Suskystintų dujų terminalą siūloma statyti prie Kiaulės nugaros (papildyta)

Suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto darbo grupė Vyriausybei siūlo statyti plaukiojantį išdujinimo terminalą Klaipėdos uosto pietinėje dalyje - prie vadinamosios Kiaulės nugaros. Pasak energetikos viceministro, preliminariais skaičiavimais, toks terminalas kainuotų iki 200 mln. eurų (690 mln. litų).

"Darbo grupė, apsvarsčiusi įvairiausias alternatyvas, priėjo prie išvados, kad tinkamiausia vieta suskystintų gamtinių dujų terminalo Lietuvoje statybai yra pietinėje Klaipėdos jūrų uosto dalis, ties taip vadinama Kiaulės nugara. Technologinis sprendimas - plaukiojantis terminalas, kuriame būtų galimybė saugoti dujas", - trečiadienį pristatydamas terminalo projekto darbo grupės išvadas, spaudos konferencijoje sakė energetikos viceministras ir grupės vadovas Romas Švedas.

"Toks sprendimas sparčiausiai įgyvendinamas, vienas pigiausių, tokį terminalą būtų galima lengviausiai prijungti prie magistralinių dujotiekių", - kalbėjo viceministras.

Anot R.Švedo, terminalo statyba galėtų kainuoti iki 200 mln. eurų (690 mln. litų).

"Kaina priklauso nuo labai įvairių dalykų ir faktorių. Tokio terminalo, kokį tarpžinybinė darbo grupė pasiūlė, mes manome, būtų galima sutilpti iki 200 mln. eurų", - teigė R.Švedas.

Tačiau, anot R.Švedo, kol kas nepasispręsta dėl terminalo finansavimo modelio. Tai, pasak jo, turėtų paaiškėti įgyvendinant projektą.

"Šiai dienai mes atsakymų neturime, tas klausimas buvo suformuotas tarpžinybinei darbo grupei, tačiau mes savo ataskaitoje rašome, kad, deja, negalime pasisakyti šiuo klausimu, kadangi tai priklauso nuo labai daug faktorių. Formuojant patį projektą, šie klausimai bus atsakyti - kas statys, kaip statys, kiek tai kainuos, iš kur finansuosime", - dėstė R.Švedas.

Belgijos bendrovės "Exmar", kuri rugsėjį darbo grupei pristatė suskystintų dujų terminalo galimybių studijos galutinę ataskaitą, skaičiavimais, nedidelis, 60 tūkst. kubinių metrų talpos dujovežis turėtų atplaukti kartą per 8 dienas.

Pasak R.Švedo, darbo grupės nariai buvo prašomi iš 15 variantų išskirti 3 pagrindines vietas, kurios, jų manymu, būtų tinkamiausios suskystintų dujų terminalui. Iki šiol dominavo trys galimi variantai - giliavandenis arba išorinis uostas, "Exmar" siūlomas variantas ir atviros jūros tarp Būtingės ir Palangos variantas.

Terminalo projektą pavesta įgyvendinti valstybės valdomai "Klaipėdos naftai".


Šiame straipsnyje: suskystintų dujų terminalas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių