Sostinėje jau 14-ąjį kartą prasideda šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“

Vilniuje antradienį prasideda tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis ’10“.

Pavasarinė šokio fiesta iki pat gegužės 9 d. siaus vienose iš svarbiausių sostinės teatrinių erdvių: Nacionaliniame dramos teatre, Menų spaustuvėje ir Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Šokio teatre.

"Naujasis Baltijos „šokis ‘10“ vyksta jau keturioliktąjį pavasarį. Tai - didžiausias šiuolaikinio šokio festivalis Baltijos šalyse.

Lietuvos šokio informacijos centro kartu su „Vilniaus festivaliais“ rengiamame festivalyje šiemet bus pristatytos trupės ir nepriklausomi choreografai iš Švedijos, Danijos, Norvegijos, Suomijos, Nyderlandų, Jungtinės Karalystės bei bendras vokiečių ir prancūzų projektas. 17 „Naujajame Baltijos šokyje ‘10“ pristatomų spektaklių bus galima pamatyti Menų spaustuvės, Lietuvos nacionalinio dramos teatro bei Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Šokio teatro scenose.

„Naujajame Baltijos šokyje“ iki šiol jau parodyta daugiau nei 300 šokio spektaklių, iš kurių trečdalis – lietuvių kūrėjų darbai. Šiemet pristatoma itin plati lietuvių choreografų programa. Pakviesti naujausi jau gerai žinomų choreografių Airos Naginevičiūtės, Loretos Juodkaitės ir Agnijos Šeiko šokio spektakliai, tačiau daug erdvės skiriama ir jaunoms kūrėjoms.

Debiutuojanti choreografė iš Klaipėdos Inga Kuznecova pristatys spektaklį „Mikas ir pusryčiai“, tyrinėjantį žmogaus reakcijas į skirtingus maisto skonius. Neseniai premjerą išleidusi Dovilė Petkūnaitė spektaklyje „Movie Never Made“ svarstys moterų vienatvės temą. Bus galima pamatyti ir debiutinę choreografės Giedrės Ubartaitės kompoziciją „Paunksmė“, sukurtą neseniai susikūrusiam kolektyvui „Vėjo musės“. Kauno šokio teatras „Aura“ atvyksta su šokio spektakliu „Metų laikai“, kurį šiai trupei sukūrė „Auros“ auklėtinė, JAV šokio mokslus baigusi Lina Puodžiukaitė. Jauni šokėjai ir choreografai Raimonda Gudavičiūtė ir Mantas Stabačinskas pristatys bendros kūrybos duetą „Taip“.

Dalį lietuviškosios „Naujojo Baltijos šokio ‘10“ programos galima pavadinti „sugrįžimais“. Po ilgos pertraukos vėl bus galima pamatyti kadaise kartu su festivaliu pirmuosius žingsnius scenoje žengusios, šiuo metu Belgijoje gyvenančios lietuvių choreografės Rasos Alksnytės šokio spektaklį. Šokio teatro scenoje bus rodomas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupei jos sukurtas miniatiūrų vakaras „Prarastos sielos“.

Iš Suomijos atvyks šokėjas ir choreografas Andrius Katinas, kuris kartu su nuolatine kūrybine partnere Maria Saivosalmi pristatys spektaklį „Prielaidos jaunos moters portretui / Sudie, Ana Karenina“. O iš Jungtinės Karalystės atvyks jauna trupė „Collaborative Dance Experience“ su šioje šalyje choreografiją studijavusios, bet tėvynėje dar neregėtos choreografės Deimantės Prišmantaitės spektakliu „Toli viduje“.

Užsienio spektaklių programa, kaip ir kasmet, pasižymės žanrų įvairove: nuo absurdo teatro iki hip hopo ir šokio filmo. Paraleliniai pasauliai fizine ir mistine prasme, skirtingi sąmonės ir pasąmonės lygmenys susijungs hip hopo šokio kūrėjų Sébastieno Ramirezo iš Prancūzijos ir Raphaelio Hillebrando iš Vokietijos spektaklyje „Kartu, pavieniui“.

Gegužės 4 d. Menų spaustuvėje rodomame spektaklyje pasitelkdami žaidimą erdvės ir atstumo dviprasmybėmis bei meistriškai jungdami jas su vaizdo projekcijų dramaturgija, jaunieji spektaklio atlikėjai hip hopo ritmu iš scenos „keliaus“ į vaizdo projekciją, atsidurs vizualių žaidimų sūkuryje, teatre, ar kažkokioje neapibrėžtoje pasaulio vietoje.

Lietuvos nacionalinio dramos teatro scenoje gegužės 6 d. pasirodysiantis fizinis teatras „Mute Comp.“ iš Danijos savo pasirodymus apibūdina kaip viesuliškus, triukšmingus roko muzikos koncertus. Vieni talentingiausių ir įdomiausių šokio kūrėjų Danijoje choreografai Kasperas Ravnhøj ir Jacobas Stage‘as spektaklyje „Post Secret“ deklaruoja besąlygišką meilę gyvenimui ir kalba apie susitaikymą su tuo, ką darome bei gebėjimą atleisti ir judėti pirmyn.

Lietuvos nacionaliniame dramos teatre pasirodys ir švedų trupė „Andersson Dance“. Gegužės 8 d. bus rodomas jų šokio spektaklis „Pasivaikščiojimas vodevilyje“.

Choreografas Örjanas Anderssonas teigia jame pateikiantis tikrą scenos menų rebusą. spektaklyje „Pasivaikščiojimas vodevilyje“ išmonė, humoras ir vidinė šiluma susijungia su jaudinančiu, stebinančiu ir žiūrovo vaizduotę kurstančiu veržlaus šokio ir judesio menu. Ö.Anderssonas – buvęs puikus šokėjas, šokęs garsiausių šiuolaikinių choreografų darbuose Švedijoje ir Izraelyje, dabar yra vienas žinomiausių vidurinės švedų kartos choreografų, kuriantis ir savo trupei, ir solidžiausiems tarptautiniams šiuolaikinio baleto ir šokio ansambliams: Nyderlandų šokio teatrui I, Švedijos karališkojo, Gioteborgo ir Cullberg baleto trupėms, Ispanijos nacionalinei šokio trupei, Carte Blanche (Norvegija).

„Naujajame Baltijos šokyje“ šiemet ir vėl viešės lietuvių publikos mėgstamiausias užsienio choreografas – Jo Strømgrenas iš Norvegijos.

Gegužės 8 d. Menų spaustuvėje rodomas jo spektaklis „Eksperimentas“ taps dešimtuoju Lietuvoje pristatytu šio nenustygstančio norvegų šokio kūrėjo darbu. Iš karto po premjerų Estijoje Vilniuje rodomame spektaklyje „Eksperimentas“ nagrinėjama kontraversiška žmonių aukų „progreso vardan“ tema. Tačiau kaip ir visuose Strømgreno spektakliuose, į ją žvelgiama su ironišku humoru bei pasitelkiant absurdo teatro principus. Šis spektaklis pratęsia Jo Strømgreno trupės nonsenso kalbos manifestą – jei prieš porą metų Vilniuje rodytame spektaklyje „Visuomenė“ ši kalba priminė prancūzų, tai šį kartą ji bus panašesnė į rusų, o geografines ir etnines nuorodas dar labiau sustiprins spektaklyje skambėsiančios populiarios rusų dainos. Nors „Eksperimento“ premjera Osle įvyks balandžio 29, tad spektaklis vis dar kuriamas, ir netikėtumų tikrai galima laukti.

Festivalį gegužės 9 d. pabaigs Nyderlandų šokio žvaigždės Emio Greco trupė. Menų spaustuvėje šiam olandų choreografui skirtame vakare bus parodytas šokio filmas „Piano di Rotta“ ir šokio spektaklis „Double Points: HELL“. Žymių nuolat bendradarbiaujančių olandų choreografų Emio Greco ir Pieter C. Scholten spektaklis 2005 m. sukurtas specialiai prestižinio Avinjono festivalio pagrindinei programai. O prieš porą metų šiuolaikinio šokio teatro legenda Pina Bausch šį dviejų choreografų projektą pristatė jos pačios organizuotame tarptautiniame šokio festivalyje Vupertalyje (Vokietija).

„Naujojo Baltijos šokio“ regėjai džiaugiasi, jog nors šiemet pristatoma ir mažesnių apimčių programą, tačiau joje pavyko išlaikyti įvairovę. Tai įmanoma nuolatinių festivalio globėjų LR Kultūros ministerijos ir Vilniaus miesto savivaldybės programų dėka. Be to, šiemet festivalis Skandinavijos trupes pristato su Šiaurės kultūros fondo parama.


Šiame straipsnyje: Naujasis Baltijos šokis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių