Traukiniuose vilniečiai pasigenda atvirų bilietų

Vilniuje įsigaliojus e.bilietui miestiečiai laukia, kada po sostinės apylinkes galės lanksčiai keliauti ir traukiniais. Vadinamasis atviras bilietas suteiktų džiaugsmo daugeliui vilniečių. Tačiau artimiausiu metu į keleiviams patogesnę bilietavimo sistemą „Lietuvos geležinkeliai“ investuoti nežada.

Reikalauja konkretaus laiko

„Keista ir pikta, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nesistengia prisijaukinti keleivių ir nesuteikia jiems galimybės lanksčiau keliauti. Kažkodėl neegzistuoja galimybė įsigyti atvirų bilietų, kas būtų labai patogu vos kelioms valandoms ar dienoms keliaujant priemiestiniais traukiniais“, - skundą dienraščio redakcijai atsiuntė vilnietis Augustas Adomonis.

Vilniaus centre gyvenančiam vyriškiui visuomeniniu transportu pasiekti geležinkelio stotį trunka vos 10 min., todėl A.Adomonis renkasi traukinį, vykdamas į reikiamą vietą aplink sostinę.

Tačiau prireikus vos kelioms valandoms nuvykti į Naująją Vilnią, vilnietis susiduria su keblumais.

Kasoje paprašius parduoti bilietą ne tik pirmyn, bet iškart ir atgal sugrįžti tą pačią dieną, pardavėja reikalauja nurodyti konkretų grįžimo laiką.

„Užsienyje ne kartą teko keliauti traukiniais. Ten nėra bėdos įsigyti vadinamąjį „open return“ („atviro sugrįžimo“ – liet.) bilietą. Toks bilietas suteikia teisę tam tikru maršrutu tą pačią arba kitą dieną sugrįžti bet kuriuo metu tuo maršrutu vykstančiu traukiniu. Nusiperki bilietą pirmyn-atgal į tam tikrą stotelę ir bet kuriais traukiniais gali keliauti“, - pasakojo A.Adomonis, supratęs, kad Lietuvoje tai – vis dar misija neįmanoma.

Piktnaudžiavo ir keleiviai, ir darbuotojai

Dienraštis pasidomėjo, ar Vilniuje diegiant e.bilieto sistemą, „Lietuvos geležinkeliai“ irgi nėra sumanę pereiti prie lankstesnio ir klientams patrauklesnio bilietų pardavimo būdo. Paaiškėjo, kad ne.

Atvirų bilietų sistemą turėjome prieš keliolika metų, tačiau jos buvo atsisakyta: pasitaikydavo ne tik keleivių, bet ir darbuotojų piktnaudžiavimo atvejų. Tokios sistemos apskaita buvo labai sudėtinga, todėl pereita prie dabar galiojančios tvarkos, kai pirkdamas bilietą keleivis nurodo konkretų grįžimo ar išvykimo laiką“, - situaciją iš „Lietuvos geležinkelių“ pusės komentavo įmonės atstovė. Paprašius prisistatyti, moteris paaiškino, kad viešos informacijos teikti ji negali, todėl norėtų būti minima be pavardės.

Moteris aiškino, kad atviro bilieto įvedimas galėtų sukelti nepatogumų ir patiems traukinių keleiviams. Esą anksčiau kursuodavo didesni traukiniai, todėl problemų nekildavo.

„Turime užtikrinti, kad vietos traukinyje užtektų visiems keleiviams. Jei kiekvienas keliautų, kada nori, to garantuoti nepavyktų. Žinome, kad atviri bilietai galioja užsienio šalyse, galbūt prie to pereisime ir mes. Bet tam reikėtų atlikti keleivių srautų analizę ir pakeisti kasos aparatus. Tai kainuoja. Sunkmečiu tokių pinigų investuoti į naujoves nėra“, - svarstė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.


Šiame straipsnyje: geležinkelio stotistraukiniai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių