Vicemeras: keleivių laipinimas tik pro priekines duris vilniečiams bus tik į naudą

Daugiau tvarkos, jokių benamių viešajame transporte ir papildomi 8 mln. litų – tokius keleivių laipinimo pro priekines duris rezultatus regi Vilniaus valdžia.

Žada, kad kelionės neprailgs

Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius bei viešojo transporto įmonių vadovai trečiadienį žurnalistams pristatė savo viešojo transporto viziją. Jie sutartinai tvirtino, kad nuo liepos 15 d. įsigaliosianti nauja tvarka, kuomet keleiviams į autobusus ir troleibusus bus galima įlipti tik pro priekines duris, miestiečiams išeis tik į naudą.

R.Adomavičius akcentavo, kad nauja tvarka leis sumažinti viešojo transporto kontrolierių skaičių. Esą gyventojai įlipdami turės vairuotojui matant pažymėti vienkartinį bilietą ar jį įsygyti arba parodyti mėnesinį bilietą. Tokiu būdu, vicemero manymu, gerokai sumažės „zuikių“, o kontrolierius vairuotojai kvies tik tokiais atvejais, kai prireiks pagalbos aiškinantis santykius su piktybiškais ar nedrausmingais keleiviais.

Transporto įmonių vadovai ramino, kad vairuotojams nereikės po vieną tikrinti kiekvieno vilniečio elektroninio bilieto. Esą jau netrukus autobusuose ir troleibusuose bus sumontuota įranga, leisianti kiekvienam keleiviui pačiam parodyti, kad jo elektroninis bilietas galioja.

Piko metu – kitos taisyklės

Vicemeras ir transporto įmonių vadovai vienbalsiai tvirtino, kad laipinimo tik pro priekines duris taisyklė bus taikoma lanksčiai. Esą piko metu, kuomet daugiau gyventojų naudojasi viešuoju transporto, vairuotojai galės keleiviams leisti įlipti ir pro kitas duris.

Be to, priekinių durų taisyklė negalios tėvams su kūdikiais vežimėliuose bei neįgaliesiems. Juos vairuotojai privalės įleisti pro kitas duris.

R.Adomavičiaus teigimu, nauja tvarka turi būti suinteresuoti tiek keleiviai, tiek vairuotojai. Juolab, kad, kaip žadama, vairuotojų algos netrukus priklausys nuo to, kiek keleivių jie perveža.

Liepos vidurys tvarkos pakeitimui pasirinktas neatsitiktinai. Būtent nuo trečiosios liepos savaitės prasideda laikotarpis, kai Vilniaus viešuoju transportu naudojasi mažiausiai žmonių. Taigi tikimasi, kad miestiečiai apsipras su nauja tvarka iki rugsėjo, kuomet sostinėje vėl pradės virti gyvenimas.

Paskelbė karą benamiams

R.Adomavičiaus žodžiais, nauja tvarka leis išgyvendinti iš viešojo transporto benamius, kurie ne tik nemokamai naudojasi keleivių vežimo paslaugomis, bet ir atgraso daugelį žmonių nuo naudojimosi autobusais bei troleibusais. „Nenorime, kad į transporto priemones pakliūtų žmonės, kurie, bendru sutarimu, neturėtų ten būti. Pasitaiko gana dažnai tokių asmenų, kurie transporto priemonę pasirenka vos ne savo gyvenamąja vieta. Nekalbu apie jų išvaizdą, elgesį. Visa tai atstumia padorius, tvarkingus žmones nuo naudojimosi viešuoju transportu“, - kalbėjo sostinės mero pavaduotojas.

R.Adomavičius taip pat žadėjo, kad naujovė – vienas iš faktorių, galinčių leisti sumažinti viešojo transporto bilietų kainas sostinėje. „Esame tikri, kad ta kaina, kuri yra šiuo metu, galėtų būti mažesnė, jeigu būtų pervežama daugiau keleivių, jeigu daugiau miestiečių naudotųsi viešuoju transportu“, - sakė politikas.

Vicemero skaičiavimais, keleiviai be bilietų miesto viešajam transportui kasmet pridaro 11-14 mln. litų nuostolių. Esą nauja tvarka gerokai sumažins šiuos nuostolius, tikimasi, kad naujovės nauda sudarys net 8 mln. litų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių