Astronomams pavyko nufotografuoti egzoplanetą

Astronomams pavyko nufotografuoti egzoplanetą, kuri yra vėsiausia iš iki šiol tiesiogiai stebėtų Saulės sistemai nepriklausančių planetų, pranešama britų nacionalinio transliuotojo BBC tinklalapyje.

Ta planeta skrieja aplink žvaigždė GJ758, kuri yra maždaug už 50 šviesmečių nuo Saulės.

Planetos nuotrauka buvo padaryta nauja kamera, įtaisyta Havajuose veikiančios Japonijos nacionalinės observatorijos teleskope "Subaru". Ta nuotrauka buvo išspausdinta moksliniame žurnale "Astrophysical Journal".

Astronomams šiuo metu žinoma daugiau nei 400 egzoplanetų, tačiau tik dešimt jų buvo atrastos atliekant tiesioginius stebėjimus. Visos kitos buvo aptiktos netiesiogiai: pagal dangaus šviesulių ryškio pokyčius arba planetų traukos sukeliamus žvaigždžių judėjimo trikdžius.

Tokį tolimą ir palyginti mažą dangaus kūną nufotografuoti ne ką lengviau, negu plika akimi pastebėti degtuko liepsną prie galingo prožektoriaus, esančio už daugelio kilometrų.

Naujoji kamera HiCIAO padeda užfiksuoti palyginti netoli nuo centrinių šviesulių skriejančių egzoplanetų atspindimą šviesą. Šioje optinėje sistemoje naudojamas achromatinės interferencinės koronografijos metodas.

Vokietijos Maxo Plancko (Makso Planko) astronomijos instituto astronomų grupė egzoplanetų GJ758B atrado atlikę dvi stebėjimų serijas šių metų gegužę ir rugpjūtį.

Tačiau mokslininkai dar nėra įsitikinę, ar ta dujų milžinė, kurios masė 10-40 kartų viršija Jupiterio, nėra žvaigždė - rudoji nykštukė.

Ji skrieja ištįsusia elipsine orbita, kuri nuo žvaigždės GJ758 yra vidutiniškai nutolusi kaip Neptūnas nuo Saulės.

Pasak tyrėjų, tos egzoplanetos paviršiaus temperatūra (vidutiniškai 280-370 laipsnių pagal Celsijų) yra neįprastai didelė, nors GJ758B skrieja gana toli nuo centrinio šviesulio - todėl tikėtina, kad ji dar traukiasi.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI