Lenktynininko patarimai vairuojantiems žiemą

Atėjus žiemai ir eismo sąlygoms tapus ypač pavojingomis, lemiamu faktoriumi, galinčiu išgelbėti nuo nelaimės kelyje tampa vairuotojo profesionalumas, - pažymi daugkartinis Lietuvos automobilių ralio čempionas Saulius Girdauskas, sutikęs pasidalinti patarimais apie saugų vairavimą žiemą su portalo kl.lt skaitytojais.

Greitis ir varomieji ratai

Pasak S. Girdausko, visų pirma vairuotojai turi įvertinti savo galimybes ir nežaisti su likimu.

„Šiuolaikiniai automobiliai turi stabilizavimo sistemas, kurios padeda vairuotojui valdyti automobilį tokiomis sąlygomis. Tačiau visų pirma, pats vairavimas turi būti neprovokuojantis ir daug „švelnesnis“ nei vasarą. Reikia vengti staigių judesių automobiliui persirikiuojant ar įvažiuojant į posūkį ir nedaryti nepamatuotų lenkimų. Žinoma, taip pat pasirinkti optimalų saugų greitį“, – kalbėjo S. Girdauskas

Paklaustas apie vairavimo skirtumus tarp automobilių varomų galiniais ir priekiniais ratais, S. Girdauskas perspėjo, jog žiemą galiniais ratais varomų automobilių vairuotojai turėtų būti labiau atidesni.

„Galiniais ratais varomas automobilis daug greičiau pasiduoda šoninio slydimo efektui. Jei taip atsitiko ir automobilis pradėjo slysti į dešinę, vairą taip pat reikia sukti į tą pačią pusę. Tačiau reikia būti pasiruošus, laiku vairą gražinti į tiesią padėtį, nes kitu atveju gali tiesiog nuvažiuoti nuo kelio“, – teigė daugkartinis ralio čempionas.

Stabdyti pagal situacija

Pasak lenktynininko, kiekvienas automobilio stabdymo atvejis žiemą yra unikalus ir turi būti vertinamas pagal situaciją.

„Dažnas automobilis turi vadinamąją ABS sistemą, kuri padeda stabdant. Bet būna įvairių situacijų, kai automobilis nestoja net veikiamas ABS sistemos, tuomet reikia nebijoti tvirčiau, smūgine jėga spustelėti stabdžio pedalą. Vis dėl to, daugeliu atvejų geriau rekomenduojama atleisti stabdžius ir mėginti išvairuoti, o ne čiuožti su užblokuotais ar susuktais ratais“, - perspėjo S. Girdauskas.

Pasak S. Girdausko, stabdymo pavaromis metodas yra priimtinas vairuojant žiemą, tačiau juo labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams.

„Šis stabdymo būdas yra efektyvus, tačiau tik jei visi veiksmai atliekami sinchroniškai. Šiuo metodu labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams, kurių automobiliai varomi priekiniais ratais. Galiniais ratais varomam automobiliui, stabdant įjungus žemesnę pavarą ir staigiai atleidus sankabos pedalą, ratai gali kaip tik greičiau užsiblokuoti“, - patirtimi dalinosi čempionas.

Įklimpus – nespausti akseleratoriaus

S. Girdausko teigimu, didžiausia klaida, kurią daro vairuotojai automobiliui įklimpus pusnyje - intensyvus akseleratoriaus pedalo spaudinėjimas.

„Visų pirma reikia išlinguoti automobilį. Pasidaryti bent minimalias vėžes, kurios galėtų padėti automobiliui išvažiuoti iš pusnies. Dažnai prasukinėjant ratus, spaudžiant akseleratoriaus pedalą, galima tik dar labiau įklampinti automobilį. Priekiniais ratais varomų automobilių savininkai turėtų žinoti, jog jų automobilis daug geriau iš pusnies „išlips“ atbulas. Apskritai, norint lengviau išvažiuoti iš pusnies reikia neperpūsti padangų. Stengtis, jog jų slėgis būtų šiek tiek mažesnis nei 2 atmosferos. Taip padangos protektorius geriau prisispaus prie žemės“ – kalbėjo S. Girdauskas.

