Maršrutas į „Akropolį“ merdi be baltarusių

Prieš kelis mėnesius iš Vilniaus autobusų stoties į prekybos centrą „Akropolis“ bene specialiai baltarusiams paleistas maršrutas merdi. Nepadeda nei reklama, nei užrašai rusų kalba.

Užstringa pasienyje

„Nesąmonė, geriau jau su lėktuvu skraidysiu arba kur kitur važiuosiu, bet tik ne į Lietuvą“, – eilėje prie pasienio punkto su Lietuva piktinosi irkluotojas Aleksejus Abalmasovas, asmeniškai Aleksandro Lukašenkos „Chrysler“ modelio automobiliu apdovanotas Pekino olimpiados prizininkas.

Pastaruoju metu Lietuvos sieną vis dažniau kerta tik pinigų nestokojantys baltarusiai, tokie kaip šis dienraščio žurnalistų sutiktas sportininkas. Užsuka jie ir į „Akropolį“, ir į kitus didžiuosius prekybos centrus.

Tačiau į mūsų šalį jie neatvyksta nei autobusais, nei traukiniais. Juolab nesinaudoja viešuoju sostinės transportu. Atitinkamai ir nepastebi stotyse kabančių nuorodų aplankyti vieną ar kitą sostinės įžymybę. Šiuo atveju pramogų ir laisvalaikio centro.

„Mes važiuojame į Vilnių kaip į Europą – pirkti to, ko nėra pas mus arba taip brangu, kad geriau jau atvažiuoti ir įsigyti pas jus“, – apsipirkimo teoriją išdėstė drauge su A.Abalmasovu eilėje lūkuriuojantis baltarusis, prisistatęs Vitalijumi.

Vežė tris žmones

Nuo kovo mėnesio Tolimojo keleivinio transporto kompanijos (TOKS) iš Vilniaus autobusų stoties paleistas maršrutas Autobusų stotis–„Akropolis“ sulaukia vis mažesnio keleivių dėmesio. Nėra čia ir baltarusių, kadaise sudariusių didelę keleivių dalį.

Antrą dieną keleivius šiuo maršrutu vežiojantis vairuotojas tvirtino, kad iš stoties keliaujančių į minėtą prekybos centrą beveik neliko. „Vakar iš ryto kokie trys žmonės važiavo. Bet nežinau, ar buvo tarp jų nors vienas baltarusis. Vargu. Nors ir rusiškai kalbėjo. Vietiniai dabar daugiausia važiuoja, ypač vakare iš Akropolio grįžta“, – dėstė Petru prisistatęs pašnekovas.

Tarsi patvirtindamas vairuotojo žodžius, per 20 minučių iki savo išvykimo mikroautobusas nesulaukė nė vieno keleivio.

Nesiveržė baltarusiai į „Akropolį“ ir vakar. Nors iš Minsko pavakare autobusu atvyko kelios dešimtys keleivių, tik keliolika iš jų buvo baltarusiai, o ir tie daugiausia tvirtino lankantys gimines.

„Nėra ką pas jus pirkti, labai brangu tapo. Anksčiau viską pirkdavom, ir ėdalą katėms, ir sau maisto, o dabar tai nebent tualetinio popieriaus pigiau galima įsigyti. Vien už bilietą iki Vilniaus sumokėjau 90 tūkst. rublių (apie 25 litus), kai mano atlyginimas 1,2 mln. rublių (apie 350 litų). Ir atgal turėsiu tiek pat sumokėti, tai vos ne penktadalis visų mėnesio pajamų“, – atviravo Galina prisistačiusi moteriškė.

Kūrė projektą su „Akropoliu“

Įmonės TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius pripažino, kad maršrutas buvo kurtas daugiausia orientuojantis į atvykėlius iš NVS šalių, daugiausia Ukrainos ir Baltarusijos. Viskas buvo daroma drauge su „Akropoliu“, atsižvelgiant į gerokai ūgtelėjusį tokių keleivių skaičių.

„Buvo įvairių skaičiavimų. Tikėjomės, kad įsigalios supaprastintas vizų režimas, bus lengvesnis įvažiavimas. Ir reklamą orientavome į tuos žmones, užrašus rusų kalba padarėme. Bet čia, žinot, kaip – tai atsiranda kibirkštėlė, tai užgęsta“, – dūsavo A.Indrašius.

Pasak įmonės vadovo, nuo maršruto sukūrimo pavasarį jo populiarumas 2–3 mėnesius augo. Vėliau savo sumaišties dozę įnešė vasarą prasidėjęs atostogų sezonas ir Baltarusijai smogusi ekonominė krizė, kuri ženkliai sumažino baltarusių perkamąją galią.

„Vasarą visuomet sumažėja tokių reisų populiarumas. Mes taip ir planavome. Pamatysim, kas čia bus rudenį. Be abejo, baltarusiai sudarė didelę keleivių dalį. Jei Minske ekonomika susitvarkys, tai ir pas mus bus gerai“, – optimistiškai pastebėjo A.Indrašius.


Šiame straipsnyje: Akropolis

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių