Krovos bendrovės: iš Baltarusijos galima uždirbti milijardus

Pernai per Klaipėdos uostą perkrauta 35 mln. tonų krovinių, ir nors krova – milijonu tonų mažesnė nei du 2011-aisiais, kai kurioms uosto bendrovėms rezultatus, nors ir nežymiai, pavyko pagerinti.

Krovos kompanijų teigimu, norint išlaikyti ar net padidinti krovinių srautus, būtina gerinti uosto infrastruktūrą, gerinti pasienio pralaidumą, praneša LRT televizijos laida „Panorama“.

Kasmet didėjanti konkurencija tarp Rytų Baltijos uostų, kuriuose statomi nauji ir modernizuojami seni terminalai bei tobulinama infrastruktūra, pritraukiant krovinius – nemenkas iššūkis Klaipėdos uosto krovos kompanijoms.

Vis dėlto daliai jų pernai pavyko pagerinti užpernykščius krovos rezultatus. „Klasco“ pernai perkrovė beveik 50 tūkst. tonų daugiau nei užpernai. Beveik pusę visos krovos sudarė rusiški ir Baltarusiški kroviniai. Jų kiekis per metus beveik nepasikeitė.

„Stipriai išaugome perkraudami lietuviškus grūdus. Lyginant su praėjusiais metais, lietuviškų krovinių krova išaugo 2 kartus“, – teigė AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos“ komercijos direktorius Vytautas Kaunas.

Pasak bendrovių, vis dėlto vienas svarbiausių krovinių siuntėjų išlieka Baltarusija. Per Klaipėdos uostą vien trąšų perkraunama apie 6 mln. tonų. Esą norint dar daugiau uždirbti iš kaimyninės šalies, reikia gerinti uosto infrastruktūrą ir būtinai palengvinti krovinių kelionę per sieną.

„Viena tona krovinio, kuri važiuoja per Klaipėdos uostą, įvairiais skaičiavimais, sudaro ne mažiau 50 litų. Jeigu uostas iš viso perkrovė 35 mln. tonų, tai padauginkite iš 50 ir patys suskaičiuosite, kad mes kalbame apie milijardines sumas“, – kalbėjo AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos“ generalinis direktorius Audrius Pauža.

Apie penktadalis krovinių uostą pasiekia vilkikais. Tačiau po keletą parų Lietuvos–Baltarusijos pasienyje prastovintys kroviniai jų siuntėjus verčia ieškoti kitų kelių.

Valdžia jau yra pažadėjusi sugalvoti, kaip išplėsti pasienio punktus ir pagreitinti transporto judėjimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jo

Jo portretas
Nematau jokio pelno,viskas brangsta ir gyvenimas sunkeja.Gal ta pelna ir jaucia miesto valdzia ir firmos,bet ne prasti zmones

Taip

Taip portretas
Baltarusija apkrauna "Lietuvos gelezinkelius" apie 30 proc. Klaipedos krovos kampaniju apkrova taip pat siekia vos ne 40 proc. Jeigu Baltarusija perkeltu savo krovinius kitomis kryptimis Lietuvai butu didelis nuosmukis.To nesugeba pamatyti tik bambaliniai.

MILIJARDAI

MILIJARDAI  portretas
TENKA KAM ? Gyvenantys salia tokiu gelezinkeliu , kenciame. Nesilaikoma nurodytu greicio apribojimu ,ypac naktimis negalima pailseti nuo pragarisku dundejimu, drebanciu namu. Europarlamentas yra nurodes vykdyti siu pazeidimu salinima. Taigi - privalo riboti greicius , statyti garso uztvaras is tu gaunamu pelnu ! Teisybes ieskosime teismuose !
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Palangą pamatysime iš paukščio skrydžio
    Palangą pamatysime iš paukščio skrydžio

    Jau rudenį Palangos gyventojai ir svečiai galės pasigrožėti miesto vaizdu iš paukščio skrydžio. Palangos bažnyčioje įrengiama apžvalgos aikštelė, nuo kurios atsiveria įspūdinga panorama. ...

  • Kelionė į Klaipėdą baigėsi neprasidėjusi
    Kelionė į Klaipėdą baigėsi neprasidėjusi

    Vokiečių poros kelionę į Klaipėdą sujaukė sugedęs kelto variklis. Daugiau nei pusę tūkstančio kilometrų iš Marlio miestelio Vestfalijoje į Kylį mašina nukakę žmonės turėjo sėsti į laivą "Regina Seaways", tačiau kel...

    1
  • Per Jūros šventę – išbandymai tiltams
    Per Jūros šventę – išbandymai tiltams

    Dėl gausybės Jūros šventės metu miestą lankysiančių laivų dažnai į viršų kils Biržos ir Pilies tiltai. Klaipėdiečių akis kylantys tiltai džiugins tiek anksti ryte, tiek vakarais. Net devynis kartus kilsiantis Pilies tiltas taps fo...

    4
  • Visų gyventojų pinigai – išlaikytiniams
    Visų gyventojų pinigai – išlaikytiniams

    Per dešimtmetį iš šalies biudžeto socialinių būstų statybai ir nuomai valstybė išleido jau mažiausiai 30 mln. eurų. Tačiau kontrolės mechanizmo, kam iš tiesų nuomojami už mokesčių mokėtojų pinigus įgyjami b...

    7
  • Bankrutavusi laivininkystė dar vis tempia žemyn
    Bankrutavusi laivininkystė dar vis tempia žemyn

    Dėl jau bankrutavusios „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivų sulaikymų 2014 ir 2015 m. Lietuva niekaip negali „išlipti“ iš Paryžiaus memorandumo pilkojo sąrašo. ...

    1
  • Gatvei suteiks Bangpūčio vardą
    Gatvei suteiks Bangpūčio vardą

    Naujai suprojektuotą gatvę Tauralaukyje ketinama pakrikštyti lietuvių mitologijos vyriškos dievybės – Bangpūčio vardu. Kitos šalia esančios gyvenvietės arterijos senovės dievų vardais pavadintos jau anksčiau. ...

  • Gražiausių jūrinių tradicijų epicentre – vainikų nuleidimas
    Gražiausių jūrinių tradicijų epicentre – vainikų nuleidimas

    Klaipėda vos už savaitės pakels Jūros šventės bures, kuriose pagarba jūrinėms tradicijoms, jūrai. Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės globojama 58-oji Jūros šventė tęsia vieną prasmingiausių Jūros šventės...

  • Klaipėdos universitetas skaičiuoja būsimus studentus
    Klaipėdos universitetas skaičiuoja būsimus studentus

    Pirmadienį 12 val. LAMA BPO informacinėje sistemoje paskelbti kviečiamųjų į aukštąsias mokyklas rezultatai. ...

    4
  • Teismai trikdo uosto plėtrą
    Teismai trikdo uosto plėtrą

    Šiais metais padaugėjo teisinių procesų, kuriuose skundžiami su uosto plėtra susiję konkursai. ...

  • Klaipėda ir Potis sutarė dėl tolesnio bendradarbiavimo
    Klaipėda ir Potis sutarė dėl tolesnio bendradarbiavimo

    Klaipėdos miesto ir Gruzijos Počio miesto savivaldybės, remdamosi ilgamečiais partnerystės tarp Gruzijos ir Lietuvos santykiais, pasirašė protokolą dėl tolesnio bendradarbiavimo. Abu miestai siekia vystyti miestų partneriškus santykius, ...

Daugiau straipsnių