Privatūs vežėjai: galvojame ir apie streiką

Teigiama, kad privataus vežėjo išstūmimas neišspręs miesto susisiekimo problemų ir nesumažins milijoninių skolų ir nuostolių sostinės viešajame transporte.

"Dėl papildomų akcijų, mes svarstome galimybę įspėjamąjį streiką rengti, kuomet vieną dieną į maršrutus neišvažiuotų nei viena transporto priemonė ir tuo atveju gyventojai pamatytų, su kokiais nepatogumais susidurtų“, - pirmadienį spaudos konferencijoje sakė sostinės privačių vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Anot jo, Vilniaus miesto savivaldybė nesiteikė net atsakyti privačių vežėjų  pasiūlymus, nors pagal atliktą studiją numatomą, kad 2015 m. Vilniuje bus tramvajus. “Labai liūdna, kad privatus vežėjas stumiamas iš rinkos. Panaikinus mikriukus, keleiviai nebeturės pasirinkimo tarp transporto priemonių“, - aiškino vežėjų atstovas.

Vilniaus miesto tarybos narys Vidas Urbonavičius teigia, kad nesitardama su miestiečiais savivaldybė daro klaidą. „Man kaip vilniečiui ir rimtam Vilniaus politikui yra liūdna, kad savivaldybė neinformuoja miestiečių apie būsimas pertvarkas. Man kaip vartotojui kyla klausimų, kaip reikės keliauti mieste, kai dalis maršrutų bus panaikinti“, - surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo V. Urbonavičius.

Iki praėjusios savaitės, kol privatūs vežėjai nesurengė piketo prie savivaldybės, miestui ir gyventojams nebuvo nepristatyta nei kiek kainuos naujoji sistema, nei kuo ji bus geresnė.

„Septynis kartus sumažėja privačių vežėjų, kai miesto transporto sumažės tik trupučiu. Nepaaiškinama, kodėl kažkas mažinama ir kaip pasikeis kelionės. Iki šiol įgyvendinant maršrutų pertvarka, jie pasidarė ilgi ir nepastovūs. Taigi privatūs vežėjai tas spragas tik užpildė“, - teigė V. Urbonavičius.

Kalbėdamas Seimo narys Artūras Skardžius pripažino, kad jam, kaip senam vilniečiui matyti, kaip mieste yra nesitvarkoma. “2008 metais miesto įsiskolinimai buvo 100 mln., o šiai dienai savivaldybės skolos jau bemaž milijardas. Savivaldybės skolą yra ir valstybės skola. Artūras Zuokas kaip liberalas, neveikia pagal rinkos taisykles – išstumia privatų verslą“, - teigė politikas.

Pasak A. Skardžiaus, mero A. Zuoko strategija ir siekiai yra viską pirkti, statyti, privatizuoti. „Tai didelis neūkiškumas, didelis skubotumas prasilenkiant su Lietuvos ir Europos įstatymais“, - pridūrė Seimo narys. Jam antrino ir V. Urbonavičius: greitieji autobusai – tai tik priešrinkiminis triukas, dviratukai ir salų pirkimas – gražūs žaidimai, bet miestiečiams rūpi elementarus klausimas susijęs su miesto transportas - kaip nusigauti iki darbo.

Teigiama, kad sprendimai turi būti priimami pasitarus su gyventojais. „Atrodo, kad A. Zuokas sako: „aš noriu šio žaislo, o jūs susimokėkite“. Man dirbant Seimo ekonomikos komitete atrodo mero sprendimai yra nepagrįsti, skuboti ir nereikalingi“, - konstatavo A. Skardžius.

Anot vežėjų asociacijos prezidento S. Matulionio, kiek buvo prašymų į bendrą bilieto sistemą Vilniuje, visada buvo atsisakoma ir teigiama, kad į sistemą bus galima įsijungti tik 2015 m., kai bus metro ar tramvajus.

Dabar miestui mikriukai nekainuoja, įdiegus į bendrą sistemą ir paleidus privažamuosius maršrutus, kurie turėtų atitekti privatiems vežėjams, jie kainuos miestui maždaug 3 mln. litų kasmet.

„Dar 2011 m. siūlėme savivaldybei, kad įsigysime naujus mikroautobusus varomus CNG dujomis, tokiomis, kaip ir naujieji autobusai, kad tik būtų pratęstos sutartys“, - teigė S. Matulionis.


Šiame straipsnyje: vežėjaiVilniusmikriukai

NAUJAUSI KOMENTARAI

piktas

piktas portretas
Šalis į skolas lenda. Jie ple tramvajus stato.. Padulkinti, dar nėr ko gryzt.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių