Lietuvos saugios laivybos administracijoje - neaiški kadrų politika

Lietuvos saugios laivybos administracijoje vyksta jūrininkams nesuprantami dalykai, susiję su jūrinių kadrų parinkimu.

Lupikavimas iš jūrininkų

Tiesiogiai su jūrininkais dirbantys šios administracijos Parengimo priežiūros ir diplomavimo skyrius mums yra pats svarbiausias.

Tačiau dėl beveik dešimtmetį laikinai dirbančio skyriaus vadovo ne visada pavyksta operatyviai spręsti svarbius reikalus.

Nereikėtų kalbėti apie daugybę niuansų, kurie susiję su jūrininkų dokumentų išdavimu. Turbūt nerasi nė vieno jūrininko, kuris nesipiktintų dokumentų išdavimo jūrininkams ir kvalifikacinių reikalavimų vykdymo sistema. Ji seniai virto pinigų lupikavimo iš jūrininkų įrankiu.

Išgalvojamos vis naujos tvarkos, už kurių įgyvendinimą turi mokėti jūrininkai. Lietuva, turėdama vos kelis tūkstančius jūrininkų, juos išnaudoja be gailesčio. Realiai nevertinamos nei sunkios jūrininkų darbo sąlygos, nei didelė atsakomybė, nei ypatingas gyvenimo būdas, kai žmogui tenka kelis mėnesius būti toli nuo namų.

Kaip ir kokiais būdais „prišienauti“ iš jūrininkų pinigų, sprendžia valstybė. Bet mes, jūrininkai, manome, kad nemažai jūrininkus dusinančių siūlymų, siekiant įsiteikti valstybės valdininkams, pateikiama iš Lietuvos saugios laivybos administracijos.

Netobulėjantys valdininkai

Didžiausia problema yra tai, kad Saugios laivybos administracijoje nėra, tiksliau, jos skyriams nevadovauja realiai jūroje dirbę, patirtį sukaupę jūrų kapitonai. Šioje institucijoje dirba teoretikai arba dešimtmečius jūros nematę buvę mechanikai, šturmanai.

Viena vertus, taip yra todėl, kad aukščiausią kvalifikaciją turintys jūrininkai nesiveržia dirbti Saugios laivybos administracijoje dėl menkų atlyginimų. Kita vertus, Saugios laivybos administracijoje ėmę dirbti jūrininkai per trumpą laiką praranda kvalifikaciją.

Vyrauja nuostata, kad kiekvienas Saugios laivybos administracijos darbuotojas turi teisę neprarasdamas savo darbo vietos kas dveji metai išplaukti į reisą.

Jūrininkai praktikai mano, kad toks laikotarpis yra per didelis. Todėl Seimui buvo pateikta pataisa sutrumpinti jį iki vienerių metų. Saugios laivybos administracijos darbuotojai turi sąlygų tobulėti, bet jie tuo nesinaudoja. Tenka konstatuoti, jog Lietuvai, kaip jūrų valstybei, svarbios institucijos atstovai susitaiko su tuo, kad jų kvalifikacija nuolat menkėja.

Keistokai atrodo ir darbuotojų priėmimo į Saugios laivybos administraciją praktika. Skelbiamų konkursų informacija pateikiama „Valstybės žiniose“, tai yra leidinyje, kurio jūrininkai neskaito. Kyla klausimas – kodėl Saugios laivybos administracijos priėmimo į darbą, kitų konkursų skelbimai nepublikuojami jūrininkams prieinamuose leidiniuose?

Akis bado interesai

Saugios laivybos administracijos Parengimo priežiūros ir diplomavimo skyriuje vedėjo vieta laisva nuo 2002 m. – nuo tada, kai administracijos direktoriumi paskirtas šiam skyriui vadovavęs Evaldas Zacharevičius.

Parengimo priežiūros ir diplomavimo skyriui laikinai vadovauja vedėjo pavaduotojas Vytautas Braslauskas.

Galbūt kai kam galėtų kilti klausimas, ar nelaikoma ta vieta, jei kai kas būtų atleistas iš Saugios laivybos administracijos? Toks klausimas visai pagrįstas žinant, kad visi kiti administracijos skyriai ar poskyriai visiškai sukomplektuoti.

