Vyriausybė apsisprendė dėl Klaipėdos uosto dividendų

Klaipėdos uostas iš pernai uždirbto pelno šiais metais į valsybės biudžetą turės sumokėti simbolinius dividendus - 1 proc. paskirstytinojo pelno, - galutinai antradienį apsisprendė Vyriausybė.

Paprastai valstybės įmonės privalo mokėti 50 proc. paskirstytinojo pelno dividendų.

Pernai Uosto direkcija į valstybės biudžetą pervedė 50 proc. nuo savo pelno, t. y. 34 mln. litų.

Dėl šios priežasties nukentėjo Uosto direkcijos finansinis pajėgumas, todėl buvo dedamos pastangos, kad pelnas 100 proc. būtų paliekamas Uosto direkcijos veiklai įgyvendinti – šiuo klausimu buvo teikiami argumentuoti siūlymai atleisti Uosto direkciją nuo šio mokesčio, - teigiama Klaipėdos uosto pranešime spaudai.

Uosto direkcija vykdo investicinius uosto infrastruktūros plėtros projektus naudodama nuosavas, ES ir skolintas lėšas. Iš valstybės biudžeto Uosto direkcija lėšų negauna. Klaipėdos uostas, kaip ir numatoma Šventosios uosto plėtra, veikia viešo ir privataus kapitalo derinimo (PPP) principu – Uosto direkcija investuoja į uosto infrastruktūrą (krantines, geležinkelio ir autotransporto privažiuojamuosius kelius, atlieka gilinimo darbus), o uosto naudotojai – į suprastruktūrą (krovos techniką, sandėlius ir pan.). Uosto direkcijos investicijos pritraukia dvigubai didesnę privačių investicijų apimtį.

Uosto direkcija finansuoja daug didžiulę naudą kuriančių projektų. Investuojant į krovos veiklai reikalingą infrastruktūrą yra vertinama papildoma krovos apimtis ir papildomos Uosto direkcijos pajamos įgyvendinus projektą. Investuojant į laivų statybai ir remontui reikalingą infrastruktūrą yra vertinama papildoma pridėtinė vertė, kuri bus sukurta įgyvendinus projektą. Be šių projektų, Uosto direkcija įgyvendina ir socialinius projektus, kurie negeneruoja finansinės grąžos Uosto direkcijai (pvz. Šventosios uosto atstatymo darbai bei Mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos statyba).

Dėl 2001–2011 metais investicijų į infrastruktūrą Uosto direkcijos valdomo turto vertė išaugo 535 mln. Lt (nuo 636 mln. Lt iki 1 171 mln. Lt). 2001–2011 m. metinė krovos apimtis išaugo 19,4 mln. t (nuo 17,2 mln. t. iki 36,6 mln. t).

Ernst & Young duomenimis, 2011 metais 1 tona krovinių, perkrautų per Klaipėdos uostą, valstybės biudžetui užtikrino 11,23 Lt pajamų.

Atsiperkančių investicijų į Klaipėdos uosto infrastruktūrą poreikis yra 1 026 mln. Lt.

2012–2014 metais Uosto direkcijos investicijoms numatoma suma sudaro 658,5 mln. Lt. Iš tos sumos skirta ir įgyvendinti SGD terminalo, kuriam Uosto direkcija skirs 170 mln. Lt nuosavų lėšų, infrastruktūros komponentus.

Uosto direkcijai nepakanka 367 mln. Lt likusiems atsiperkantiems uosto infrastruktūros investiciniams projektams. Be to, Uosto direkcija artimoje ateityje papildomai turės investuoti apie 40 mln. Lt į nulinės krantinės, skirtos Visagino AE įrengimų krovai, statybą.

Dalį pelno perdavus biudžetui, nuosavų lėšų, skiriamų grąžinti investicijas ir paskolas, apimtis ženkliai sumažėtų.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostasdividendai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Į mokyklas pateks visi Klaipėdos pirmokai
    Į mokyklas pateks visi Klaipėdos pirmokai

    Aiškėja, kiek pirmokų šių metų rugsėjo pirmąją pravers mokyklų duris. Nors galutiniai duomenys bus patvirtinti pirmąją mokslo metų dieną, kol kas mažųjų skaičiuojama beveik tiek pat, kiek pernai, – apie tūkstantį aš...

  • Šventojoje Joninių savaitgalį nestigs senųjų apeigų bei linksmybių
    Šventojoje Joninių savaitgalį nestigs senųjų apeigų bei linksmybių

    Šventojoje visą savaitgalį nestigs linksmybių – jau penktadienį čia prasidės ir keletą dienų tęsis renginiai, skirti Rasų šventei bei Joninėms. Įdomios veiklos ras kiekvienas – tiek vaikai, tiek suaugusieji. Neliks nusivyl...

  • Išvalė paplūdimių smėlį
    Išvalė paplūdimių smėlį

    Prižiūrėtojai specialia mašina, kurią įsigijo praėjusiais metais, iškuopė pliažus. Surinktos ne tik smulkios šiukšlės – apverstas ir smėlis, kad išdegtų bakterijos. ...

  • Klaipėdiečiams šaligatvių teks palaukti iki rudens
    Klaipėdiečiams šaligatvių teks palaukti iki rudens

    Gargžduose registruota įmonė, laimėjusi konkursą prižiūrėti uostamiesčio šaligatvius, yra nepajėgi kloti naujų. Nedidelė bendrovė laikosi įsipareigojimo tik pasirūpinti jau esamais šaligatviais ir didesnių objektų imtis nespėja....

  • Padidėjo Klaipėdos jūrų uosto krovinių apyvarta
    Padidėjo Klaipėdos jūrų uosto krovinių apyvarta

    2018 m. sausio–gegužės mėn. Klaipėdos uoste krauta 18,22 mln. t, tai 5,8 proc. arba 991,7 tūkst. t daugiau nei 2017 m. sausio–gegužės mėn. ...

    2
  • Buvęs Klaipėdos policijos pastatas sukėlė grėsmę
    Buvęs Klaipėdos policijos pastatas sukėlė grėsmę

    Ketvirtadienį po 14 val. ugniagesių automobiliai skubėjo į Naująją Uosto gatvę. Garsiniai sunkių automobilių signalai vertė spėlioti, ar nebus vėl apleistame pastate kilęs gaisras. ...

    4
  • Verčiamas naujas uosto istorijos puslapis
    Verčiamas naujas uosto istorijos puslapis

    Klaipėdos jūrų uostas rengiasi priimti didžiausią iš visų buvusių laivą. Preliminariais duomenimis, sekmadienio rytą uosto vartus turėtų kirsti 363 metrų ilgio 46 metrų pločio konteinerinis laivas „MSC Francesca“. ...

    6
  • Kirai žuvų skrenda į turgų
    Kirai žuvų skrenda į turgų

    Klaipėdoje porelė kirų kas rytą žuvų skrenda ne prie jūros, o į turgavietę. Čia jie "kalbina" žuvų pardavėją ir sulaukia vaišių. ...

    3
  • Nuoma Nidoje: kaip už nakvynę sumokėti mažiau?
    Nuoma Nidoje: kaip už nakvynę sumokėti mažiau?

    Plieskiant karštai vasaros saulei ir vyraujant saulėtiems orams ne vienas susimąsto apie kelionę prie jūros. Ši vasara kaip niekada dėkinga pramogoms ir turiningam poilsiui. Lietuviai vasarą paprastai nelepinami saulėtu ir karštu or...

  • Įgriuvas apjuosė tvorelėmis
    Įgriuvas apjuosė tvorelėmis

    Kol vyksta remonto darbai, vandentiekininkai moderniai ir tvarkingai pažymi prie šulinių susiformavusias ir pavojų transporto priemonėms keliančias įgriuvas. Tam naudojamos specialios tvorelės. ...

    1
Daugiau straipsnių