Pažinti automobilį

Pasak žymaus lenktynininko, kiekvieną situaciją kelyje reikia vertinti šaltu protu, tačiau svarbiausia yra labai gerai pažinti savo automobilį.

„Kiekvienam vairuotojui iškritus pirmajam sniegui visų pirma rekomenduoju nuvažiuoti į atokesnę aikštelę ir išmėginti savo automobilį. Pasižiūrėti, kaip jis stabdo, kaip įveikia posūkius. Tik gerai pažinodamas savo automobilį vairuotojas žinos, kaip tinkamai sureaguoti į įvairias kritines situacijas kelyje“, – teigė daugkartinis Lietuvos ralio čempionas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vitalikas

vitalikas portretas
geras straipsnis

pritariu

pritariu portretas
geri patarimai.visur deti reik tokia reklama,kad jaunimas zinotu kaip saugiai vazinet

asilas

asilas portretas
jau kad su galu varomu sunkiau vaziuoti jus tik nepasakokite,ypac kai visos sistemos yra. nebereikalo mercedes bmw daro gala varoma.
VISI KOMENTARAI 25
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Hidrauliniai bandymai – ir pietinėje miesto dalyje
    Hidrauliniai bandymai – ir pietinėje miesto dalyje

    Klaipėdos pietinėje pusėje – nuo Kauno gatvės iki Jūrininkų prospekto – įsikūrusiems centralizuoto šildymo vartotojams kelias dienas teks verstis be karšto vandens. Birželio 5–9 d. numatomi šilumos tinklų hidrau...

  • Vasarą važiuokime saugiai
    Vasarą važiuokime saugiai

    Jau daugybę metų šalyje viena opiausių problemų – didelis avaringumas. Eismo įvykių metu žūva, sužalojami žmonės bei suniokojamos transporto priemonės. Visiško eismo dalyvių atsakingumo kelyje vis dar nėra pasiekta. Tačiau ga...

  • Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų
    Buriuotojų sąjunga nebetikrins jachtų

    Šiuo metu Vyriausybėje derinamos Vidaus vandens transporto kodekso pataisos, kurios Lietuvoje iš esmės pakeis požiūrį į vėju varomus laivus. ...

    2
  • Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške
    Klaipėdietis kapitonas – vėl karštame taške

    Jūrų kapitonas Juozas Liepuonius kolegoms iš Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos jau perdavinėja linkėjimus iš karštų taškų Viduržemio jūroje ir Afrikos pakrantėje. ...

  • Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo
    Keltuose – pokyčiai dėl kuro brangimo

    Kylančios kuro kainos pradėjo koreguoti ir Baltijos jūros keltų kompanijų pajamų ir pelno rodiklius. ...

    2
  • Upė parodė savo jėgą
    Upė parodė savo jėgą

    Savaitgalį įsmukusi Danės krantinė atvėrė nepamatuotas žmogaus ambicijas. Sovietmečiu upę iš abiejų krantų susiaurinus 4–6 metrus, nepaskaičiuota, kad ilgainiui jos srovė silpniausioje vietoje vis tiek pralauš krantinę. Taip i...

    10
  • V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai
    V. Grubliauskas: keičiasi savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. ...

    11
  • Naftininkų ginče – laikina atomazga
    Naftininkų ginče – laikina atomazga

    Pati šiauriausia uosto dalis yra tarsi karštas taškas, nes tarp bendrovių „Klaipėdos nafta“ ir Krovinių terminalas daugelį metų rusena ginčai. Į juos įtrauktas net dabartinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis. ...

  • Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia
    Malkų įlankoje – rimtų pertvarkų pradžia

    Krovos verslo sąlygų gerinimas Malkų įlankoje apims ir Klaipėdos konteinerių terminalo pirso pertvarkymą. ...

  • Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija
    Dėl elektromobilių įkrovimo – diskusija

    Elektromobilius Klaipėdoje bus galima įkrauti nemokamai. Tokiam siūlymui pritarę uostamiesčio politikai nuogąstavo, kad, norint pasinaudoti miestui priklausančiomis stotelėmis, reikės turėti savivaldybės išduotą kortelę. Tai esą bus nepato...

    4
Daugiau straipsnių