Lenktynininko patarimai vairuojantiems žiemą

Atėjus žiemai ir eismo sąlygoms tapus ypač pavojingomis, lemiamu faktoriumi, galinčiu išgelbėti nuo nelaimės kelyje tampa vairuotojo profesionalumas, - pažymi daugkartinis Lietuvos automobilių ralio čempionas Saulius Girdauskas, sutikęs pasidalinti patarimais apie saugų vairavimą žiemą su portalo kl.lt skaitytojais.

Greitis ir varomieji ratai

Pasak S. Girdausko, visų pirma vairuotojai turi įvertinti savo galimybes ir nežaisti su likimu.

„Šiuolaikiniai automobiliai turi stabilizavimo sistemas, kurios padeda vairuotojui valdyti automobilį tokiomis sąlygomis. Tačiau visų pirma, pats vairavimas turi būti neprovokuojantis ir daug „švelnesnis“ nei vasarą. Reikia vengti staigių judesių automobiliui persirikiuojant ar įvažiuojant į posūkį ir nedaryti nepamatuotų lenkimų. Žinoma, taip pat pasirinkti optimalų saugų greitį“, – kalbėjo S. Girdauskas

Paklaustas apie vairavimo skirtumus tarp automobilių varomų galiniais ir priekiniais ratais, S. Girdauskas perspėjo, jog žiemą galiniais ratais varomų automobilių vairuotojai turėtų būti labiau atidesni.

„Galiniais ratais varomas automobilis daug greičiau pasiduoda šoninio slydimo efektui. Jei taip atsitiko ir automobilis pradėjo slysti į dešinę, vairą taip pat reikia sukti į tą pačią pusę. Tačiau reikia būti pasiruošus, laiku vairą gražinti į tiesią padėtį, nes kitu atveju gali tiesiog nuvažiuoti nuo kelio“, – teigė daugkartinis ralio čempionas.

Stabdyti pagal situacija

Pasak lenktynininko, kiekvienas automobilio stabdymo atvejis žiemą yra unikalus ir turi būti vertinamas pagal situaciją.

„Dažnas automobilis turi vadinamąją ABS sistemą, kuri padeda stabdant. Bet būna įvairių situacijų, kai automobilis nestoja net veikiamas ABS sistemos, tuomet reikia nebijoti tvirčiau, smūgine jėga spustelėti stabdžio pedalą. Vis dėl to, daugeliu atvejų geriau rekomenduojama atleisti stabdžius ir mėginti išvairuoti, o ne čiuožti su užblokuotais ar susuktais ratais“, - perspėjo S. Girdauskas.

Pasak S. Girdausko, stabdymo pavaromis metodas yra priimtinas vairuojant žiemą, tačiau juo labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams.

„Šis stabdymo būdas yra efektyvus, tačiau tik jei visi veiksmai atliekami sinchroniškai. Šiuo metodu labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams, kurių automobiliai varomi priekiniais ratais. Galiniais ratais varomam automobiliui, stabdant įjungus žemesnę pavarą ir staigiai atleidus sankabos pedalą, ratai gali kaip tik greičiau užsiblokuoti“, - patirtimi dalinosi čempionas.

Įklimpus – nespausti akseleratoriaus

S. Girdausko teigimu, didžiausia klaida, kurią daro vairuotojai automobiliui įklimpus pusnyje - intensyvus akseleratoriaus pedalo spaudinėjimas.

„Visų pirma reikia išlinguoti automobilį. Pasidaryti bent minimalias vėžes, kurios galėtų padėti automobiliui išvažiuoti iš pusnies. Dažnai prasukinėjant ratus, spaudžiant akseleratoriaus pedalą, galima tik dar labiau įklampinti automobilį. Priekiniais ratais varomų automobilių savininkai turėtų žinoti, jog jų automobilis daug geriau iš pusnies „išlips“ atbulas. Apskritai, norint lengviau išvažiuoti iš pusnies reikia neperpūsti padangų. Stengtis, jog jų slėgis būtų šiek tiek mažesnis nei 2 atmosferos. Taip padangos protektorius geriau prisispaus prie žemės“ – kalbėjo S. Girdauskas.

Pažinti automobilį

Pasak žymaus lenktynininko, kiekvieną situaciją kelyje reikia vertinti šaltu protu, tačiau svarbiausia yra labai gerai pažinti savo automobilį.

„Kiekvienam vairuotojui iškritus pirmajam sniegui visų pirma rekomenduoju nuvažiuoti į atokesnę aikštelę ir išmėginti savo automobilį. Pasižiūrėti, kaip jis stabdo, kaip įveikia posūkius. Tik gerai pažinodamas savo automobilį vairuotojas žinos, kaip tinkamai sureaguoti į įvairias kritines situacijas kelyje“, – teigė daugkartinis Lietuvos ralio čempionas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vitalikas

vitalikas portretas
geras straipsnis

pritariu

pritariu portretas
geri patarimai.visur deti reik tokia reklama,kad jaunimas zinotu kaip saugiai vazinet

asilas

asilas portretas
jau kad su galu varomu sunkiau vaziuoti jus tik nepasakokite,ypac kai visos sistemos yra. nebereikalo mercedes bmw daro gala varoma.
VISI KOMENTARAI 25
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Naujai suskambėjusios dainos išjudino ir jaunimą, ir senjorus
    Naujai suskambėjusios dainos išjudino ir jaunimą, ir senjorus

    Klaipėdiečiai ir uostamiesčio svečiai šėlo pagal naujai suskambusią lietuvių liaudies muziką. Dalis senųjų lietuviškų dainų virto visiškai neatpažįstamomis ir galėjo varžytis su šiuolaikiniais hitais. ...

    1
  • Uostamiestyje neįsijungė dalis gatvės žibintų
    Uostamiestyje neįsijungė dalis gatvės žibintų

    Klaipėdoje, Liepojos gatvėje, šeštadienio vakarą neveikė dalis gatvės apšvietimo žibintų. Buvo užtemęs ruožas ties gyvenamuoju „Dragūnų“ kvartalu, važiuojant iš šiaurinės miesto dalies į pietus. ...

    1
  • Danijos vėjo jėgainės gali atsirasti ir prie Lietuvos krantų
    Danijos vėjo jėgainės gali atsirasti ir prie Lietuvos krantų

    Kitąmet šimto penkiasdešimt metų jubiliejų minėsiantis Danijos Esbjergo uostas yra vienas didžiausių vėjo jėgainių uostų Europoje. Užkariavę Šiaurės jūros rinką danai gręžiasi ir į Baltijos jūrą. ...

    7
  • Kitais metais Nidoje bus tvarkomas Urbo kalnas
    Kitais metais Nidoje bus tvarkomas Urbo kalnas

    Vienu iš Nidos simbolių laikomas Urbo kalnas su švyturiu jau kitąmet bus pradėtas tvarkyti, rašo dienraštis „Lietuvos žinios“. ...

  • 70 metų sulaukęs Šventosios švyturys įsileido smalsuolius
    70 metų sulaukęs Šventosios švyturys įsileido smalsuolius

    Šeštadienį, Pasaulinę švyturių dieną, paminėtas Šventosios švyturio 70 metų jubiliejus. Šia proga jis atvėrė duris lankytojams. Norinčių pasigrožėti panorama iš viršaus netrūko, tad teko lauk...

  • Slaugytojas Norvegijoje: čia dirbu, o ne ariu
    Slaugytojas Norvegijoje: čia dirbu, o ne ariu

    Šiame darbe maža romantikos. Be to, jis reikalauja ir didelio atsidavimo, ir profesionalumo. Tačiau tik padirbėjęs Norvegijoje ergoterapeutas Mantas Gilys patyrė, kaip išties turėtų būti vertinami – įskaitant ir materialinę i&scar...

    3
  • Iš nuskendusio laivo iškeltas varpas tapo eksponatu
    Iš nuskendusio laivo iškeltas varpas tapo eksponatu

    Gegužės pradžioje iš netoli Lietuvos teritorinės jūros nuskendusio laivo iškeltas varpas tapo muziejaus eksponatu. Radinys, taip pat šūsnis geros kokybės nuotraukų bei filmuota medžiaga apie ekspediciją į Baltijos gelmes perduot...

  • Vietoj nuogalių pliažuose – šuniukai
    Vietoj nuogalių pliažuose – šuniukai

    Pakeitus higienos normą, kad paplūdimiuose savivaldybės turi numatyti zoną, kur būtų galima atsivesti šunis, neišvengiama nesusipratimų ir konfliktų. Gelbėtojai nespėja drausminti į oficialius pliažus besiveržiančių šeiminin...

    9
  • Uostamiesčio politikas supykdė visuomenininkus
    Uostamiesčio politikas supykdė visuomenininkus

    Klaipėdos tarybos narys Vytautas Čepas užsitraukė grupelės visuomenininkų nemalonę. Jie kreipėsi į miesto Etikos komisiją, prašydami įvertinti, ar politikas nenusižengė taikomiems etikos standartams. ...

    16
  • Metų jūrininkas ramybės nemėgsta
    Metų jūrininkas ramybės nemėgsta

    Klaipėdietis jūrų kapitonas Juozas Liepuonius neseniai grįžo iš misijos prie Afrikos krantų – vadovavo karinei fregatai, saugančiai vienos Libijoje dirbančios korporacijos inžinierius. Ši šalis vis dar apimta sumaišti...

    6
Daugiau straipsnių