„Facebook“: nepatikrinsi, neišsiaiškinsi ir tiesos nesužinosi

„Facebook“ – madingiausias socialinis tinklapis Lietuvoje, „Facebook“ – patogiausia virtuali bendravimo erdvė, „Facebook“ siūlo daugybę galimybių ir pasirinkimo teisių.

Pastarųjų tiek daug, kad populiarusis socialinis tinklalapis tampa informacijos triukšmo epicentru ir prieblanda įvairių neskaidrių tikslų turintiesiems.

Draugų skaičius yra – draugų nėra

Jūsų „Facebook“ profilio draugų sąraše iki 200 – 300 pavardžių: veikiausiai su daugeliu jų aktyviai bendraujate, su kita dalimi esate pažįstami arba bent jau kažkuriuo metu turėję bendrų interesų, kitaip tariant, bent jau gyvai esate žmones matę.

Jūsų „Facebook“ profilio draugų sąraše 300 – 700 pavardžių: veikiausiai pažįstate vos pusę jų, aktyviai bendraujate tik su ketvirtadaliu ar penktadaliu, kiti – bet kas, tik ne draugai.

Jūsų „Facebook“ profilio draugų sąraše 700 ir daugiau „draugų“: veikiausiai dalies jų gyvai nesate net matę, su didžiąja dalimi net ir virtualiai nebendraujate. Jums pakanka „draugų“ mėtomos informacijos, o jiems, matyt, pakanka jus turėti draugų sąraše ir prireikus pasiūlyti atitinkamos informacijos arba stebėti, ką vienu ar kitu metu veikiate.

Tokias nerašytas draugų taisykles diktuoja „Facebook“ tinkle vis labiau ryškėjanti tendencija: draugų skaičius yra – draugų nėra. O kas slepiasi už likusių, nedraugų, anketų?

Netikros anketos

Lapkričio 17 dieną interneto vartotojai minėjo nedraugų atsikratymo iš „Facebook“ dieną. Internautai buvo skatinami peržiūrėti sąrašus ir įsitikinti, kad draugų statusą turi tik tie, kurie ir realybėje yra draugai. Iniciatyva, kilusi iš Jungtinių Amerikos Valstijų, ragina kalbėti apie pavojus, tykančius už virtualių „draugų“.

Rodos, ne be reikalo. Prie socialinio tinklapio „Facebook“ populiarumo prisidėjo ir galimybė kurti neribotus kiekius profilių, kurie tampa idealiausia vieta internetiniams nusikaltimams arba tiesiog patogiems „stebėjimo bokšteliams“. Tad „nedraugų“ šalinimo diena – ir „bokštelių“ naikinimui.

Jų tikslai elementarūs – informacijos rinkimas ir norimų asmenų stebėjimas. Kodėl? Priežasčių – ne viena.

Bendravimas – reklama

Tiek tikrus profilius turintys, tiek falsifikuotas anketas valdantys asmenys vis dažniau siekia ne tik pasidalinti emocijomis ar patyrimais, bet ir perduoti konkrečią žinią – reklamą. Pabandykite suskaičiuoti, kiek kartų per vieną parą jums pasiūloma nueiti, dalyvauti, susipažinti su nauju produktu, išbandyti, paklausyti, pasidomėti arba tiesiog – pirkti.

Jūsų draugų sąraše esančius reklamos agentus galima suprasti ir pateisinti, tačiau įdomiau yra tai, kad net jūsų draugai tampa vis solidesni reklamos specialistai ir nesidrovi reklamuoti ne tik savo išbandytus produktus ar paslaugas, bet ir pareklamuoti draugų gaminamos produkcijos, pažįstamų teikiamų paslaugų...

„Facebook“ tinklas sėkmingai mažina atskirtį tarp paslaugų / produktų gamintojų (tiekėjų) ir vartotojų, kadangi reklamos specialistu gali tapti kiekvienas draugas ir ...„draugas“.

Ryšių su visuomene specialistų rojus

Reklama nestebina, kadangi ją lengvai atpažįstate? Ką gi, egzistuoja įmantresnė veikla – komunikacijos vadyba arba kitaip tariant, produkto / paslaugos / organizacijos ambasadorystė.

Ryšių su visuomene (RsV) specialistai „Facebook“ tinklą naudoja kaip puikiausią galingos komunikacijos įrankį: jie klausia, jie analizuoja atsakymus, jie pateikia informacijos, jie ja manipuliuoja – jie atsargiai valdo potencialius klientus.

Apie „Facebook“ galią RsV veikloje liudija ir tai, jog jau vieša paslaptimi tapo informacija apie suinteresuotųjų mokamas sumas už RsV specialistų pritrauką fanų skaičių! Tad, jei esate daugybės profilių „Facebook“ fanas, galite drąsiai manyti, jog bent kartą vienai ar kitai agentūrai galbūt tapote keliolikos centų pelno šaltiniu.

Nors buvo (ir tebėra) manančiųjų, esą draugų siūloma informacija „Facebook“ gali atstoti daugelį kitų informacijos šaltinių, daugėja skeptikų, manančių, jog pavieniai sukčiavimo atvejai socialiniame tinklalapyje tik dažnės, savo privatumu ir saugumu nesirūpinančių profiliuose draugus keis „draugai“, kokybiškos informacijos koncentraciją dar labiau sumažins reklamos arba RsV specialistų moderuojamos žinutės.

„Facebook“ draugų pateikiamos informacijos nepatikrinsi; kurį profilį valdo realus asmuo, o kuri anketa – tik falsifikatas, neišsiaiškinsi; ir kažin kokia bus ta tiesa, kurią kažkas teigs.


Šiame straipsnyje: Facebook

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių