Oranžinių dviračių idėjas tiria Konkurencijos taryba

Pirmadienį Vilniaus miesto savivaldybėje vėl pristatytus oranžinius dviračius lydi bent pora svarbių klausimų: ar tai legalus kišimasis į rinką, ir kiek miesto biudžetas per tai neteks pajamų.

Konkurencijos taryba tiria

Projektą pristatė savivaldybė ir dviračių sistemos diegimo konkursą laimėjusi bendrovė „JCDecaux Lietuva“. Numatyta, kad sistema bus pradėta diegti 2013 m. pavasarį.

„Vilniaus diena“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą kai kurių paaiškinimų.

Stebina siūloma oranžinių dviračių nuomos kainodara. Pirmoji valanda būtų nemokama, antra – 10 litų, toliau kiekviena kita – 15 litų. Konkurencijos tarybos specialistų klausta, ar nėra piktnaudžiavimas padėtimi, kai savivaldybė siūlo nemokamą paslaugą kartu su įmone, šiuo atveju – „JCDecaux Lietuva“? Iš miesto mero atsakymų aišku, kad miesto verslininkų – vis daugėjančių privačių dviračių nuomos punktų savininkų – interesai bus apeiti oranžinius dviračius paskelbiant viešojo transporto dalimi. Tai įmanomas, legalus būdas?

Konkurencijos tarybos atstovai pripažino, kad oranžiniai dviračiai pateko į jų akiratį, tačiau tyrimo išvadų dar teks palūkėti.

„Atsakydami į Jūsų pateiktus klausimus, informuojame, kad šiuo metu yra atliekamas tyrimas dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2008 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 2S-12 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007-02-14 sprendimo Nr. 1-1528 „Dėl pritarimo Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „JCDecaux Lietuva“ sutarčiai ir susitarimui dėl Vilniaus, Europos kultūros sostinės 2009 m., reklamavimo ant lauko reklamos įrenginių užsienio šalyse“ 1 punkto atitikties Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams“ nustatytų įpareigojimų nevykdymo.

Šio tyrimo metu taip pat nagrinėjama informacija apie dviračių nuomos sistemą, tačiau išvados dar nėra padarytos, tad daugiau pakomentuoti šios problemos negalime“, - atsakė Konkurencijos taryba.

Neskaičiavo, kiek nesumokės

Projekto propaguotojams kartojant, jog miestiečiams dviračiai nieko nekainuos, preliminariai galima paskaičiuoti, kiek miesto biudžetas negaus pajamų: bendrovė dviračių sistemą įrengs mainais į pajamas už reklamos plotus.

Per 2011 metus bendrovė „JCDecaux Lietuva“ į miesto biudžetą už reklamos plotus sumokėjo 480 tūkst. litų.

Kiek įmonė nesumokės rinkliavų startavus oranžinių dviračių projektui, bendrovės vadovė tikina neskaičiavusi.

„Sunku pasakyti, kiek būtų nesumokėta pajamu į miesto biudžetą, nes įmonė turi teisę sumažinti reklaminių plotų skaičių, atitinkamai nebelieka prievolės mokėti reklamos mokesčių. Dviračių projekto vertės suma, tenkanti vieneriems metams, yra 1 mln. 600 tūkst. litų Šis įsipareigojimas truks 15 metų“, - sakė „JCDecaux Lietuva“ Žaneta Fomova.



NAUJAUSI KOMENTARAI

V.Katinas

V.Katinas portretas
Būtų įdomu ir ištirti kodėl A.Z. partijelės reklama su metalo laužu buvo kabinama tik tos pačios JCDecaux reklamos kompanijos informaciniuose stenduose? Ar jiems taikoma ilgalaikinio abonento nuolaida? tik neaišku, ar čia su su "Ačiū" arba su "Draugų" kortele ...

666

666 portretas
kaip lengva svaistyti - vogti valstybes pinigus

888

888 portretas
Oranžiniai jau seniai yra Vilniuje, tuose pačiuose JC decaux stenduose prie Zuoko rinkiminės reklamos, teoriškai tereikia juos iš ten išsilupti. Šis komentaras jokiu būdu neskatina vandalizmo ar neapykantos.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių