Vilnių nuo spūsčių gelbės užsienio ekspertai

 

Nuo didėjančių transporto spūsčių kenčiantį Vilnių pasiryžta gelbėti kviečiantis specialistus iš užsienio.

Vilniaus miesto savivaldybė, suorganizavusi tarptautinį seminarą, tikisi išspręsti nesibaigiantį viešojo transporto infrastruktūros ginčą.

Konferencijos metu svarstytos keturios naujų viešojo transporto rūšių diegimo alternatyvos.

Pimoji – esamos Vilniaus miesto transporto sistemos tobulinimas. Šį planą Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius vadino priimtiniausiu logiškai mąstantiems žmonėms. „Pirmas planas – pats paprasčiausias. Patobulintume tai, ką turime, ir galėtume sėkmingai vežti tuos maždaug 320 mln. keleivių per metus“, – sakė Vilniaus vicemeras.

Antroji alternatyva, kuri kelia aršias diskusijas, yra siūlymas Vilniuje kurti metro sistemą. „Autobusai, troleibusai taptų tik pagalbine priemone vežant keleivius prie metro stočių“, – apie idėją kalbėjo savivaldybės atstovas R. Adomavičius.

Skeptiškai metro sistemos įdėją vertinantys ekspertai siūlo dar vieną alternatyvą – Vilniuje diegti tramvajų sistemą.

Paskutinė išsakyta viešojo transporto tobulinimo galimybė – „ULTra“transporto rūšys, kurios būtų sukurtos pagal futuristų idėjas.

Savivaldybės atstovai teigė, kad visi siūlymai galėtų būti įgyvendinti ir yra pakankamai patrauklūs.

Galimybių studija yra remiama Europos Sąjungos. Tam gauta 850 tūkst. litų. Vilniaus savivaldybė, kuri skendi 700 mln. litų siekiančiose skolose, tikisi, kad ES pinigų užteks. Jeigu lėšų stigs, pinigų žada skirti savivaldybė.

„Jei reikės, pinigų surasime, bet šį klausimą išspręsime“, – R. Adomavičius.

Vilniaus viešojo transporto modernizavimo planus svarstyti žadama iki rugsėjo ar spalio. Teigiama, kad priimti sprendimą anksčiau trukdė politinės valios stygius.

Į kovo 25–26 dienomis vykstančią tarptautinę konferenciją buvo pakviesti viešojo transporto srityje dirbantys Lietuvos ir užsienio šalių ekspertai ir mokslininkai.

 


Šiame straipsnyje: spūstys

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių