Niekas nenori terliotis su dviračių nuomos sistema Vilniuje

Dviračių nuomos terminalų vilniečiams teks palaukti. Savivaldybės skelbtame viešųjų pirkimų konkurse terminalams įrengti neatsirado nė vieno dalyvio.

Nėra pinigų, nėra ir malonumų

Sostinės meras Vilius Navickas kovą žadėjo, kad pirmieji dviračių nuomos terminalai išdygs birželio pradžioje. Projektą koordinuojančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas nebuvo toks optimistas. Jis tikėjosi, kad dviračių nuoma Vilniuje įsibėgės liepą.

Tačiau panašu, kad nepasitvirtins nei optimistinės mero, nei realistinės G.Bliuvo prognozės. Vilniui gresia pesimistinis scenarijus, mat vakar oficialiai paaiškėjo, kad skelbtame konkurse dviračių nuomos terminalams įrengti nepanoro dalyvauti nė viena įmonė. Savivaldybės konkursu nesusidomėjo nei Lietuvos, nei užsienio kapitalo bendrovės.

Viltys, slapčia dėtos į lauko reklamos verslu užsiimančias įmones, subliuško. Savo pasiūlymo nepateikė net didžiąją lauko reklamos rinkos dalį Vilniuje aprėpusi ir dviračių terminalų diegimo patirtį turinti bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

„Situacijai apibūdinti labiausiai tiktų anglų posakis „No money, no fun“ (nėra pinigų, nėra ir malonumo – liet.) Norisi padaryti gerą projektą, tačiau neturime kuo sudominti potencialių rangovų“, - atsiduso G.Bliuvas.

Juos atgraso nepatrauklios projekto finansavimo sąlygos. „Rangovas projektą galėtų vykdyti tik gavęs kreditą, nes mes nesiūlėme jokio avanso, o atsiskaitymas numatomas per trejus metus“, - pasakojo G.Bliuvas.

Liepė konkurse nealyvauti

Nesulaukus susidomėjimo nuspręsta konkurso sąlygas keisti. Pagal naująsias pirmasis atsiskaitymas su rangovais būtų numatomas iškart po dviračių terminalo sistemos sukūrimo.

„Paprastai tokių projektų imasi lauko reklamos įmonės, šalia terminalų įrengiančios ir reklamos stendus. Tačiau Lietuvoje reklamos įkainiai taip smarkiai krito žemyn, kad investicijos į dviračių projekto diegimą, matyt, neatsipirktų – nesueitų skaičiukai“, - svarstė G.Bliuvas.  

„JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova neslėpė, kad motininei įmonės bendrovei buvo siunčiamos savivaldybės skelbto konkurso sąlygos. Atsakymo sulaukta konkretaus – konkurse nedalyvauti. „Investicijos į Vilnių ir taip labai didelės. „JCDecaux“ dirba 59 šalyse. Bendrovės analitikų grupė nusprendė, kad šiandien yra patrauklesnių kraštų investuoti“, - aiškino Ž.Fomova.

Išsigelbėjimas - pakeistos sąlygos?

G.Bliuvas apgailestavo, kad dviračių nuomos terminalų projektą saisto viešųjų pirkimų procedūros ir finansavimo galimybės. „Jei tai būtų privataus verslo projektų, būtų galima susitikti su potencialiais rangovais, diskutuoti, derėtis. Dabar tai neįmanoma, turime laukti“, - sakė G.Bliuvas.

Savivaldybės viešųjų pirkimų komisija, pakoregavusi konkurso sąlygas, jį ketina pratęsti iki birželio 22 d. Vadinasi, projekto įgyvendinimas nusitęs į vasaros antrą pusę, o gal net ir pabaigą.

Jei pasiseks, dar šią vasarą Vilniuje pradės veikti 21 dviračių nuomos punktas. Terminaluose iš viso būtų 200–250 dviračių.
Nuomos punktai pirmiausia įsikurtų centrinėje miesto dalyje ir senamiestyje maždaug 200–500 m atstumu vienas nuo kito.

Terminalai šlietųsi prie jau dabar esančių dviračių takų. Dviračius bus galima nuomotis prie Tymo turgaus, stoties, Kudirkos, Lukiškių, Nepriklausomybės, Europos aikščių, Sporto rūmų, prekybos centrų ir kt. Vingio parke numatyti net trys dviračių terminalai.

Pagal preliminarius skaičiavimus, įdiegdamas dviračių nuomos sistemą Vilnius norėtų išsiversti su 1,5-2 mln. litų.


Šiame straipsnyje: dviračiaidviračiai vilniuje

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių