Košmaras ore: Vilnius-Helsinkis-Vilnius (papildyta)

„Lėktuvas su klevo lapu“, - taip keleiviai pakrikštijo „Aer Lingus“ kompanijos lėktuvą, skridusį iš Londono ir tik iš ketvirto karto sugebėjusį nusileisti Vilniaus oro uoste.

Nusileido tik ketvirtuoju bandymu

Apie 45 minutes virš sostinės ratus sukęs orlaivis nuskrido ne į Rygą ar Taliną, o į Helsinkį. Ten beveik valandą laiko lėktuvo salone išbuvę keleviai buvo skraidinami vėl į Vilnių.

Pagaliau Lietuvos žemę kojomis palietę keleiviai patirtus nepatogumus stengėsi pamiršti juokaudami ir džiaugėsi, kad bent jau ketvirtas kartas nemelavo.

„Pirmą kartą pilotas bandė nutūpti tris kartus, tačiau persigalvojęs nuskrido. Mums aiškino, kad Vilniuje siaučia pūga ir takas yra nenuvalytas. Esą dėl to negalima buvo leistis ir Kaune ar Palangoje, tačiau kuo neįtiko Ryga ar Talinas - taip ir nežinome“, - portalui pasakojo nusileidę keleiviai.

Vietoj Vilniaus - Helsinkis

„Aer Lingus“ lėktuvas Vilniuje turėjo nusileisti apie 11.10 val. Pirmasis orlaivio kapitono bandymas nutūpti sostinės oro uoste buvo nesėkmingas. „Airbus 320“ pradėjo sukti ratus, prie oro uosto per maždaug 45 minutes jis priartėjo dar bent du kartus, tačiau nusileisti vis tiek nepavyko.

Po paskutinio nesėkmingo bandymo orlaivis nukreiptas į kitą oro uostą.Tačiau tai nebuvo Ryga. Orlaivis beveik tiesia linija perskirdo virš Latvijos ir pasuko Talino link. Tačiau lėktuvas nenusileido ir Estijos sostinėje - jis pasuko į Helsinkį.

Beje, bendrovės „Skyways“ lėktuvas iš Stokholmo, nors ir pavėlavęs, Vilniuje nutūpti sugebėjo. Vilniuje sėkmingai leidosi ir kitų avialinijų orlaiviai.

Nesuprantamas sprendimas

Portalo kalbinti keleivių artimieji pasakojo laukiantys oro uoste maždaug nuo 11 val. Tarp pasipiktinusių žmonių, nenusileidusiam lėktuvui greitai prilipo „lėktuvo su klevo lapu etiketė“.

„Jei lėktuvas su klevo lapu, tai gal ir gerai, kad čia nesileido“, - ironizavo portalo kalbinti jaunuoliai, keturias valandas prastypsoję oro uose, laukdami sugrįžtančių draugų.

Tokios pat nuomonės buvo ir Linas Būda, vienas geriausių būgininkų Lietuvoje. Muzikantas taip pat keliavo su „Aer Lingus“ iš Londono, tačiau keturių valandų vėlavimas jam pernelyg nepakenkė. „Į koncertą spėsiu, bet repeticija jau dabar vyksta, - portalui pasakojo L.Būda. - Lėktuvas Vilniuje bandė leistis tris kartus. Kartą jau buvome prie pat žemės, bet jis vėl pakilo aukštyn. Taip ir nesupratau, kodėl mus skraidino į Helsinkį."

Kapitono sprendimas

Kaip portalui teigė Vilniaus oro uosto Komunikacijos skyriaus viršininkė Gabrielė Vasiliauskaitė, sprendimą iš Vilniaus keliauti į Helsinkį priėmė orlaivio vadas.

„Kadangi Vilniuje sninga ir yra šioks toks vėjas, orlaivio vadas priėmė sprendimą nesileisti Vilniuje, kai kiti lėktuvai leidosi. Jam šitos salygos buvo nepriimtinos, ir jie nuskrido į Helsinkį. Čia yra jo sprendimas. Nežinome, kodėl jis nusprendė skristi į Helsinkį, o ne į Rygą ar Taliną. Kaštai tikrai bus didesni - ir skris toliau, ir žmones reikės pargabenti į Vilnių“, - stebėjosi G.Vasiliauskaitė.

Nukėlė ir skrydį į Londoną

Beje, šis lėktuvas turėjo gabenti keleivius iš Vilniaus į Londoną. „Aer Lingus“ kol kas atidėjo šį skrydį, išvykimo laikas pakeistas iš 11.55 val. į 13.30. Tačiau vargiai tikėtina, kad ir pusantros valandos atidėtas skrydis įvyks laiku.

Portalui pavyko sužinoti, kad šiuo metu į Vilnių su „Aer Lingus“ skridę keleiviai priversti laukti Suomijoje. Mat jie atgal į Vilnių turėtų keliauti tuo pačiu lėktuvu, o kontroversišką sprendimą skristi į Helsinkį priėmęs orlaivio kapitonas laukia palankių oro sąlygų.

Tik po to, kai lėktuvas grįš iš Helsinkio, „Aer Lingus“ juo skraidins keleivius į Londoną, kurie planavo išvykti 12 val.

Melavo keleiviams?

Oro uoste keleivių laukę vilniečiai ir miesto svečiai neslėpė pasipiktinimo „Aer Lingus“. Jie portalui teigė, esą su avialinijomis buvo neįmanoma susisiekti, o jiems ir lėktuve esantiems jų artimiesiems buvo meluojama.

„Skambinau į Rygą - jie nieko nežinojo. Skambinau į Londoną - ten pranešė, kad lėktuvas nusileido. Nors savo akimis matėme, kad taip nėra. Ir kodėl Helsinkis? „Aer Lingus“ nieko nepaaiškino. Po to mums sakė, kad čia sninga, slidu, neįmanoma nusileisti. Bet mes juk matėme, kaip čia leidžiasi kiti lėktuvai“, - pasakojo grįžtančios dukters laukusi moteris.

Į Helsinkį nuskraidinti keleiviai Suomijos oro uoste išbuvo valandą. Visą tą laiką jie praleido lėktuve, stebėdami, kaip pildomos, pasirodo, beveik pasibaigusios kuro atsargos, o pilotas laukia palankaus oro grįžimui į Vilnių.

Į Vilnių pagaliau grįžę keleiviai, nors ir išsekę, guodėsi bent jau tuo, kad lėktuvui pagaliau pavyko nusileisti. Daugelis pokštavo ir bandė pataisyti ilgo skrydžio sugadintą nuotaiką.

Sugriovė planus

Tuo metu 12 val. tuo pačiu lėktuvu į Londoną turėję išskristi keleiviai neturėjo noro juokauti. Kai kurie iš jų teigė jau svarstantys galimybę kreiptis į teismą dėl patirtų nuostolių atlyginimo. „Buvau suplanavusi iš verslo susitikimo dar šiandien grįžti į Lietuvą, o dabar viskas sugriuvo“, - portalui sakė oro uoste nuo ryto lėktuvo laukianti keleivė.

Daugelis „Aer Lingus“ klientų buvo susiplanavę kitus skrydžius ar užsisakę traukinio bilietus iš Londono į kitas Didžiosios Britanijos vietoves. Visi šie planai nuėjo šuniui ant uodegos, tačiau avialinijos jokios kompensacijos nepasiūlė. O ir formalaus atsiprašymo sulaukė ne kiekvienas.

Daugiau nei keturias laukimo valandas išgyvenę keleiviai sakė vis dar nesuprantys, kodėl lėktuvo pilotas nesileido Kaune, Rygoje arba Taline. „Gavome tik elektroninę žinutę ir atsiprašymą, kad lėktuvas vėluos“, - piktinosi kelias valandas oro uoste prastypsojusi keleivė. Jos motina čia pat pridūrė: „Duok Dieve, kad jis sugebėtų iš čia pakilti“.

Iš „Aer Lingus“ - jokios informacijos

Anot oro uosto atstovės G.Vasiliauskaitės, „Aer Lingus“ nepraneša, ką ketina daryti su lėktuvu, nukeliavusiu į Helsinkį. Skrydžio į Londoną jau kelias valandas laukiantiems žmonėms taip pat belieka tik laukti.

„Aer Lingus“ atstovo Lietuvoje mobilusis telefonas veikia tik teoriškai. Iškart įsijungia automatinė sekretorė, kuri pataria kreiptis į kompanijos biurą Rygoje. Bet į Rygą paskambinęs portalo žurnalistas taip pat negavo jokios informacijos. „Mes laukiame, kaip ir jūs, nieko nežinome“, - tiek tepasakė „Aer Lingus“ nurodytu telefonu atsiliepusi mergina.

Tiesa, vargu, ar klientai iš Vilniaus labai rūpi airių avialinijoms. Mat jos dar sausio mėnesį pranešė ketinančios nutraukti skrydžius iš Lietuvos sostinės į Londoną.


Šiame straipsnyje: vilniaus oro uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių