- Ingrida Žirlienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienio rytą tilte per Nerį atsivėrusi įduba per naktį pasislinko. Kitaip tariant, tiltas truputį pasistūmėjo atgal, kur buvęs. Specialistai skaičiuoja, kad tilto remontas gali kainuoti mažiausiai pusę milijono litų.
O iki remonto vairuotojams baimintis dėl tilto saugumo tikrai nėra jokio reikalo. „Uždarytas tiltas tikrai pavojaus nekelia. Antruoju tiltu pirmadienio popietę paleistas eismas. Dėl šio tilto būklės bijoti nereikia - jis tikrai atlaikys automobilių svorį", - portalui aiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tiltų skyriaus vedėjas Gediminas Viršilas.
Praėjus parai po įvykių Kaune specialistai tvirtina, kad įgriuvos atsiradimą paskatino oro temperatūros svyravimai. Tačiau negalima pamiršti ir kitos priežasties - nusidėvėjimo. Specialistų kalba šnekant, sutrūkęs šarnyras „nuvargo".
„Kalbu apie terminą, kuris vartojamas statybose, kai nuolat „varginamame" metale atsiranda mikroplyšiai. O šaltis padarė galutinį darbą - mikroplyšius pavertė makroplyšiais", - aiškino specialistas.
Daugiau kaip 30 metų tiltu per Nerį važiuoja gausybė transporto. „Kiekvienas automobilis, užvažiuodamas šarnyrą suspaudžia, o nuvažiuodamas atleidžia. Dėl nuolatinio metalo „varginimo" po kažkiek milijonų kartų atsiranda įtrūkimai. Tai - tikrai normalus reiškinys", - išsigandusius vairuotojus ramina G.Viršilas.
Beje, dėl transporto priemonių svorio nerimauti nereikia - dabar eismas nukreiptas antruoju tiltu, kuris gali atlaikyti didžiulę apkrovą. „Prieš porą metų avariją patyrusiu tiltu pravažiavo 120 tonų sverianti transporto priemonė, kuri gabeno generatorių. Ir tiltui nieko neatsitiko", - prisimena specialistas.
Pagal Lietuvoje galiojančias taisykles sunkiasvoriai automobiliai privalo gauti leidimus. „Todėl galiu visus patiktinti, kad visos didelius krovinius gabenančios transporto priemonės yra kruopščiai surašomos ir prižiūrimos", - teigė pašnekovas.
Kasmet, mažiausiai vieną kartą, specalistai patikrina visus Lietuvos valstybiniuose keliuose esančius tiltus. Iš viso jų - per pusantro tūkstančio. Paskutinį kartą tiltas per Nerį buvo apžiūrėtas 2008 metų rugsėjo mėnesį.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis Lietuvos automobilių kelių direkcijai pavedė sugriežtinti valstybinės reikšmės kelių tinklui priskiriamų tiltų priežiūrą. Kartu ministras pasiūlė iš naujo įvertinti šiuo metu Lietuvoje veikiančios tiltų priežiūros sistemos efektyvumą.
Pirmadienio rytą įlūžusio tilto per Nerį tyrimus atlieka Transporto ir kelių tyrimo instituto specialistai. Iki sausio 12 d. bus pateiktos išvados dėl tilto avarijos priežasčių bei pateikti skaičiavimai dėl tilto remonto kaštų ir terminų.
Artimiausiomis dienomis planuojama paskelbti konkursą, kurio laimėtojas turės suremontuoti tilto šarnyrus. Iki to laiko bus įrengtos laikinos atramos.
Specialistas negalėjo atsakyti, kiek laiko užtruks tilto remonto darbai, tačiau pabrėžė, kad darbų terminai labai priklausys nuo oro sąlygų. Jeigu ir toliau spaus šaltis, darbus teks atidėti. Gediminas Viršilas spėja, kad tilto šarnyrų remontas gali kainuoti ne mažiau kaip pusę milijono litų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parodė atnaujintą Kauno rotušę: liko tik baigiamieji darbai6
Kauno miesto muziejus pravėrė virtualias duris į atnaujintą Rotušės pastatą. Po kapitalinio remonto matyti blizgančios erdvės. Skelbiama, kada Rotušė vėl bus atvira lankytojams. ...
-
Naujieji Lietuvos zoologijos sodo gyventojai – broliai zebrai1
Vos prieš mėnesį laiko iš Čekijos į Kauną atvežti du broliai zebrai. Praėjus karantino laikotarpiui dryžuočiai pagaliau pasirodė lankytojams. Tiesa, gyvūnai – baikštoki, dar tik pratinasi prie aplinkos. ...
-
Surengė piketą prieš karjerą Pakarklės miške: beldėsi į tarybos narių sąžinę9
Pakaunės gyventojai nepraranda vilties, kad Pakarklės miške nebus leista kasti žvyro karjero ir bus išsaugotas didelis miško plotas. Vietiniai gyventojai surengė piketą po rajono savivaldybės langais ir pabandė tokiu būdu prisibels...
-
VST stiprina į hibridines grėsmes galintį reaguoti savo elitinį padalinį ORKA11
Viešojo saugumo tarnyba (VST) stiprina ir ketina plėsti savo elitinį padalinį „Operatyvaus reagavimo kontratakos komandą“ (ORKA), galintį reaguoti į hibridines grėsmes. VST vykdo jaunuolių atrankas į šį padalinį. ...
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Sklaido mitą apie teisines bėdas netinkamai suteikus pirmąją pagalbą: nepamatuota baimė4
Gegužės 1-ąją Kauno Santakoje vyks įmonių ir organizacijų pirmosios pagalbos žaidynės „Palaikau pulsą“. Pirmąkart pristatomas renginys padės tobulinti gyvybės gelbėjimo įgūdžius. Greitosios medicinos pagalbos (GMP) tarnybos direkto...
-
Jautrūs sugrįžimai: net pralaimėjimas gali būti saldus
Artėjantis XII tarptautinis Balio Dvariono jaunųjų pianistų ir smuikininkų konkursas džiugina sugrįžimais – vienaip ar kitaip konkurse šiemet dalyvaus, jį stebės, vertins gerokai išaugę buvę dalyviai ir laureatai, mokytojai, ilg...
-
Į Kauną atkeliavo ženklas, primenantis apie artėjančius rinkimus26
Kauno viešojoje erdvėje atsirado didelis grotažyme pažymėtas ženklas „Aš Balsuosiu“. Šis akcentas skirtas ne tik priminti, kad šiemet gyventojai turės dalyvauti net trejuose rinkimuose, bet taip pat juose ir atlikt...
-
Vilijampolės turgavietėje iškilo velykinė morkų eglė10
Vilijampolės turgavietės prekeivius stebinęs agurkų ir moliūgų žaliaskarėmis, ne vieną išskirtinį rekordą sumušęs floristas Modestas Vasiliauskas pristatė velykinę morkų eglę. ...
-
Klaiki sukaktis: per dieną Kaune buvo išvežta ir nužudyta apie 1700 vaikų ir senolių69
Prieš aštuonis dešimtmečius įvykdytas vienas žiauriausių Kauno geto nusikaltimų. 1944 metais vadinamosios Vaikų akcijos metu per dieną iš geto buvo išvežta ir nužudyta apie 1700 vaikų ir senolių. ...