Klaipėdoje yra keista jūrinių kadrų perėjimo dirbti į krantą politika. Aišku, kad gerų, jūrinių kadrų Lietuvos saugios laivybos administracijoje trūksta. Tačiau jų paieškos tik imituojamos. Kur Klaipėdos uoste gali įsidarbinti „į krantą nusprendę grįžti“ jūrininkai? Šiuo metu aukštos kvalifikacijos laivavedžius mielai kviečia vienintelė institucija – Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla. Joje vertinama jūrų kapitonų patirtis, prašoma ja dalintis rengiant įvairius jūrinius kursus.

Kitur Lietuvoje jūrininkams „sugrįžti į krantą“ kelias yra užvertas – taip pat ir dėl kai kurių asmeninių interesų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vasia

vasia portretas
nus

taip

taip portretas
biurokratu klanas

Saugios laivybos administracij

Saugios laivybos administracij portretas
Dramblių kapinynas.
VISI KOMENTARAI 32
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos miesto gatvėse – chaosas
    Klaipėdos miesto gatvėse – chaosas

    Nors specialus planas, numatantis, kaip turėtų būti statomi informaciniai ženklai, parengtas prieš dešimtmetį, mieste vyrauja chaosas. Kai kuriose senamiesčio vietose pastebimas ženklų perteklius, kliūva ir nevieningas namų ženklinimas...

    3
  • Artėjant pavasariui būkime budrūs keliuose
    Artėjant pavasariui būkime budrūs keliuose

    Atslūgus šalčiams ir ištirpus sniegui, automobilių vairuotojai neturėtų atsipalaiduoti. Pavojų kelia permainingi orai. Dėl drėgmės ir iš žemės nepasitraukusio įšalo susiformuoja vadinamasis juodas ledas, kurio nesimato. ...

  • Kodėl policijos vadovai slėpėsi po kaukėmis?
    Kodėl policijos vadovai slėpėsi po kaukėmis?

    Savaitgalį gatvėje sutikę Policijos departamento generalinį komisarą Liną Pernavą, ryšintį moteriška skarele, gyventojai turėjo gerokai nustebti. ...

    1
  • Planuoja atnaujinti jaunimo centro sporto salę
    Planuoja atnaujinti jaunimo centro sporto salę

    Uostamiesčio valdžia planuoja atnaujinti Klaipėdos karalienės Luizės jaunimo centro, esančio Puodžių gatvėje, sporto salę. Bus bandoma pastarosios remontui gauti ES finansavimą. ...

  • Pasitiks didžiuosius kruizinius laivus
    Pasitiks didžiuosius kruizinius laivus

    Klaipėdos uoste ir toliau planuojama kultūrine programa sutikti atplaukiančius kruizinius laivus. ...

    3
  • Rūpesčiai dėl Drevernos laivybos kanalo
    Rūpesčiai dėl Drevernos laivybos kanalo

    Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė naują konkursą dėl vandens kelio nuo Drevernos iki Juodkrantės eksploatavimo 2017 metais. ...

    3
  • SGD talpos pakeliui į Klaipėdos uostą
    SGD talpos pakeliui į Klaipėdos uostą

    Iš Čekijoje esančios SGD talpyklų statyklos „Chart Ferox, a.s.“ išplukdytos 3 iš 5 SGD talpų skirtų antžeminei SGD paskirstymo stočiai, kurios projektą įgyvendina naftos produktų ir suskystintųjų gamtinių dujų ope...

  • Istorinis vardas – ir Mumlaukiui?
    Istorinis vardas – ir Mumlaukiui?

    Malūno vardo grąžinimas Trinyčių tvenkiniui įkvėpė diskusijų, ar nevertėtų labiau atsigręžti į miesto šaknis. Sulaukta siūlymų pakeisti Mumlaukio (Aulaukio) ežero pavadinimą. Svarstoma įteisinti istorinį vandens telkinio vardą &ndas...

    18
  • Kyla vandens lygis kelyje Šilutė–Rusnė <span style=color:red;>(draudžiamas eismas)</span>
    Kyla vandens lygis kelyje Šilutė–Rusnė (draudžiamas eismas)

    Vandens lygis kelio Šilutė–Rusnė apsemtame ruože toliau kyla. ...

    5
  • Uostamiesčio policija kviečia į atvirų durų dieną
    Uostamiesčio policija kviečia į atvirų durų dieną

    Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas trečiadienį, kovo 1-ąją, rengia atvirų durų dieną ir kviečia miestiečius artimiau susipažinti su pareigūnų darbo virtuve, sąlygomis. ...

    8
Daugiau straipsnių