Miestiečiai dėl nekokybiškų prekių turguje vengia skųstis

Nors sostinės gyventojai turi teisę kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją dėl turguje įsigytų nekokybiškų prekių, tokių skundų sulaukiama mažai.

Skundžia vieni kitus

„Nuolat turguose vykdome patikrinimus. Pažeidimų randame, bet pirkėjų skundai apie turguje įsigytą nekokybišką prekę nedažni. Tačiau sulaukiame skambučių dėl konsultacijų“, - kalbėjo Paslaugų kontrolės skyriaus vedėja Rima Tugnauskaitė.

Pašnekovė teigė, kad dažniausiai turguje pažeidimai užfiksuojami dėl saugos arba pažeidžiamos prekių ženklinimo taisyklės, nepateikiama reikalinga informacija apie produktus.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos viršininkas Ramūnas Lebedis teigė, kad pernai padaugėjo skundų, kai vieni verslo subjektai skundžia kitus.

„Du trečdaliai tokių skundų pasiteisina“, - kalbėjo įstaigos vadovas, pristatydamas praėjusių metų veiklos rezultatus.

Skundai dėl prekių kokybės

Per 2011 metus Valstybinė ne maisto produktų organizacija išnagrinėjo 1937 skundus.

Daugiausiai gyventojai skundėsi dėl elektrotechnikos gaminių. Nemažai pasipiktinimų sulaukta dėl odos gaminių ir avalynės, statybos prekių, tekstilės gaminių.

„Nors skundų gauta daugiau nei 2010 metais, kai kuriose prekių grupėse situacija pagerėjo. Bendrai sumažėjo skundų dėl elektrotechnikos gaminių, naftos produktų baldų. Tačiau žmonės daugiau buvo nepatenkinti odos gaminiais ir avalyne, statybos reikmenimis bei tekstilės gaminiais“, - teigė Paslaugų kontrolės skyriaus vedėja R.Tugnauskaitė.

Paklausti, ar gyventojai išmoko svarbiausią taisyklę, įsigyjant gaminius išsaugoti pirkimo čekį, inspekcijos atstovai teigė: „Atrodo, kad pirkėjai šitą pamoką išmoko. Dažniausiai čekius išsaugoja. Net turguose pirkdami didelius pirkinius gyventojai pasirūpina turėti tai įrodantį dokumentą“.

Reikia akylumo

Vis labiau populiarėjant elektroninei prekybai inspekcijos darbuotojai įspėja pasidomėti prekės kokybe dar prieš pasirašant priėmimo dokumentus.

„Labai svarbu pažiūrėti, ar nėra mechaninių pažeidimų. Jei tokie pastebėti, geriau prekės net nepriimti, nes kitaip skųstis pirkėjas gali nebegalėti“, - aiškino inspekcijos Teisės skyriaus vedėja Dalia Skučaitė.

Gaminių kontrolės skyriaus vedėja Danutė Banytė pasakojo, kad per praėjusius metus paskelbė apie netinkamus prekybai 64 tipų gaminius.

„Anksčiau tarp tokių produktų dominavo žaislai ir elektrotechnika. Vėliau apie elektrotechnikos gaminius sulaukdavome vis mažiau skundų. Dabar vėl jų padaugėjo. Gali būti, kad prekybininkai pradeda atsigręžti vis į pigesnes prekes, o tai nulemia jų kokybę ir saugumą“, - pasakojo moteris.

Ir toliau tarp uždraustų prekių dominuoja žaislai vaikams. Taip pat tarp pavojingų prekių pakliuvo cheminiai preparatai, iš kurių daugiausia – klijai. Inspekcijos darbuotojai teigė, kad prekybos ir paslaugų įmones tikrine ne tik sulaukus gyventojų skundų.

„Tyrimus atliekame ir specialistams kilus įtarimų. Juos gali sukelti, pavyzdžiui, žema prekės kaina“, - kalbėjo įstaigos atstovai. Daugiausia nekokybiškų prekių į Lietuvą atkeliauja iš Kinijos.

Bendradarbiaujant su muitine, pernai metais buvo uždrausta į šalį įvežti 83 tipų gaminius, tarp kurių elektroninės cigaretės, oro žibintų, klijų, žaislų. Tikrinant paslaugų sektorių atlikta 380 tyrimų, beveik kas antroje paslaugų teikimo įmonėje pastebėti teisės aktų pažeidimai. Dažniausiai pažeidimai pastebėti autoservisų ir dujinės įrangos montavimo automobiliuose paslaugas teikiamose įmonėse.


Šiame straipsnyje: Prekių kokybėprekės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių