Vilniaus valdžios planai: įvažiavimas į senamiestį kainuos 5 litus

Sostinės savivaldybė įvažiavimą į senamiestį ketina apmokestinti maždaug vasaros pradžioje. Žadama, kad vienkartinis įvažiavimo mokestis sieks 5 litus, o su reikalais į senamiestį atvykę gyventojai rinkliavos išvengs.

5 litai, o gal ir mažiau

Kaip portalui teigė Vilniaus miesto mero pavaduotojas Romas Adomavičius, rinkliavą tikimasi įvesti gegužę arba birželį. Tiesa, tai optimistinis scenarijus: į tokį trumpą laiką esą pavyks išsitekti tik tokiu atveju, jei greitai bus priimtos reikalingos įstatymų pataisos, o savivaldybei pavyks rasti įmonę, kuri sutiktų už palankią kainą įdiegti į senamiestį važiuojančių automobilių kontrolės sistemą.

Pašnekovo teigimu, seniai atsisakyta planų nustatyti vienkartinį 10 litų mokestį už įvažiavimą į senamiestį. „10 litų mokesčio ir negalėtų būti. Pirminiame projekto variante buvo pateikta tokia alternatyva - 10 litų mokėtų tie, kurie už įvažiavimą atsiskaitytų grynaisiais. Bet galimybės mokėti grynaisiais mes nesudarysime, nes tai suformuotų didžiules eiles senamiesčio prieigose. Eina kalba apie normalų tranzito per senamiestį mokestį - 5 litus. Dėl šio mokesčio dydžio dar gali būti diskutuojama. O gal ir ne“, - svarstė R.Adomavičius. Metinio įvažiavimo į senamiestį mokesčio suma kol kas nekinta - planuojama, kad savotiškas įvažiavimo į senamiestį abonementas kainuos 1250 litų.

Apmokestins ne visus

Miesto valdžia švelnina savo planus apmokestinti visą į senamiestį atvykstantį transportą. Vicemero teigimu, su reikalais, į darbą, kavinę ar teatrą atvykstantiems vairuotojams rinkliava neturėtų būti taikoma.

„Bet turime dar patikslinti, ar techniškai bus įmanoma nustatyti, kiek laiko mašina išbuvo senamiestyje. Procedūra nėra tokia paprasta. Tačiau, manau, tai įmanoma padaryti“, - pridūrė politikas. Pasak jo, yra dvi alternatyvos. Pagal pirmąją, minėtieji žmonės apskritai nebus apmokestinami. Tačiau jeigu techninės kliūtys to neleis padaryti, jie esą galės susigrąžinti rinkliavos sumą.

Be to, rinkliavos esą išvengs ir senamiestyje gyvenantys vilniečiai. „Senamiesčio gyventojų apmokestinti tikrai nesiruošiame“, - ramino R.Adomavičius.

Reikia keisti įstatymus

Tiesa, planai apmokestinti įvažiavimą į senamiestį gali sužlugti. R.Adomavičiaus teigimu, pirmiausiai reikia sulaukti tam tikrų įstatymų pataisų. Svarbiausios pataisos susijusios su nuobaudų vairuotojams skyrimo tvarka.

Pagal dabartinę tvarką, norint skirti baudą (ar, šiuo atveju, įvažiavimo į senamiestį mokestį), reikia identifikuoti ne tik mašinos šeimininką, bet ir asmenį, kuris ją tuo metu vairavo. Jeigu Seimas pakeis tvarką ir leis rinkliavą skirti tiesiogiai automobilio šeimininkui, esą bus galima pradėti pasiruošimą ir senamiesčio apmokestinimui.

„Laukiame labai svarbaus sprendimo, kad būtų galima skirti baudą tiesiai automobilio savininkui. Tai leistų mums nestatyti šlagbaumų, nes su šlagbaumais mes nieko čia nenuveiksime - tik paralyžiuosime miestą“, - teigė Vilniaus vicemeras. Pasak jo, jeigu Seimas nepakeis minėtos tvarkos, planų įvesti rinkliavą už įvažiavimą į senamiestį teks atsisakyti.

Kainuos apie 2 milijonus

Pagal optimistinį scenarijų, konkursas į senamiestį važiuojančių mašinų kontrolės sistemos įdiegimui turėtų būti paskelbtas per mėnesį ar pusantro. Jeigu konkursas įvyks be sutrikimų, o jo rezultatai nebus apskųsti teismui, sistema galėtų veikti jau gegužę arba birželį.

Anksčiau skaičiuota, kad ši sistema iš kiauro sostinės biudžeto pareikalaus apie pustrečio milijono litų. Dabar kaina krenta. „Dabar galvojame, kad kaina nesieks ir dviejų milijonų. Bet viską parodys konkursas“, - sakė R.Adomavičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių