Kultūros paveldas – lentelė ant stulpo

  • Teksto dydis:

Mieli kauniečiai, visi žinome, kad mūsų miesto pakraštyje turime unikalų, veikiantį S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą, įkurtą 1915 m. Tai Lietuvos istorija, kuria kauniečiai didžiuojasi ir kurią privalome saugoti. Tai aerodromas, kuriame gimė nepriklausomos Lietuvos aviacija, kur skraidė S.Darius, išaugo talentingi lakūnai konstruktoriai A.Gustaitis, J.Dobkevičius, kur formavosi mūsų valstybingumas.

S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas jau įtrauktas į tarptautinį Europos aerodromų tinklalapį, kaip vienas įdomiausių aplankyti Europoje. („Best flying destination in Europe").

Kaipgi saugojamas ir puoselėjamas šis unikalus objektas mūsų miesto valdžios koridoriuose? Kaipgi miesto valdžia remia ir prisideda prie aerodromo klestėjimo? Kas gi iš tikrųjų vyksta? Sistemingai mūsų miesto spaudoje skaitome keleto miesto valdžios atstovų tendencingus pasisakymus bei samprotavimus, kaip perimti aerodromą, susiduriame su intrigomis ir bandymais sunaikinti istorinį palikimą ir paveldą.

Ypatingą susidomėjimą aerodromo žeme rodo Aleksoto seniūnė Liukrecija Navickienė, Kauno savivaldybės Turto departamento direktorė V.Žuromskaitė, Kauno m.  tarybos nariai E.Tamašauskas, R.Mikaitis. Štai birželio 28 d.  V.Žuromskaitė straipsnyje „Aleksoto oro uosto dykros tapo aršios politinės kovos arena" dar kartą pateikia porciją melo ir  liūdi, kad aerodromą kuruoti  nebegali jos vadovaujamas departamentas. Kauniečiai prisimena šios veikėjos skandalingą veiklą - tai milijoninė PVM afera dirbant VMI viršininke, ir tik senaties terminas padėjo išvengti baudžiamosios atsakomybės. Netekus darbo VMI ir visų nuostabai tapus savivaldybės Turto skyriaus vedėja, jos veiklą toliau lydi teismai ir skandalai. Netekusi ir šio etato, vėl užima atsakingas Kauno m. savivaldybės Turto departamento direktorės pareigas, netgi siekia spręsti paveldo ir aviacinius klausimus. Kyla klausimas, ko iš tikro siekia ši veikėja ir ar tik ne žemės kaina ir būsimi milijonai čia svarbiausi. Jai antrina Aleksoto seniūnė L.Navickienė, kurią VTEK š.m. gegužės mėn. pripažino supainiojus viešuosius ir privačiuosius interesus, - vėlgi tai netrukdo toliau vadovauti seniūnijai ir aerodromo valdybai, toliau naudotis VšĮ „S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas" priklausančiais pastatais nemokant nei Lt netgi juos pernuomoti. Kažkodėl šio akibrokšto neįvertino ir buvęs auditas. Galbūt todėl, kad buvo kviestas seniūnės?

Kas gali paneigti, kad šiuos veikėjus vienija viltis pasipelnyti naikinant ir dalinant istorinį paveldą. Ir visiškai jiems nesvarbu, kad veikiantis unikalus istorinis aerodromas turi puikias perspektyvas pritraukti aviacinius turistus, atnešti pelną miestui ir pagyvinti miesto veidą. Svarbiausia sutrukdyti aviatoriams atstatyti aerodrome istorinius pastatus, trukdyti pritraukti Europos Sąjungos lėšas, kadangi tuomet vis sunkiau taps šmeižti aviatorius dėl tariamos netvarkos ir dings galimybė įgyvendinti stambaus kapitalo interesus. Faktas - aviatoriai daugeliu atvejų savo lėšomis tvarko, puoselėja ir išlaiko aerodromą, o ne savivaldybė, privalanti rūpintis aerodromo infrastruktūra ir vystymu, remiantis panaudos sutartimi su apskritimi.

Šiandien minėtų veikėjų pirmaeilis tikslas yra turėti savus žmones aerodromo administracijoje ir valdyboje. Bandoma visomis jėgomis pakeisti  tik pusę metų dirbantį miesto tarybos paskirtą aerodromo direktorių E.Raubicką, žinomą aviatorių ir paveldo sergėtoją, kovojantį už investicijų pritraukimą į aerodromo infrastruktūrą ir paveldo atstatymą. Tikimasi, kad nepertraukiamas šmeižtas ir melas, naudojant masinės informacijos priemones, padės nuteikti miestiečius, miesto tarybos narius prieš aviatorius, palaužti jų ryžtą kovojant už istorinio palikimo išsaugojimą.

Pasak V.Žuromskaitės, svarbiausia turėti valdybą, vadovaujamą L.Navickienės, pakeisti direktorių, pakeisti detalųjį planą, vietoj aerodromo siūloma prikalti lentelę, išgyvendinti aviatorius, o kas bus su aerodromo žeme, nutylima. Neįtikima, bet  tai konservatorės V.Žuromskaitės mintys spaudoje, praėjus vos keletui dienų po Tėvynės sąjungos frakcijos pareiškimo, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorija yra vientisa ir nedaloma.

Laimei, yra ir kitaip manančių, sąžiningų, pasiryžusių ginti savo įsitikinimus ir viešąjį interesą valdžios atstovų, tokių kaip LRS narys Rytas Kupčinskas, ir kt., kuriems suprantama, kas yra garbė, šalies istorija, paveldas ir miesto vystymas, kad svarbu ne tik pareigos, hektarai ar piniginis atlygis.

Užtikriname, kad aviatoriai nepasiduos stambiojo kapitalo atstovų spaudimui ir kovos už Lietuvos istorijos ir istorinio aerodromo išsaugojimą ir bendrosios aviacijos vystymąsi. Neleisime paversti Kauno beveidžiu mikrorajonu. Turime vilties, kad dauguma Kauno miesto tarybos narių supranta mūsų siekius ir pasiryžimą ir turės politinės drąsos pakeisti susikompromitavusią valdybos pirmininkę.

Kviečiame visus geros valios žmones apsilankyti mūsų internetiniuose puslapiuose www.aleksotoaerodromas.page.tl; www.aleksotasair.lt, kuriuose rasite kovos už aerodromą ir paveldą dienos naujienas.

Nevyriausybinių aviacinių organizacijų vardu Kęstutis Staniulis.

Užs. 3666 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių