- Jonas Varnas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Darbuotojų profesinė sąjunga: viešojo transporto pertvarka būtina
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
-
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?
Kovojo prieš Artūrą Zuoką, o pasmerkė mikroautobusus. Opozicijoje esančių konservatorių įkvėpta Vilniaus miesto taryba įtvirtino, kad nuo liepos mėnesio sostinėje turėtų nelikti mikroautobusų.
Vilniaus miesto vežėjų asociacija, palaikoma sostinės valdžios politinių oponentų, šiandien prie savivaldybės surengė protesto akciją. Į ją susirinko keliasdešimt žmonių, tarp kurių didelę dalį sudarė opozicinių partijų atstovai. Mitingu siekta atkreipti savivaldybės Tarybos dėmesį, kad jų sprendimas naikinti dalį privačių vežėjų maršrutų prasilenkia su vilniečių norais.
Anksčiau išplatintame pranešime Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis yra sakęs, kad „dalyvavimas mitinge yra būtinas, nes tik taip galime parodyti, kad valdžios įstaigos turi dirbti visuomenės labui“.
Vežėjų teigimu, jie nėra prieš vieningą bilieto sistemą sostinėje, tą jie nekartą įrodė rašydami raštus Vilniaus miesto vadovams prašydami, kad privatus verslas taptų viešojo transporto dalimi, o ne galvos skausmu – kaip, anot vežėjų, mėgsta sakyti savivaldybė.
„Mums nėra tas pats, kas bus po liepos 1 d. Darbo gali netekti daugiau nei 300 žmonių, bus uždaromos įmones, kurios vežė keleivius daugiau nei dešimtmetį. Ir mums tikrai nėra tas pats, kad keleiviai neteks galimybės rinktis ir tas neabejotinai sukels susisiekimo nepatogumų“, - susirinkusiems sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.
Seimo narys ir buvęs Lazdynų seniūnas Algis Strelčiūnas teigė, kad planuojamas konkursas, kuriame yra numatytos tik 35 transporto priemonės vietoje 220 yra blogai.
„Taryba turi nuspręsti teisingai, o tie kas balsuos ne taip – sužinosime jų pavardes. Apskritai visas projektas turi būti derinamas su gyventojais“, - aiškino A. Strelčiūnas.
Mikroautobusuose ir viešose vietose inicijuotos akcijos metu buvo surinkta daugiau nei 13 tūkst. miestiečių parašų prieš savivaldybės planuojamą Vilniaus transporto pertvarką.
„Ko gero, tai pirmas atvejis šiuolaikinėje miesto istorijoje, kai gyventojai sako ne Zuokui (Vilniaus miesto merui Artūrui Zuokui – red.past.). Žmogui, kuris sėdi tam savo tanke ir nieko negirdi - negirdi miestiečių nuomonės“, - konstatavo sostinės tarybos narys Vidas Urbonavičius.
Atėjo laikas atsinaujinti
Tuo metu savivaldybė teigė, kad minimas projektas turėtų padėti integruoti privačius vežėjus į Vilniaus transporto sistemą ir šią atnaujinti.
„Mūsų tikslas - optimizuoti ir integruoti į transportą kitus maršrutus ir norime paskelbti konkursus privežamiesiems maršrutams“ , - tvirtino Viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys.
Vis dėlto Tarybos nariams didesnį įspūdį paliko A. Strelčiūno ir jo bendraminčių grasinimai. Praėjus kelioms valandoms po mitingo opozicijos įkvėpta Taryba nepatvirtino konkurso projekto, pagal kurį privatūs vežėjai būtų integruoti į Vilniaus transporto sistemą.
Tačiau didžiausią smūgį dėl to patyrė ne dabartinė Vilniaus valdžia, o privatūs vežėjai. Mat nepatvirtinus kokurso projekto, mikroautobusų mieste neliks nuo liepos 1 d., nes sutarčių su jais pratęsti neleidžia įstatymai.
Kastytis Lubys taip pat tikino, kad be darbo buvę vairuotojai neliks, neva didžioji dalis bus įdarbinti – miesto autobusams trūksta vairuotojų, kiti dirbs su privežančiais maršrutais.
Be kita ko teigiama, kad mikroautobusų vairuotojų atlyginimas yra iki pusantro tūkstainčio litų, o sostinės autobusų vairuotojai uždirba beveik dvigubai – iki 3 tūkst. litų. „Rotacija, darbuotojų trūkumas ir taip toliau... Žinodami, kad tai geri ir patirtį turintys vairuotojai, turėsime, ką jiems pasiūlyti - jiems bus sudarytos ir geresnės sąlygos, tai yra aiškus darbo grafikas, atostogos“, - aiškino K. Lubys, kuris pridūrė, kad dabar mikriukų vairuotojai dirba ir po 12-14 valandų per dieną.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...