Lenktynininko patarimai vairuojantiems žiemą

Atėjus žiemai ir eismo sąlygoms tapus ypač pavojingomis, lemiamu faktoriumi, galinčiu išgelbėti nuo nelaimės kelyje tampa vairuotojo profesionalumas, - pažymi daugkartinis Lietuvos automobilių ralio čempionas Saulius Girdauskas, sutikęs pasidalinti patarimais apie saugų vairavimą žiemą su portalo kl.lt skaitytojais.

Greitis ir varomieji ratai

Pasak S. Girdausko, visų pirma vairuotojai turi įvertinti savo galimybes ir nežaisti su likimu.

„Šiuolaikiniai automobiliai turi stabilizavimo sistemas, kurios padeda vairuotojui valdyti automobilį tokiomis sąlygomis. Tačiau visų pirma, pats vairavimas turi būti neprovokuojantis ir daug „švelnesnis“ nei vasarą. Reikia vengti staigių judesių automobiliui persirikiuojant ar įvažiuojant į posūkį ir nedaryti nepamatuotų lenkimų. Žinoma, taip pat pasirinkti optimalų saugų greitį“, – kalbėjo S. Girdauskas

Paklaustas apie vairavimo skirtumus tarp automobilių varomų galiniais ir priekiniais ratais, S. Girdauskas perspėjo, jog žiemą galiniais ratais varomų automobilių vairuotojai turėtų būti labiau atidesni.

„Galiniais ratais varomas automobilis daug greičiau pasiduoda šoninio slydimo efektui. Jei taip atsitiko ir automobilis pradėjo slysti į dešinę, vairą taip pat reikia sukti į tą pačią pusę. Tačiau reikia būti pasiruošus, laiku vairą gražinti į tiesią padėtį, nes kitu atveju gali tiesiog nuvažiuoti nuo kelio“, – teigė daugkartinis ralio čempionas.

Stabdyti pagal situacija

Pasak lenktynininko, kiekvienas automobilio stabdymo atvejis žiemą yra unikalus ir turi būti vertinamas pagal situaciją.

„Dažnas automobilis turi vadinamąją ABS sistemą, kuri padeda stabdant. Bet būna įvairių situacijų, kai automobilis nestoja net veikiamas ABS sistemos, tuomet reikia nebijoti tvirčiau, smūgine jėga spustelėti stabdžio pedalą. Vis dėl to, daugeliu atvejų geriau rekomenduojama atleisti stabdžius ir mėginti išvairuoti, o ne čiuožti su užblokuotais ar susuktais ratais“, - perspėjo S. Girdauskas.

Pasak S. Girdausko, stabdymo pavaromis metodas yra priimtinas vairuojant žiemą, tačiau juo labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams.

„Šis stabdymo būdas yra efektyvus, tačiau tik jei visi veiksmai atliekami sinchroniškai. Šiuo metodu labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams, kurių automobiliai varomi priekiniais ratais. Galiniais ratais varomam automobiliui, stabdant įjungus žemesnę pavarą ir staigiai atleidus sankabos pedalą, ratai gali kaip tik greičiau užsiblokuoti“, - patirtimi dalinosi čempionas.

Įklimpus – nespausti akseleratoriaus

S. Girdausko teigimu, didžiausia klaida, kurią daro vairuotojai automobiliui įklimpus pusnyje - intensyvus akseleratoriaus pedalo spaudinėjimas.

„Visų pirma reikia išlinguoti automobilį. Pasidaryti bent minimalias vėžes, kurios galėtų padėti automobiliui išvažiuoti iš pusnies. Dažnai prasukinėjant ratus, spaudžiant akseleratoriaus pedalą, galima tik dar labiau įklampinti automobilį. Priekiniais ratais varomų automobilių savininkai turėtų žinoti, jog jų automobilis daug geriau iš pusnies „išlips“ atbulas. Apskritai, norint lengviau išvažiuoti iš pusnies reikia neperpūsti padangų. Stengtis, jog jų slėgis būtų šiek tiek mažesnis nei 2 atmosferos. Taip padangos protektorius geriau prisispaus prie žemės“ – kalbėjo S. Girdauskas.

Pažinti automobilį

Pasak žymaus lenktynininko, kiekvieną situaciją kelyje reikia vertinti šaltu protu, tačiau svarbiausia yra labai gerai pažinti savo automobilį.

