Brazilų laikraščiai pasitraukė iš „Google News“

Brazilijos nacionalinė laikraščių asociacija ANJ paskelbė nutraukianti bendradarbiavimą su kompanija „Google“ bei jos tarnyba „Google News“, pranešė BBC. Teigiama, jog ANJ toks sprendimas priimtas dėl neigiamo paieškos sistemos poveikio šalies leidinių skaitomumui.

2010 metų gruodžio mėnesį ANJ ir „Google News“ pradėjo eksperimentą – „Google“ tarnyba publikavo brazilų laikraščių naujienų antraštes ir pirmuosius du sakinius. Paspaudus pavadinimą, vartotojas patekdavo į laikraščio puslapį ir galėdavo gauti prieigą prie viso turinio. Eksperimentas, ANJ tvirtinimu, pasibaigė fiasko, kadangi laikraščių puslapių lankomumas ne padidėjo, o atvirkščiai, sumažėjo dėl tos pačios „Google“.

„Pateikdama keletą pirmųjų sakinių iš mūsų naujienų interneto vartotojams, tarnyba sumažina šansus, kad skaitytojas norės susipažinti su visa istorija mūsų interneto puslapiuose“, – teigė asociacijos prezidentas Carlosas Fernando Lindenbergas Neto.

Konfliktas įsižiebė po to, kai „Google“ atsisakė mokėti už Brazilijos naujienų agentūrų turinį. Paieškos gigantas laikraštininkų reikalavimą mokėti už prieigą prie jų turinio palygino su noru apmokestinti taksi vairuotoją, jei šis pavežtų keleivį, pavyzdžiui, iki tam tikro restorano. Antra vertus, nors „Google News“ dabar nepublikuoja didžiausių brazilų žiniasklaidos svetainių „O Globo“ ir „O Estado de Sao Paulo“ naujienų, vartotojai ir toliau gali naudotis jų turiniu per „Google“ paieškos sistemą.

Reikia pažymėti, kad Brazilija nėra pirma šalis, kurios laikraščiai pareikalavo „Google“ susimokėti už naujienų antraščių publikavimą. Neseniai panašų reikalavimą iškėlė ir Prancūzijos laikraščiai.


Šiame straipsnyje: googleGoogle News

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių