meteorito, analize. Meteoritas „Grave Nunataks 95229“  (pavadintas pagal vietą, kurioje buvo rastas Antarktidoje) aptiktas 1995 metais.

Pasirodė, kad milteliai turi didelius kiekius amoniako, o taip pat angliavandenių.

Profesorė Sandra Pizzarello, kuri vadovauja tyrimui, sako, jog studija parodė, jog asteroidai, suskildami ir tapdami meteoritais, gali apipilti Žemę įvairių komponentų, įskaitant didelį amoniako kiekį, mišiniu.

Tokie kaip šis meteoritas, anot mokslininkės, galėjo aprūpinti Žemę pakankamu nitrogeno kiekiu reikiama forma, kad atsirastų primityvios gyvybės formos.

Ankstesnės studijos koncentravosi ties „Murchison“ meteoritu, kuris nukrito Australijoje 1969 m. Buvo atrasta, kad jame gausu organinių junginių.

Profesorė sako, kad „Murchison“ yra „per daug geras dalykas“ ir turi angliavandenių molekulių, kurių būtų galima rasti greičiau gyvybės istorijos pabaigoje nei pradžioje.

Ji mano, kad šių junginių sudėtis yra per daug sudėtinga ir per daug atsitiktinė savo molekuline forma, kad jie būtų turėję įtakos atsirandant gyvybei Žemėje.

Parengta pagal bbc.co.uk

Šiame straipsnyje: meteoritasgyvybė

rwc

rwc portretas
Idiotai, kas yra nitrogenas? Hidrogenas, oksigenas, fosforumas ten nesilankė?

azotas