Susitarti dėl Nemuno gatvės gyventojų iškeldinimo dar nepavyko

Klaipėdos valdžia nenusileidžia uosto direkcijai ir spaudžia ją laikytis įsipareigojimų – iškeldinti Nemuno gatvės 113 ir 133 daugiabučių namų gyventojus.

Draudimas dar derinamas

Antradienį savivaldybėje vyko pasitarimas dėl šios problemos sprendimo. Jame dalyvavo miesto valdžios, Klaipėdos visuomenės sveikatos centro, uosto direkcijos, uosto kompanijų vadovai.

Pasitarime taip pat turėjo dalyvauti susisiekimo viceministras, tačiau jis neatvyko.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas tvirtino, kad priimti sprendimą dėl Nemuno gatvės 113 ir 133 namų reikia. Siūlomas turto paėmimas visuomenės poreikiams.

„Ieškome galimybės susitarti. Yra sprendimo būdų, kur būtų galima suderinti ir uosto plėtrą, ir gyventojų poreikius“, – tvirtino V.Grubliauskas.

Pasak miesto vadovo, suprantama ir uosto kompanijų reakcija į parengtą savivaldybės administracijos direktorės įsakymą, kuriuo nuo birželio 1 dienos būtų uždraustas krovininių traukinių eismas naktimis – nuo 22 iki 6 val. geležinkeliu einančiu prie Nemuno gatvės 113 ir 133 namų. Šis draudimas galiotų iki tol, kol minėtų namų gyventojai būtų iškeldinti. Įsakymas dar derinamas su Susisiekimo ministerija.

„Žinoma, sutarus dėl problemos sprendimo būdo, šis įsakymas būtų koreguojamas ar atidedamas“, – pabrėžė meras.

Klaipėdos savivaldybės Teisės skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas tvirtino, jog gyventojų iškeldinimas numatytas uosto plėtros detaliajame plane, o jo sprendiniai turi būti vykdomi.

Procedūrą gali pradėti dvi institucijos – savivaldybė ir Susisiekimo ministerija. Pasak A.Kačalino, iš savivaldybės pusės jau yra viskas atlikta.

Klaipėdos visuomenės sveikatos centro direktorius Rimantas Jonas Pilipavičius pabrėžė, kad šis klausimas nėra šios dienos aktualija.

„Dar 2000 metais buvo numatyta iškeldinti gyventojus, tačiau niekas nebuvo vykdoma. Nemuno gatvės 113 ir 133 namų gyventojų iškeldinimas vienintelis šios problemos sprendimo būdas“, – pabrėžė vadovas.

Nori statyti sieneles

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai tvirtino, jog gyventojų iškeldinimas neturi būti siekiamybė. Pasak jų, minėtoje vietoje dirbančios kompanijos yra įgyvendinusios apsaugos nuo triukšmo priemones. Jie siūlė dar kartą atlikti matavimus.

„Esame už tai, kad gyventojams nereikėtų kentėti. Ribų peržengimas nemalonus dalykas. Tačiau mes tik viena iš institucijų esančių šiame procese. Yra ne vienas šios problemos sprendimo būdas“, – tvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Vadovo teigimu, problemą reikia spręsti kiek įmanoma trumpesniais terminais. Vienas iš jos sprendimo būdų – apsaugos priemonių nuo triukšmo įrengimas.

„Siūlomi savivaldybės sprendimai man yra suprantami. Norima, kad būtų geriau žmonėms. Tačiau viskas atsiremia į finansus. Ši situacija neprasidėjo vakar. Drastiškos priemonės tokios kaip traukinių eismo uždraudimas gali turėti didelių nuostolių tiek direkcijai, tiek kompanijoms, tiek savivaldybei. Prašyčiau nesiimti jų. Būtų galima sudaryti darbinę grupę, kuri spręstų problemą“, – komentavo A.Vaitkus.

Tačiau nei R.J.Pilipavičius, nei miesto valdžios atstovai nesutiko tik su apsaugos priemonių nuo triukšmo įrengimu. „Susidaro įspūdis, kad norima įlipti į tą pačią upę“, – teigė R.J.Pilipavičius.

V.Grubliauskas svarstė, ar nebus taip, kad bus investuojama į apsaugos priemones, tačiau jos nepadės sumažinti triukšmo ir vibracijos, o gyventojus vis tiek reikės iškeldinti.

Patirtų didelių nuostolių

Įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovų teigimu, per naktį minėtu geležinkeliu važiuoja 180 vagonų. Jei eismas bus uždraustas, bus patiriama nuostolių.

Bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius Rimantas Juška tvirtino, kad Nemuno gatvės problemos turi įtakos jų plėtrai.

„Esame numatę savo teritorijoje šešis projektus. Keturiems gautas pritarimas. Dviejų neina suderinti su Klaipėdos visuomenės sveikatos centru. 250 mln. litų investicijos kabo ore. Leiskite mums judėti pirmyn. Noriu, kad šiandien būtų priimta kažkoks sprendimas. uprantu žmonių viltis dėl iškeldinimo. Jie nedarė jokių remontų. Noriu, kad būtų vykdomi uosto plėtrios detaliojo plano sprendiniai. Nežinau, ar prie jų įgyvendinimo prisidės kitos įmonės“, – tvirtino R.Juška.

V.Grubliauskas atkreipė dėmesį, kad Nemuno gatvės gyventojų iškeldinimui reikia 3,5 mln. litų – 80 kartų mažesnių investicijų nei planuojamos įmonės. Pasak R.Juškos, bendrovės biudžete nėra numatyta tiek milijonų gyventojų iškeldinimui, bet prisidėti kažkiek gali.

Siūlė dalintis išlaidas

Klaipėdos meras pabrėžė, kad kaštus galima pasidalinti: „Gal yra galimybė steigti fondą, kur būtų galima surinkti lėšų Nemuno gatvės gyventojų iškeldinimui. Prie to galėtų taip pat prisidėti uosto kompanijos. Detalusis planas nebuvo pasirašytas prievarta“.

Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas pabrėžė, kad detalusis planas turi būti įgyvendinamas visa apimtimi. Dabar, anot jo, uosto teritorijoje jis vykdomas, o miesto pusėje ne.

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės Juditos Simonavičiūtės, ateityje tvirtinant detalųjį planą reikės parengti ir jo sprendinių įgyvendinimo planą – kada, kas bus padaryta.

„Jūs priverčiate mus biurokratėti. Anksčiau ar vėliau detaliojo plano sprendinius reikės įgyvendinti“, – tvirtino direktorė.

Pasitarimo metu sutarta pasirašyti ketinimų protokolą dėl Nemuno gatvės problemų sprendimo. Vėliau pagal jį būtų paruošta sutartis.

„Nemuno gatvės gyventojams turi būti aiškiai pasakyta, kad prasidės jų iškeldinimas“, – pabrėžė meras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nemuno 113

Nemuno 113 portretas
Ponams A. Vaitkui, R. Juškai bei kitiems "kompaniju" vadovams reikejo pradziai pagalvoti APIE ZMONIU, KLAIPEDECIU, SVEIKATA, JU NORMALU GYVENIMA BEI SIU ZMONIU PRIVATAUS TURTO APSAUGA! Ir ar nesukels toks begalinis uosto teritorijos vystymas, "parazitingas" Klaipedos miesto gyventoju atzvilgiu bei 100% egoistinis, siu "kompaniju" darbas - PROBLEMU?! "Lyginant su 2011 m. apyvarta krito"??? Nejuokaukite, ponai. Lyginti reikia su 2005 ar net su 2000 metu Jusu "nekaltu kompaniju" apyvarta! Musu namai ten jau stovejo. Dar nuo 1930 metu. O kiek Jus visko neleistinai prisistatete salia musu, gyvenamuju namu langu? Taigi, nereikia sakyti mazu-maziausiai netiesa ir prasome Uosto Direkcija: "vykdyti prieš kelerius metus Uosto direkcijos parengta detaluji plana, kuriuo numatyta IŠKELDINTI čia dar likusius gyventojus, siekiant toliau vystyti pramoninę teritoriją". Ir viskas bus OK, ponai.

Nemuno gatves gyventojai

Nemuno gatves gyventojai portretas
Jei, kaip buvo zadeta, birzelio 1 d. pagaliau nebus uzdraustas neteisetas gelezinkelio N 201 darbas (viršijantis visas imanomas triuksmo bei vibracijos normas!), mes, Nemuno 113 ir 133 namu gyventojai, busime priversti PATYS BLOKUOTI TRAUKINIU EISMA. Uztenka jau musu "valdzios instituciju" tusciu kalbu. Yra istatymas, yra normos, yra protokolai - reikia pagaliau DIRBTI.

Saulius Liekis

Saulius Liekis portretas
Prašau ateityje sprendžiant tos teritorijos klausimus į darbo grupės, susitikimus įtraukti gyventojus ar bent tų teritorijų, Strėvos, Sulupės, Pajūrio seniūnaitijų seniūnaičius
VISI KOMENTARAI 15
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Brėš poliklinikos ateities kontūrus
    Brėš poliklinikos ateities kontūrus

    Uostamiestyje ketinama nuodugniai įvertinti Jūrininkų sveikatos priežiūros centro, prie kurio nuspręsta prijungti Klaipėdos stomatologijos polikliniką, plėtros galimybes. Bus vertinamas ir naujo pastato statybų scenarijus. ...

  • Beglobiams vaikams – du butai
    Beglobiams vaikams – du butai

    Uostamiesčio savivaldybė ketina įsigyti du butus, kur bus apgyvendinti vaikų namų auklėtiniai. Būstų žvalgomasi nemažų – kiek per 100 kv. m ploto. Šie butai – ne pirmieji, kur apsigyvens šiuo metu vaikų namuose augantys kl...

  • Ant bedalių kapų – kuklūs paminklai
    Ant bedalių kapų – kuklūs paminklai

    Lėbartų kapinėse jau galima pamatyti antkapinius paminklus, kuriais ketinama pažymėti valstybės lėšomis palaidotų žmonių kapus. ...

    6
  • Klaipėdoje – išskirtinis alergologijos dienos stacionaras
    Klaipėdoje – išskirtinis alergologijos dienos stacionaras

    Respublikinėje Klaipėdos ligoninėje – džiuginantys pokyčiai. Nuo šiol pacientams, sergantiems įvairiomis alerginėmis ligomis, nebereikės gaišti laiko ir vykti į kitas šalies įstaigas. Konsultacinėje poliklinikoje įkurtas ...

    1
  • Dviračių tako tęsiniui iškilo grėsmė?
    Dviračių tako tęsiniui iškilo grėsmė?

    Siekiant nutiesti dviračių ir pėsčiųjų tako tęsinį nuo Klaipėdos gatvės tilto iki miesto ribos gali kilti nesklandumų. Per kelerius metus suaugę medžiai numatomo tako trasoje gali priversti keisti miesto planus, o galbūt jų net atsisakyti. ...

    9
  • Karklės kelyje – kantrybės išbandymas
    Karklės kelyje – kantrybės išbandymas

    Kelionė Karklės keliu vairuotojams tampa tikru kantrybės išbandymu. Dėl remonto darbų eismo sąlygos čia sudėtingos. ...

    3
  • Baigia seniau pradėtus darbus
    Baigia seniau pradėtus darbus

    Šiomis dienomis K.Donelaičio gatvėje plušėjo darbininkai. Čia buvo atliekami prieš kurį laiką pradėti ir nebaigti darbai. ...

  • Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo
    Ieškos uostamiesčio baseino valdytojo

    Dar šią vasarą ketinama paskelbti naujojo baseino koncesijos konkursą. Jo sąlygas miesto tarybai tvirtinti ketinama pateikti liepą, o jas patvirtinus jau būtų skelbiamas konkursas. Tikimasi, kad baseino valdytojas bus išrinktas dar iki pas...

  • Jūros tiltai būna ir su užraktais
    Jūros tiltai būna ir su užraktais

    Palangoje turime nuostabų dalyką – visiems atvirą jūros tiltą ir net nepagalvojame, kad prie tos pačios Baltijos jūros tiltai gali būti mokami. ...

    6
  • Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose
    Tirs laivybą Malkų įlankos prieigose

    Dėl Klaipėdos uoste nuolat atsirandančių naujų terminalų, gerėjančių laivybos ypatumų, kartas nuo karto koreguojamos ir Uosto laivybos taisyklės. ...

    2
Daugiau straipsnių