Per parą Kaune sužaloti 7 pėstieji, viena moteris žuvo (atnaujinta)

Laikrodžius pasukus atgal, vakarais tapo dar tamsiau, o eismo sąlygos mieste nepalyginamai sudėtingesnės. Antradienį Kaune sužaloti septyni pėstieji, viena moteris žuvo.

Pirmoji eismo nelaimė tądien įvyko po pietų, apie 13.55 val. Kovo 11-osios gatve važiavęs „Citroen Xsara“ markės automobilis šviesoforo reguliuojamoje sankryžoje su Chemijos prospektu rėžėsi į juo atvažiavusį „Mazda MX3“. Nuo smūgio „Citroen“ nuvažiavo nuo kelio ir kliudė bei sužalojo 72 metų pėsčiąjį. Nukentėjusysis dėl patirtų traumų nuvežtas į Raudonojo Kryžiaus ligoninę.

Daugiausia eismo nelaimių Kauno policija užregistravo vakarinio piko metu, nuo 17 iki 19 valandos. Apie 17 val. Mažeikių gatve važiavęs automobilis „Audi 100“ partrenkė ir sužalojo į gatvę išbėgusią devynmetę mergaitę. Greitosios pagalbos medikai nukentėjusiąją dėl patirtų sužalojimų pristatė į Kauno medicinos universiteto klinikas.

Jau netrukus kita greitosios pagalbos medikų brigada į tą pačią gydymo įstaigą pristatė dar dvi pacientes. 63 metų moteris ir taipogi devynerių mergaitė apie 17.10 val. nukentėjo V.Krėvės prospekte. Čia nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje ėjusias pėsčiąsias partrenkė ir sužalojo automobilis „Renault Laguna“.

Tuo pat metu Vydūno alėja važiavęs automobilis „Citroen Xsara Picaso“ atsitrenkė į priekyje važiavusį ir prieš pėsčiųjų perėją sustojusį automobilį „Peugeot 306“. Šis nuo smūgio pariedėjo į priekį, partrenkė ir sužalojo per pėsčiųjų perėją ėjusį 21-erių jaunuolį. Jam irgi prireikė skubios medikų pagalbos Kauno klinikų priimamajame.

Jonavos gatvėje apie 17.35 val. važiavęs automobilis „Mercedes Benz B150“ nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje partrenkė ir sužalojo 59 metų vyrą.

Praėjus vos pusvalandžiui, apie 18.10 val., keliu Kaunas-Marijampolė-Suvalkai važiavęs automobilis „Toyota Starlet“, vairuojamas 59 metų moters, ties nuvažiavimu į Raudondvario plentą partrenkė ir mirtinai sužalojo ne pėsčiųjų perėjoje į gatvę išėjusią 54-erių moterį.

Paskutinė antradienio avarija užfiksuota apie 20 val. K.Baršausko gatve važiavęs automobilis „VW Golf“ nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje partrenkė ir sužalojo 54-erių moterį. Ji irgi paguldyta į Kauno klinikas.

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios policijos Kelių policijos valdybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius:

Rudeniškos dienos spalio pabaigoje ir lapkričio pradžioje visuomet pasižymi sudėtingomis oro sąlygomis - drėgna, lietus, tamsa. Žmonės vis dar gyvena ir gatvėmis važinėja vasariškais įpročiais, nespėja prisitaikyti prie kintančių sąlygų.

Tačiau ir patys pėstieji tikrai nėra geresni už vairuotojus. Lekia į gatves nepaisydami situacijos, neįvertindami artėjančio automobilio greičio, nežiūrėdami, ar vairuotojai spės juos pastebėti ir sustabdyti transporto priemones, ar ne. Eina kaip „nusipirkę“ tas pėsčiųjų perėjas. Juk Kelių eismo taisyklėse yra pakeitimai, pagal kuriuos pėstieji privalo įsitikinti savo saugumu, įvertinti atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir panašiai. Be to, tik labai retas, kuris dėvi atšvaitus.

Antradienį įsivyravus drėgniems orams, „sukrito“ daug nelaimių vienu metu. Nepasakyčiau, kad tai yra kasdienybė, bet tokių juodų dienų pasitaiko. Kalbant apie tądien žuvusią pėsčiąją, sunku suprasti, kam 74 metų moteriai prireikė brautis per kelio atitvarus ir kirsti magistralę tokioje vietoje, lyg nebūtų kitokių būdų patekti į kitą kelio pusę. Taip ir pasitinkama mirtis.

Man jau skambino Kauno miesto mero pareigas laikinai einantis Stanislovas Buškevičius ir teiravosi, kaip pasikeis situacija gatvėse, kai mieste ekonomiškumo sumetimais veiks tik kas trečias šviestuvas. Nieko neslėpdamas atsakau, kad prieš keliolika metų mes išsikovojome, kad kai kurios pėsčiųjų perėjos būtų papildomai apšviestos ten, kur eismas intensyviausias.

Švietė ne tik gatvių šviestuvai, bet ir papildomai įrengti prožektoriai, kad būtų maksimaliai šviesu. Tad dabar, bandydami sutaupyti, rizikuojame patirti nepalyginamai didesnius nuostolius. Juk niekas neįvertinsime, kiek kainuoja žmogaus gyvybė.

Užtemdydami gatves, tikrai neprisidėsime prie avaringumo mažinimo, o tik gerokai padidės rizika, kad žmonės bus sužalojami ar net žus. Tai jau nepateisinama.


Šiame straipsnyje: pėstieji

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių