Tilto remontas kainuos per pusę milijono litų (atnaujinta 16.50 val.)

Pirmadienio rytą tilte per Nerį atsivėrusi įduba per naktį pasislinko. Kitaip tariant, tiltas truputį pasistūmėjo atgal, kur buvęs. Specialistai skaičiuoja, kad tilto remontas gali kainuoti mažiausiai pusę milijono litų.

O iki remonto vairuotojams baimintis dėl tilto saugumo tikrai nėra jokio reikalo. „Uždarytas tiltas tikrai pavojaus nekelia. Antruoju tiltu pirmadienio popietę paleistas eismas. Dėl šio tilto būklės bijoti nereikia - jis tikrai atlaikys automobilių svorį", - portalui aiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tiltų skyriaus vedėjas Gediminas Viršilas.

Praėjus parai po įvykių Kaune specialistai tvirtina, kad įgriuvos atsiradimą paskatino oro temperatūros svyravimai. Tačiau negalima pamiršti ir kitos priežasties - nusidėvėjimo. Specialistų kalba šnekant, sutrūkęs šarnyras „nuvargo".

„Kalbu apie terminą, kuris vartojamas statybose, kai nuolat „varginamame" metale atsiranda mikroplyšiai. O šaltis padarė galutinį darbą - mikroplyšius pavertė makroplyšiais", - aiškino specialistas.

Daugiau kaip 30 metų tiltu per Nerį važiuoja gausybė transporto. „Kiekvienas automobilis, užvažiuodamas šarnyrą suspaudžia, o nuvažiuodamas atleidžia. Dėl nuolatinio metalo „varginimo" po kažkiek milijonų kartų atsiranda įtrūkimai. Tai - tikrai normalus reiškinys", - išsigandusius vairuotojus ramina G.Viršilas.

Beje, dėl transporto priemonių svorio nerimauti nereikia - dabar eismas nukreiptas antruoju tiltu, kuris gali atlaikyti didžiulę apkrovą. „Prieš porą metų avariją patyrusiu tiltu pravažiavo 120 tonų sverianti transporto priemonė, kuri gabeno generatorių. Ir tiltui nieko neatsitiko", - prisimena specialistas.

Pagal Lietuvoje galiojančias taisykles sunkiasvoriai automobiliai privalo gauti leidimus. „Todėl galiu visus patiktinti, kad visos didelius krovinius gabenančios transporto priemonės yra kruopščiai surašomos ir prižiūrimos", - teigė pašnekovas.

Kasmet, mažiausiai vieną kartą, specalistai patikrina visus Lietuvos valstybiniuose keliuose esančius tiltus. Iš viso jų - per pusantro tūkstančio. Paskutinį kartą tiltas per Nerį buvo apžiūrėtas 2008 metų rugsėjo mėnesį.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis Lietuvos automobilių kelių direkcijai pavedė sugriežtinti valstybinės reikšmės kelių tinklui priskiriamų tiltų priežiūrą. Kartu ministras pasiūlė iš naujo įvertinti šiuo metu Lietuvoje veikiančios tiltų  priežiūros sistemos efektyvumą.

Pirmadienio rytą įlūžusio tilto per Nerį tyrimus atlieka Transporto ir kelių tyrimo instituto specialistai. Iki sausio 12 d. bus pateiktos išvados dėl tilto avarijos priežasčių bei pateikti skaičiavimai dėl tilto remonto kaštų ir terminų.  

Artimiausiomis dienomis planuojama paskelbti konkursą, kurio laimėtojas turės suremontuoti tilto šarnyrus. Iki to laiko bus įrengtos laikinos atramos.

Specialistas negalėjo atsakyti, kiek laiko užtruks tilto remonto darbai, tačiau pabrėžė, kad darbų terminai labai priklausys nuo oro sąlygų. Jeigu ir toliau spaus šaltis, darbus teks atidėti. Gediminas Viršilas spėja, kad tilto šarnyrų remontas gali kainuoti ne mažiau kaip pusę milijono litų. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių