Vilniuje ir Kaune viršyta oro taršos kietosiomis dalelėmis norma

Pastarosiomis dienomis į Lietuvą sugrįžus ramiems ir sausiems orams, užterštumas kietosiomis Vilniuje ir Kaune penktadienį viršijo paros normą.

„Lapkričio 4 d. įsivyravus sausiems, ramiems, palankiems teršalams aplinkos ore kauptis orams, kietųjų dalelių (KD 10) koncentracija daugelio miestų ore padidėjo, o Vilniuje ir Kaune viršijo paros ribinę vertę“, - teigiama Aplinkos apsaugos agentūros pranešime.

Anot agentūros, užterštumo padidėjimui daugiausia įtakos galėjo turėti įvairių šildymo įrenginių bei transporto keliama tarša, be to, papildomą teršalų porciją esą galėjo atgabenti pietryčių krypties oro pernašos.

Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, artimiausiomis dienomis kritulių nenumatoma, sustiprės pietryčių krypties vėjas.

Tokios sąlygos teršalams sklaidytis bus nepalankios, kietųjų dalelių koncentracija aplinkos ore liks padidėjusi. Agentūros duomenimis, taršos norma gali būti viršyta ir kitomis dienomis.

Kietosios dalelės – ore esančių dalelių ir skysčio lašelių (aerozolių) mišinys, kurio sudėtyje gali būti rūgščių, sulfatų, nitratų, organinių junginių, metalų, dirvožemio dalelių, dulkių, suodžių.

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, tarša kietosiomis dalelėmis lemia sergamumą kvėpavimo bei širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis.

Esant normą viršijančiam užterštumui, nėščiosioms, vaikams bei žmonėms, sergantiems kvėpavimo sistemos ligomis, patariama kuo mažiau būti lauke.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Lempų mylėtojams

Lempų mylėtojams portretas
Paskaičiuota, jeigu pradėtų Didžiojoj Britanijoj važinėti dieną su įjungtom automobilių šviesom, CO2 išmetimas į Jungtinės Karalystės atmosferą kasmet padidėtų apytiksliai 1.85 milijonų metrinių tonų/m. Aplinkos tarša padidėtų ir dėl lempučių gamybos bei dėl perdegusių lempų - jei naudojamos dieną, jos perdega po 10 000 - 12 000 mylių. Kruopščiai išanalizavus šalių, kuriose važinėjama su šviesomis, avaringumo statistiką ir priežastis, nustatyta, jog dieną įjungtos automobilių šviesos PADIDINA AVARINGUMĄ apie 8%. Ypač padaugėja užvažiavimų ant pėsčiųjų, dviratininkų, susidūrimų su motociklininkais, atsitrenkimų į priekyje sustojusį automobilį dėl pavėluotai pastebimų „stop“ signalų... Važinėjant su įjungtom artimosiomis šviesomis, sunaudojama 2-3% daugiau degalų - apie 1 ltr per 5 val. - tai seniai nustatyta. Degalų pardavimai Lietuvoje: Benzino/dyzelino? 2008 - 428/788 mln. tonų, 2009 – 373/695 mln. tonų, 2010 – 283/810 mln. tonų. Šviesoms 2010 m. (2-3%) - 22-33 mln. tonų. Šviesiam paros metui ~ 70% - 15-23 mln. tonų Ar kas pasidomėjo, kiek dėl to išauga oro tarša? Kiek tai yra pinigine išraiška, galite pasiskaičiuoti patys. Akumuliatorių gamintojų instrukcijose aiškiai rašoma, jog važinėjant su nuolat įjungtom šviesom, akumuliatorių būtina kartą per mėn. PAPILDOMAI ĮKRAUTI. Kitaip, jo tarnavimo laikas SUTRUMPĖJA TREČDALIU! Visi puikiai žinome, kad tos sąlygos 90% vairuotų įvykdyti negali. Negana to, užsienyje nustatyta, kad nuolatinis artimųjų šviesų naudojimas yra nemažos dalies automobilių gaisrų priežastis. deja, viso šito nenori girdėti naftininkams bei lempučių ir akumuliatorių pardavėjų klanams tarnaujantys valdžios veikėjai...

jane

jane portretas
kaune kokiuse rajonuose

1-am

1-am portretas
taigi važiuokim apskritai be šviesų.
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių