Vilniečiai po liūčių taiso automobilius ir suka galvas dėl draudimo

Nepataisomai sugedę varikliai, „mirusi“ elektronika ir toli gražu ne nuo visko sauganti draudimo sutartis – tokios bėdos po liūčių kamuoja sostinės vairuotojus.

Ieškokite žodžio „hidrosmūgis“

Baimindamiesi naujų vandens išdaigų, daugelis Vilniaus vairuotojų gerokai susirūpino savo draudimo sutartimis. Pasirodo, standartinės sutartys neužtikrina, kad draudikai sumokės už vandens sugadinto automobilio remontą.

„Klientai domėjosi, ar yra tokia sąvoka kaip „hidrosmūgis“. Žmonės, sudarydami kasko draudimo sutartis, žiūri, kad jose būtų tokia sąvoka. Tos liūtys automobiliams pridaro ir labai daug žalos, kai reikia keisti variklį ir atlikti kapitalinį remontą“, – 1diena.lt pasakojo sostinės centre veikiančio autoserviso „Latransa“ savininkas Marijus Lapėnas.

Pasak jo, standartinėse sutartyse žodis „hidrosmūgis“ paprastai nefigūruoja. Be to, smarkias liūtis draudikai dažnai vertina kaip ekstremalią, nesuvaldomą situaciją ir nesiteikia apmokėti klientų remonto sąskaitų. Hidrosmūgis – tai staigus transporto priemonės susidūrimas su vandeniu, kai mašina į vandenį įvažiuoja dideliu greičiu ir nuo smūgio jėgos vanduo patenka į variklio vidų.

M.Lapėno teigimu, daugelis vairuotojų į liūtis žiūrėjo kaip į didelę retenybę ir neįtraukdavo nuo vandens stichijos saugančių punktų į draudimo sutartis net jeigu draudikai jiems tai siūlydavo. Priežastis paprasta – papildomas draudimas kerta per piniginę. Dabar padėtis keičiasi ir vis daugiau vairuotojų mėgina apsidrausti nuo gamtos išdaigų.

Pašnekovo žodžiais, hidrosmūgiai ypač pavojingi dyzelinu varomiems automobiliams. Susidūrimas su vandeniu tokių mašinų savininkams gali kainuoti labai brangiai ir nepataisomai sugadinti variklį.

Geriau važiuoti atsargiai

Anot autoserviso savininko, po sekmadienio liūties klientų padaugėjo, tačiau ne itin daug. Vairuotojai paprastai skundžiasi užpiltais varikliais ir sugedusia elektronika.

„Pagrindinės problemos – užsemti varikliai, elektros instaliacija. Vieno kliento atvejis liūdnas, variklis reikalauja didelio remonto – vanduo per oro filtrą ir įsiurbimo vožtuvus pateko į variklio vidų. Kitiems bėdos mažesnės, pavyzdžiui, užsemta elektros instaliacija – išvalai, išdžiovini, ir mašina važiuoja toliau“, – pasakojo verslininkas.

Pasak jo, liūtys ypač pavojingos naujesniems automobiliams. Jei vanduo patenka į jų elektronikos sistemas, paprastai montuojamas po sėdynėmis, technika gali sugesti nepataisomai, o montuoti naują elektroniką kainuoja keturženklę sumą. „Kai išardai, matai, kad jau nebeliko ką remontuoti. Naujoms mašinoms liūtis – daug baisesnis dalykas. Jos į drėgmę reaguoja įvairiai, o dažniausiai – jautriai“, – pasakojo pašnekovas.

M.Lapėno teigimu, geriausia išeitis vairuotojams – ne tikėtis Fortūnos šypsnio ar draudikų malonės, o vandens kliūtis įveikti kiek įmanoma atsargiau. „Reikia važiuoti labai labai atsargiai, žiūrėti, kas vyksta priekyje. Jei važiuojama nepažįstamu keliu, į kiekvieną vandens telkinį reikia reaguoti taip, tarsi jis būtų pusės metro gylio. Pats važiavau per sekmadienio liūtį, mačiau – balos jau nusekusios, bet mašinos stovi“, – kalbėjo autoserviso vadovas.

Kaip jau skelbėme, liūtys į sostinę sugrįžti gali jau šią savaitę. Prognozuojama, kad antroje savaitės pusėje vėl paūmės karščiai, o smarkesnio lietaus galima laukti jau penktadienį, o galbūt ir ketvirtadienį.


Šiame straipsnyje: liūtis

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių