Vilniečiai pietums užvalgė varškės

Ketvirtadienio dieną Mokytojų namų kiemelyje neišsigandę pliaupiančio lietaus rinkosi varškės valgytojams "prijaučiantys" sostinės gyventojai. Nacionalinė varškės valgytojų gynimo asociacija (NVVGA) susikūrė po to, kai vienas dienraštis išspausdino straipsnį pagrindiniame puslapyje apie šoką patyrusią žurnalistę Zitą Čepaitę, iš kurios buvo atimta grūdėta varškė įeinant į šią kavinę.

Pašiepiant žurnalistinį „šedevrą“ apie varškę, „Facebook“ socialiniame tinkle susikūrė grupė, kurioje jau virš 2000 bendraminčių. Internete talpinami fotomontažai, eilėraščiai, citatos, kuriuose dominuoja varškės motyvas. O ketvirtadienį nuspręsta varškės valgytojų teises išreikšti ne tik internete, bet ir gyvai.

Mokytojų kiemelis nebuvo užkimštas varške valgančių sostinės gyventojų, tačiau net iš kelių dešimčių susirinkusiųjų sklido gera nuotaika. „Tikrų maištininkų joks oras nenumaištauja“, - kalbėjo šaukštą su varške laikantis Andrius.

Paklaustas, kiek maištautojų tikimasi sulaukti, jaunuolis šmaikštavo: „Kaip ir tikėjomės, susirinko 100 žurnalistų ir trys maištautojai“.

Pasak protesto dalyvio, siekiama, kad varškę atėmęs apsaugos  darbuotojas viešai atsiprašytų, o laisvė visur valgyti varškę – jau iškovota. „Jaučiamės nugalėję“, - šypsojosi Andrius.

Varškės valgytojus trumpam nutraukė Mokytojų kiemelyje įsikūrusios padavėjos, kurios susirinkusiems entuziastams padovanojo lėkštę, pilną spurgų. „Nebijokite, šios spurgos su varške“, - teigė merginos.

Su kostiumu iš darbo išslinkęs varškės pavalgyti Danielius teigė, kad „varškės atėmimas parodo žmonijos edukacijos trūkumą“. Prie staliuko prisėdusios dvi merginos gardžiavosi varškės sūreliais. Paklaustos, kodėl atvyko į protestą ne su grūdėta varške, merginos skundėsi, kad parduotuvėje šio tipo varškės jau nepavyko rasti.

„Palaikydami“ Zitą, iš kurios buvo atimta varškė, susirinkę varškės valgymo teisių gynėjai skandavo savo „dievaitės“ vardą. Varškės entuziastų susibūrimo „vinimi“ tapo į Mokytojų kiemelį užsukęs grupės „Antis“ lyderis Algirdas Kaušpėdas, kuris visiems susirinkusiems atnešė puodą varškės.

Muzikantas pareiškė su grupe palaikantis naują judėjimą ir paskaitė naktį specialiai varškei sukurtas eiles. „Varškė – kas tikro ir jaukaus namie/Šlepetės ir katė/Kas laukia ryte/Grūdėta varškė“, - deklamavo savo eiles A.Kaušpėdas. Pabaigęs savo eiles vyras pasidžiaugė, kad Lietuvoje „vystosi varškės kultūra“.

Nacionalinė varškės valgytojų gynimo asociacija socialiniame tinkle „Facebook" ragina nepamiršti pagrindinės šio varškės judėjimo idėjos: „Nepamirškime esmės - siekiame, kad nuo šiol nacionaliniuose dienraščiuose  vedantieji būtų tik apie varškę, apsauginius ir jų nuskriaustas žurnalistes!".

Nemokama telefono melodija:

 


Šiame straipsnyje: varškė

NAUJAUSI KOMENTARAI

mama

mama portretas
Ne varškė Kaušpėdai reikia valgyti, o atiduoti atlyginimus užsidirbusiems lietuviams Norvegijoje...

dfsfd

dfsfd portretas
„Lrytas juokingas, nes spausdino, Zita juokinga, nes sukėlė skandalą, apsauginiai juokingi, nes kabinėjasi prie tokio š, kaip varškės pakelis. Startinė pozicija bajeriui su asocijacija buvo ok. Tačiau vėliau, po dviejų dienų, tai tapo labai įdomiu socialiniu fenomenu, kuris parodo, kad a)Lietuvos jaunimas nėra pasyvus ir nihilistinis - šiandien jie susijungė dėl bajerio, o ryt gali ir dėl ko rimtesnio - svarbu atrasti kelią į jų (protą, širdį, humoro jausmą, garbę, baimę, etc.); b) socialiniai tinklai - reali jėga Lietuvoje; c) turime daug žmonių turinčių tikrai gerą humoro jausmą ir esančių tikrai kūrybingais; d) antijudėjimas, antiplakatai ir antiakcijos reikalauja šiokių tokių gabumų skaityti tarp eilučių - ne visi tą supranta, taip yra ir bus, reikia susitaikyti ir ant jų nepykti - jei jau galvoja, kad "šie vaikinai sėja velnio sėklą", tai tebūnie, būkime atlaidūs; e) lietuviška varškė nepriklausomai nuo gamintojo pavadinimo, religijos, tautybės ar socialinės padėties- tikrai geras produktas, priešingai nei cepelinai, kebabai ar karbonadai, kurie daugumos opinijoje suvokiami, kaip jei jau ne gėrybė, tai bent neišvengiamybė ir f) varškės nesustabdysi ir nesuksi atgal - judėjimas nebepriklauso kūrėjams, bet tai - nebėda, nes yra visi tie dalykai, kuriuos išvardinau anksčiau. Kaip sakė senovės Romoje: lietuvis lietuviui varškė ėst.“

čia

čia portretas
čia svarbiausia dienos žinia? šaunuoliai...
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių