Spūsčių Vilniuje šiemet mažiau

Automobilių spūsčių šiemet Vilniuje mažiau negu pernai, tačiau lygiai tiek pat, kiek ir prieš dvejus metus. Tai parodė savaitę vykdytas automobilių klubo „Tai Realu“ eksperimentas, kurio metu matuojama, kiek laiko trunka piko metų pervažiuoti Vilnių nuo miesto ribą žyminčio ženklo Kirtimuose iki riboženklio Ukmergės plente.

Šį eksperimentą „Tai Realu“ klubas vykdo trečius metus iš eilės kiekvieno lapkričio paskutinę savaitę. Šiemet įveikti pasirinktą atstumą nuo vieno Vilniaus galo iki kito vidutiniškai užtruko 44 minutes, pernai vidurkis buvo 55 minutės, o 2006 – aisiais – 40 minučių. Ilgiausiai šiemet teko važiuoti 48 minutes, tai kur kas trumpiau negu pernai, kai spūstyse teko praleisti 1 valandą ir 18 minučių.

„Buvo baigti vieni didžiausių sostinės infrastruktūros darbų – kaip tik praėjusią atidarytas Pietinis aplinkkelis, baigta Laisvės prospekto ir Ateities gatvės sankryžos rekonstrukcija, pernai atidaryta estakada, jungianti Geležinio Vilko ir Ukmergės gatves. Anksčiau ties šiais rekonstruojamais objektais susidarydavo didesnės spūstys, o dabar gatvių pralaidumas padidėjo“, - pasakoja „Tai Realu“ klubo prezidentas Robertas Daskevičius. Šių metų rezultatai rodo, kad vėl atsidūrėme panašioje padėtyje, kaip ir 2006 – aisiais, o pagrindinė Vilniaus arterija netapo greičiau įveikiama.

Šiemet, kaip ir pernai, eksperimento maršrutas prasidėjo ties Vilniaus riboženkliu Kirtimuose. Anksčiau spūstys pasitikdavo ties „Vilniaus Vingio“ pastatu, čia tekdavo užtrukti apie 5-7 minutes. Dabar šį atstumą galima įveikti per porą minučių, nes atidarytas Pietinis aplinkkelis nuėmė dalį srauto. „Nors šią atstumo dalį įveikiame greičiau, automobiliai susispiečia ties Gerosios Vilties ir Geležinio Vilko gatvės sankryža ir 10-20 km/h greičiu juda iki pat estakados“, - pasakoja R.Daskevičius. Pernai automobilių kamštis būdavo tik ties sankirta su V. Pietario gatve, o toliau iki tunelio, estakados ir per ją buvo galima važiuoti maksimaliai leidžiamu greičiu. Užpernai, kai nebuvo estakados, tekdavo sustoti prie kiekvienos sankryžos šioje atstumo dalyje.

Šiemet, kaip ir ankstesnių eksperimentų metu, ilgiausiai vakarinio piko metu teko stovėti ties „Senukų“ prekybos centru Ukmergės gatvėje. Skirtumas tik tas, kad dabar čia vietoj 5 minučių užtrunkama apie 9-11 minučių - beveik dvigubai ilgiau.

Kur kas greičiau dabar įveikiama rekonstruota Laisvės prospekto ir Ukmergės gatvės sankryža, bet šviesoforų čia nesumažėjo, o pridygo tarsi grybų po lietaus – atsidaro nauji pėsčiųjų šviesoforai ties „Maxima“ prekybos centru, ties pačia rekosntruota sankryža, greta „Lietuvos draudimo“ būstinės. Jie visi stabdo eismo srautą.

„Niekaip nesuprantu, kaip rekonstruojant sankryžą pamirštami pėstieji ir jiems įrengiama ne speciali perėja, o tiesiog šviesoforas per judrią gatvę. Beje, už kelių šimtų metrų įrengiama kita perėja, kuri yra neapšviesta. Pagalvokite, kaip sunku vairuotojui privažiuoti tamsoje skendinčią perėją, o jei dar lyja lietus“, - piktinasi R. Daskevičius.

Paskutinis šiame maršrute yra šviesoforas prie „BIG“ prekybos centro. Prie jo dabar vairuotojai sugaišta apie pora minučių ilgiau nei anksčiau.

„Gerai, kad per pastaruosius metus buvo baigti infrastruktūros projektai, jie reikalingi miestui, tačiau buvo galima pasiekti kur kas geresnių rezultatų. Didžiuosius projektus įgyvendinus tiesiog sugrįžome į 2006-uosius metus, o spūsčių iš esmės nesumažėjo. Tiesa, tiems vairuotojams, kuriems grįžtant namo vakarinio piko metu nereikia įveikti viso mūsų matuojamo maršruto, tapo lengviau“, - apibendrina R.Daskevičius.

Kasmetinį spūstis matuojantį eksperimentą klubas „Tai Realu“ ketina pakartoti dar kitais metais, išbandyti, kaip tiksliai veiks šviesoforų reguliavimo sistema, kuri turėtų rodyti, per kiek vairuotojai realiu laiku nuvažiuos tam tikrą atstumą.


Šiame straipsnyje: spūstis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių