Krovos bendrovės: iš Baltarusijos galima uždirbti milijardus

Pernai per Klaipėdos uostą perkrauta 35 mln. tonų krovinių, ir nors krova – milijonu tonų mažesnė nei du 2011-aisiais, kai kurioms uosto bendrovėms rezultatus, nors ir nežymiai, pavyko pagerinti.

Krovos kompanijų teigimu, norint išlaikyti ar net padidinti krovinių srautus, būtina gerinti uosto infrastruktūrą, gerinti pasienio pralaidumą, praneša LRT televizijos laida „Panorama“.

Kasmet didėjanti konkurencija tarp Rytų Baltijos uostų, kuriuose statomi nauji ir modernizuojami seni terminalai bei tobulinama infrastruktūra, pritraukiant krovinius – nemenkas iššūkis Klaipėdos uosto krovos kompanijoms.

Vis dėlto daliai jų pernai pavyko pagerinti užpernykščius krovos rezultatus. „Klasco“ pernai perkrovė beveik 50 tūkst. tonų daugiau nei užpernai. Beveik pusę visos krovos sudarė rusiški ir Baltarusiški kroviniai. Jų kiekis per metus beveik nepasikeitė.

„Stipriai išaugome perkraudami lietuviškus grūdus. Lyginant su praėjusiais metais, lietuviškų krovinių krova išaugo 2 kartus“, – teigė AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos“ komercijos direktorius Vytautas Kaunas.

Pasak bendrovių, vis dėlto vienas svarbiausių krovinių siuntėjų išlieka Baltarusija. Per Klaipėdos uostą vien trąšų perkraunama apie 6 mln. tonų. Esą norint dar daugiau uždirbti iš kaimyninės šalies, reikia gerinti uosto infrastruktūrą ir būtinai palengvinti krovinių kelionę per sieną.

„Viena tona krovinio, kuri važiuoja per Klaipėdos uostą, įvairiais skaičiavimais, sudaro ne mažiau 50 litų. Jeigu uostas iš viso perkrovė 35 mln. tonų, tai padauginkite iš 50 ir patys suskaičiuosite, kad mes kalbame apie milijardines sumas“, – kalbėjo AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos“ generalinis direktorius Audrius Pauža.

Apie penktadalis krovinių uostą pasiekia vilkikais. Tačiau po keletą parų Lietuvos–Baltarusijos pasienyje prastovintys kroviniai jų siuntėjus verčia ieškoti kitų kelių.

Valdžia jau yra pažadėjusi sugalvoti, kaip išplėsti pasienio punktus ir pagreitinti transporto judėjimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jo

Jo portretas
Nematau jokio pelno,viskas brangsta ir gyvenimas sunkeja.Gal ta pelna ir jaucia miesto valdzia ir firmos,bet ne prasti zmones

Taip

Taip portretas
Baltarusija apkrauna "Lietuvos gelezinkelius" apie 30 proc. Klaipedos krovos kampaniju apkrova taip pat siekia vos ne 40 proc. Jeigu Baltarusija perkeltu savo krovinius kitomis kryptimis Lietuvai butu didelis nuosmukis.To nesugeba pamatyti tik bambaliniai.

MILIJARDAI

MILIJARDAI  portretas
TENKA KAM ? Gyvenantys salia tokiu gelezinkeliu , kenciame. Nesilaikoma nurodytu greicio apribojimu ,ypac naktimis negalima pailseti nuo pragarisku dundejimu, drebanciu namu. Europarlamentas yra nurodes vykdyti siu pazeidimu salinima. Taigi - privalo riboti greicius , statyti garso uztvaras is tu gaunamu pelnu ! Teisybes ieskosime teismuose !
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Baltijos šalyse pasikeitė lyderis
    Baltijos šalyse pasikeitė lyderis

    Kai beveik visuose aplinkiniuose uostuose, išskyrus dalį Rusijos, krovinių srautai per 2016 metus krito, Klaipėdos uoste jie sparčiai augo. ...

    1
  • Klaipėdos universiteto laukia permainos
    Klaipėdos universiteto laukia permainos

    Siekiant išsaugoti Klaipėdos universitetą rengiamasi pokyčiams. Numatoma, kad aukštosios mokyklos ašimi taps jūriniai mokslai. Nors ir pripažįstama, kad šiuo metu silpnoji grandis yra humanitariniai ir socialiniai mokslai &nda...

    7
  • Komitetui vadovaus naujas pirmininkas
    Komitetui vadovaus naujas pirmininkas

    Klaipėdos tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas turi naują pirmininką. Šias pareigas užėmė Algirdas Grublys. ...

    3
  • Uoste sieks vengti ambicijų
    Uoste sieks vengti ambicijų

    Greitų pokyčių, daugybės atsistatydinimų lydima susisiekimo ministro Roko Masiulio darbo pradžia rodo, kad uoste žymesnių pakeitimų nenumatoma. Tai jis teigė po pažintinio susitikimo su Uosto direkcijos vadovybe, kompanijų atstovais. ...

    4
  • Globos namuose liks mažiau vaikų
    Globos namuose liks mažiau vaikų

    Įsigaliojus Civilinio kodekso pataisoms, iš šeimos paimti iki trejų metų vaikai į globos namus galės patekti tik išimtiniais atvejais. Kol bus paskirta ilgalaikė globa, be tėvų likusiais mažamečiais turės rūpintis profesional...

    2
  • Nuo stogų – nemalonios staigmenos
    Nuo stogų – nemalonios staigmenos

    Žiemiškomis miesto gatvėmis vaikštantys klaipėdiečiai turėtų dažniau pakelti akis į viršų ir pasižiūrėti, ar jiems negresia pavojus. Ant stogų susikaupęs sniegas atodrėkio metu gali bet kada nukristi. Pavojų kelia ir varvek...

    1
  • Ledas žvejus vilioja į pražūtį
    Ledas žvejus vilioja į pražūtį

    Nors specialistai kol kas nepataria lipti ant ledo, tačiau gausybė žvejų traukia išbandyti laimę poledinėje žūklėje. Šiomis dienomis marių ledas ties Preila buvo gausiai nusėstas stintautojų. ...

    2
  • Klaipėdos valstybinė kolegija išliks?
    Klaipėdos valstybinė kolegija išliks?

    Po planuojamos aukštojo mokslo tinklo pertvarkos uostamiestyje kaip savarankiškas vienetas norėtų išlikti ir Klaipėdos valstybinė kolegija. Vis dėlto bendradarbiavimo galimybės su kitomis švietimo sistemos grandimis neatmetamo...

    9
  • Teismas menininkams – paskutinė viltis
    Teismas menininkams – paskutinė viltis

    Kultūrai skirtų valstybinių pinigų dalybos pakvipo beprecedenčiu atveju. Klaipėdos menininkai nusiteikę bylinėtis su Lietuvos kultūros taryba, kuri šiemet nė cento neskyrė uostamiestyje organizuojamam solidžiam tarptautiniam teatrų festival...

    12
  • Klaipėda bendradarbiaus su Neringa
    Klaipėda bendradarbiaus su Neringa

    Klaipėdos savivaldybė ruošiasi pasirašyti sutartį dėl bendradarbiavimo viešojo transporto srityje su Neringa. Manoma, kad tai kurortui padės efektyviau planuoti maršrutus. Pastarieji įsilies į uostamiesčio viešojo tra...

Daugiau straipsnių