Vilniuje atidaromas pirmas outlet’as Lietuvoje

Sostinėje atidaromas atnaujintas ir išplėstas „Parkas” - pirmasis prekybos centras Lietuvoje,  suformuotas kaip garsių prekių ženklų mažų kainų parduotuvių centras.

Vakarų Europoje populiari prekybos koncepcija jame įgyvendinama nuo 2008 m. Siekiant tiksliau ją apibrėžti, keičiamas prekybos centro pavadinimas iš „Išparduotuvių centro Parkas” į „Parkas Outlet”.

Keisti prekybos centro pavadinimą paskatino visuomenės nuomonės tyrimai, parodę, jog lietuviškas „išparduotuvių” pavadinimas neatskleidžia tikrosios šios prekybos koncepcijos esmės. Išparduotuvė yra suvokiama kaip vieta, kurioje prekiaujama senomis, užsigulėjusiomis, nekokybiškomis prekėmis už ženkliai mažesnę kainą. Tuo tarpu outlet’tai yra garsių prekių ženklų gamintojų parduotuvės, kuriose parduodamos kokybiškos prekės iki 70 proc. pigiau.

Pasak „Parkas outlet” vadovės Vidos Minkštimienės, garsūs prekių ženklai turi ištisą sistemą priemonių, leidžiančių pasiūlyti rinkai kokybiškų produktų už nedidelę kainą outelt’uose.  Pigiau parduodamos ne tik senesnių sezonų prekės, bet ir baziniai modeliai, kurie nekinta taip greitai, kaip mada. Mažesnės kainos taikomos tiems modeliams, kurie gaminami didesnėmis serijomis,  kai užperkami didesni kiekiai, kai prekybos grandinėje yra mažiau tarpininkų. Dalis modelių gaminama specialiai outlet’ams.

„Prekiauti prekybos centre kvietėme tiesioginius gamintojų atstovus - užsienio verslininkus iš Skandinavijos šalių, kaimyninės Lenkijos, arba importuotojus, tiekiančius prekes ne tik Lietuvai, bet ir kelioms kaimyninėms šalims”, - sakė V. Minkštimienė, todėl pasaulyje garsių ženklų prekėmis bus prekiaujama 30 - 70 proc. mažesnėmis kainomis.

Atlikus dviejų reprezentacinių visuomenės grupių - jaunesnių ir vyresnių žmonių  nuomonės tyrimą, paaiškėjo, jog outlet’o pavadinimas yra geriau pažįstamas jauniems, daugiau keliaujantiems, aktyviems žmonėms. Ir vieni, ir kiti palankiai vertina šią prekybos koncepciją.

Dauguma apklaustų „Parko” lankytojų teigė, jog gerų, kokybiškų prekių už nedidelę kainą poreikis nepriklauso nuo ekonominės padėties. 89 proc. apklaustųjų mano, jog pagerėjus pragyvenimo lygiui Lietuvoje, išparduotuvės bus reikalingos. Kas trečias lankytojas iš prekybos centro išeina su pirkiniu.

Po rekonstrukcijos „Parko” prekybos plotas padidėja 5,3 tūkst. kv.m. Į jį savo pagrindinį outlet’ą perkelia mažmeninės prekybos rinkos Lietuvoje ir Baltijos šalyse lyderė „Apranga”, kai kurie prekių ženklai apskritai atsidaro pirmuosius outlet’us Lietuvoje: - „Nike”, „Champion”, „Triumf”, „Danija”, „Walking”, „Franco Feruzzi”, „Prima optika”.

Investicijos į prekybos centro rekonstrukciją siekia 3,4 mln. litų.


Šiame straipsnyje: outletasprekybos centras

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių