Abejoja ilgaamžiškumo testo patikimumu

Mokslinis testas, galintis padėti nustatyti, ar žmogus sulauks 100 metų, gali būti ydingas, sako mokslininkai.

Tyrinėtojai teigė, kad studijuojant genomus galima nuspėti žmogaus gyvenimo trukmę 77 proc. tikslumu, praneša „The Telegraph“. Anot jų, labiau tikėtina, kad žmonės, turintys ilgaamžiškumo genus, išgyvens 100 metų ir ilgiau, nepaisant jų gyvenimo būdo.

Studija atvėrė galimybę tirti žmones, sergančius gyvybei pavojingomis ligomis, tokius, kuriems prognozuojama ankstyva mirtis.

Bostono universiteto mokslininkai rado išskirtinio ilgaamžiškumo genus, tirdami daugiau negu 1 tūkst. žmonių, gyvenusių iki 100 metų ir ilgiau.

Tačiau dabar kiti mokslininkai išreiškė technines abejones apie būdą, kaip tyrėjai pasiekė savo išvadas. Pasak jų, genų mikroschemos gali suteikti netikslius duomenis.

Studijos nebus atsisakyta, bet kai kurie rezultatai gali būti pakartoti pagal naują duomenų analizę.

Kai pirminė studija buvo paskelbta, vienas iš jos autorių, daktaras Thomas Perlsas sakė: „Šios genetinės žymės yra naujas žingsnis tiriant šiam tikslui genomus ir į prognozuojamąją mediciną. Šis analitinis metodas gali būti naudingas daugybės ligų prevencijai ir tyrimui bei vaistų pritaikymui“.

Pasak bendraautorės profesorės Paolos Sebastiani, preliminarūs duomenys rodo, kad išimtinį ilgaamžiškumą gali lemti gynybiniai genai, kovojantys su ligomis ir jų padaroma žala organizmui, jie sutrumpina sergamumą ar neįgalumą šių labai ilgų gyvenimų pabaigoje.

Bet P. Sebastiani pridūrė: „Šis spėjimas nėra tobulas. Genomo studijos yra viena, bet neturėtume pamiršti ir gyvenimo būdo kaip ilgaamžiškumo faktoriaus“.

Šiame straipsnyje: ilgaamžiškumas