„Kiekvienam vairuotojui iškritus pirmajam sniegui visų pirma rekomenduoju nuvažiuoti į atokesnę aikštelę ir išmėginti savo automobilį. Pasižiūrėti, kaip jis stabdo, kaip įveikia posūkius. Tik gerai pažinodamas savo automobilį vairuotojas žinos, kaip tinkamai sureaguoti į įvairias kritines situacijas kelyje“, – teigė daugkartinis Lietuvos ralio čempionas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vitalikas

vitalikas portretas
geras straipsnis

pritariu

pritariu portretas
geri patarimai.visur deti reik tokia reklama,kad jaunimas zinotu kaip saugiai vazinet

asilas

asilas portretas
jau kad su galu varomu sunkiau vaziuoti jus tik nepasakokite,ypac kai visos sistemos yra. nebereikalo mercedes bmw daro gala varoma.
VISI KOMENTARAI 25
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Senoji uostamiesčio elektrinė taps menų erdve?
    Senoji uostamiesčio elektrinė taps menų erdve?

    Senoji uostamiesčio elektrinė, pradėjusi veikti beveik prieš 90 metų, vis dar gamina dalį miestiečiams tiekiamos šilumos. Planuojama, kad ateityje gamyba čia turi būti nutraukta, o teritorija pritaikyta kitoms reikmėms. ...

    3
  • Įamžins L. Donskio atminimą
    Įamžins L. Donskio atminimą

    Uostamiestyje ketinama įamžinti pernai rugsėjo 21-ąją netikėtai mirusio humanisto ir filosofo klaipėdiečio profesoriaus Leonido Donskio atminimą. Šią iškilią asmenybę primins ant Menų akademijos pastato K.Donelaičio gatvėje 4 atsir...

    5
  • Į pajūrį grįš šaltukas
    Į pajūrį grįš šaltukas

    Savaitgalis uostamiestyje bus pilkas ir darganotas. Atšilimas tęsis ir ateinančios savaitės pradžioje, tačiau jau nuo savaitės vidurio turėtų sugrįžti žiema. Numatoma, kad nuo trečiadienio spustelėsiantis šaltukas laikysis ir dienomi...

    3
  • Metų statinys žėri broku?
    Metų statinys žėri broku?

    Vos prieš metus duris atvėrusi ir 2016-ųjų gaminio konkurse aukso medaliu apdovanota Palangos koncertų salė jau remontuojama iš naujo. Palangiškių užfiksuotose nuotraukose matyti, kad koncertų salės vidaus sienas, išmargint...

    19
  • Vaikų aikštelėms ieškos prižiūrėtojo
    Vaikų aikštelėms ieškos prižiūrėtojo

    Uostamiestyje bus vertinama vaikų žaidimų aikštelių ir sporto įrenginių būklė. Bus skaičiuojama, kiek reikės investicijų, kad šios atitiktų naujosios higienos normos reikalavimus, kurie yra pakankamai griežti. ...

  • Planuose – naujas dviračių takas
    Planuose – naujas dviračių takas

    Uostamiesčio valdžia projektuoja dviračių ir pėsčiųjų taką nuo Dragūnų gyvenamojo kvartalo iki Savanorių gatvės. Kada šis bus nutiestas, neaišku. Pabrėžiama, kad mieste yra svarbesnių dviračių takų ruožų, į kuriuos reikia in...

    8
  • Švietimo įstaigoms – papildomi etatai
    Švietimo įstaigoms – papildomi etatai

    Klaipėdos švietimo įstaigose didinamas darbuotojų skaičius. Tokio sprendimo prireikė, kad būtų užtikrinti higienos normos reikalavimai. ...

    8
  • Gatves išvagojo „skaudžios“ duobės
    Gatves išvagojo „skaudžios“ duobės

    Baigiantis atlydžiui, uostamiesčio gatves išvagojo duobės, kurias vairuotojai apibūdina skaudžiomis. Ne vienam, įvažiavus į atsivėrusią ertmę, teko apgadinti automobilius. ...

    1
  • Už pirtį gyventojai stojo mūru
    Už pirtį gyventojai stojo mūru

    Pirtininkai toliau mūru stoja už savo tvirtovę – miesto viešąją pirtį. Dalis karšto garo mėgėjų pasiryžę rinkti lėšas, kad prisidėtų prie įstaigos atnaujinimo. Teigiama, kad rimtų investicijų reikės po penkerių met...

    7
  • Metų klaipėdietė: konkursas įsibėgėjo
    Metų klaipėdietė: konkursas įsibėgėjo

    Jubiliejiniai Metų klaipėdietės rinkimai įgavo pagreitį. Per dešimt dienų pasiūlyta išskirtinai daug – net 24 kandidatės, miestiečių nuomone, nusipelniusios šio garbingo titulo. Tarp nominančių – sportininkės, arti...

Daugiau straipsnių