Klientas (ne)visada teisus

„Atsiprašome, tačiau dėl aptarnaujančio personalo stygiaus dalis kavinės laikinai nedirba“, - tokius ir panašius pareiškimus Vilniaus kavinėse girdėjo ne vienas klientas.

Situacijos, kai kavinėse neaptarnaujamos tam tikros vietos, nėra meniu sąraše siūlomų patiekalų ar nuo tam tikros valandos nebedirbanti virtuvė, jau tapo kai kurių sostinės maitinimo įstaigų kasdienybe. Nebestebina nei nuolatiniai administratorių pasiteisinimai kvalifikuotų darbuotojų trūkumu, nei padavėjų pasakojimai apie sunkią darbo dieną ir didžiulį nuovargį.

Vis dėlto pasitaiko atvejų, kai kavinėse klientui atsakoma ne dėl objektyvių priežasčių, bet dėl ten dirbančių darbuotojų savivalės. Kaip portalui pasakojo vienos Vilniaus kavinės savininkas, tokie atvejai dažniausiai pasitaiko dėl personalo savivalės. „Turbūt nerasime nei vieno kavinės savininko ar vadovo, kuris nesistengtų, jog lankytojas liktų patenkintas. Vis dėlto vis dažniau pasitaiko atvejų, kai per mažai motyvuoti maitinimo įstaigų darbuotojai leidžia sau savivaliauti“, - pripažino pašnekovas.

„Kavinės ir restoranai turėtų vadovautis principu „klientas visada teisus“. Negalima teisintis nei darbuotojų stoka, nei lėšų trūkumų. Jei nėra gero aptarnavimo – nėra ir kavinės“, - kategoriškai buvo nusiteikęs kavinės savininkas.

Vis dėlto portalo skaitytojams teko įsitikinti, kad dažnai teisus yra ne klientas, o jį aptarnaujantis personalas, neretai ginamas pačių vadovų. „Jei bandai įrodyti savo kaip kliento teises, gali būti ne tik nemaloniai aptarnautas, bet ir išvadintas neblaiviu, - pasakojo vilnietis Vaidas.

Vietų yra – sėstis negalima

Retėjančios darbuotojų gretos verčia kavines taupyti aptarnavimo vietų sąskaita. Tuo teko įsitikinti portalo skaitytojui Vaidui, kuris penktadienio vakarą apsilankęs Mindaugo g. „Maximoje“ įsikūrusioje kavinėje „Delano“ buvo nustebintas – dalis kavinės staliukų stovėjo visiškai tušti, tačiau prisėsti prie jų personalas jam neleido.

Skaitytojas pasakojo matęs, kaip uždarytoje kavinės dalyje vaišinosi toje kavinėje dirbantis personalas, tačiau kliento prašymas prisėsti šalia liko neišgirstas. „Delano“ administratorė paaiškino, kad trūksta darbuotojų, todėl prie tuščių staliukų klientas nebus aptarnautas. Kavinės  personalas nenusileido net tada, kai klientas pasisiūlė pats nusinešti maistą ir gėrimus.

Portalo kalbinta UAB „Delano“ „Can Can Pizza“ padalinio vadovė Laurentina Svetlakovienė patvirtino, kad darbuotojų krizė atsiliepė ir jų įmonei. „Esant darbuotojų trūkumui, negalime dirbti pilnu pajėgumu, todėl kartais uždarome vieną salę“, - atviravo vadovė. Ji pripažino ir tai, kad neaptarnaujamoje salėje sėdėjo ten dirbantis personalas, tačiau kliento pageidavimo sėstis ten, kur nori L. Svetlakovienė nepateisino. „Šie lankytojai buvo neblaivūs“, - konstatavo padalinio vadovė, pridurdama, kad kavinė jau sparčiai didina darbuotojų gretas ir ateityje tokių nesusipratimų greičiausiai nebekils.

Kavinė dirba, virtuvė - ne

Sunkiai surastas laisvas staliukas sostinės kavinėse, pasirodo, dar nesuteikia garantijos, kad gausite pavalgyti. Apie tai, kad vėlai vakare pavakarieniauti sotinėje nėra taip jau lengva, žino ne vienas vilnietis. Po 23 val. užsidaro dauguma maitinimo įstaigų, o likusios veikti orientuojasi į alkoholio pardavimus. Tačiau pasitaiko atvejų, kai maisto sunku prisiprašyti dar veikiančiose kavinėse.

Portalo skaitytojas Mantas pasakoja atsidūręs nemalonioje padėtyje, kai sekmadienio vakare, likus pusvalandžiui iki kavinės uždarymo, UAB „Itališkas skonis“ priklausančioje picerijoje „Olialia“ jam buvo pranešta, kad virtuvė jau yra valoma, todėl maistas nebus gaminamas. Nepadėjo nei prašymas...

Picerijos padalinio vadovė Agnė Žukauskaitė, komentuodama incidentą patvirtino, kad tokia nemaloni situacija greičiausiai įvyko dėl darbuotojų kaltės. „Picerijos darbo laikas yra iki 22 val., todėl klientų užsakymai turi būti priimti iki 21.45 val., o likus 15 min. iki picerijos uždarymo - priimame tik greitai paruošiamus patiekalus“, - pasakojo vadovė.

„Balti centai“ – ne pinigai

Jei pagaliau pavyko rasti laisvą staliuką kavinėje ir nusišypsojo laimė gauti maisto, dar negalite būti visiškai ramūs, kad apsilankymas maitinimo įstaigoje baigsis sklandžiai. Pasirodo, problemų gali kilti net atsiskaitant nacionaline valiuta.

Vieno populiarių picerijų tinklo Čili kavinėje pietavęs portalo skaitytojas įsitikino, kad „balti centai“ – ne pinigai. Būtent taip jam pranešė picerijos personalas, pareiškęs, kad „baltų centų“ nepriims.

Čili marketingo direktorius Mindaugas Gumauskas portalui sakė, kad „balti centai“, kaip ir bet kuri kita Lietuvos Respublikos valiutos forma, yra priimama bei lygiavertė. „Skundas iliustruoja vienkartinį atvejį, neleistiną aptarnaujančio personalo savivalę. Į šią pastabą atkreipėme dėmesį bei operatyviai sureagavome, pakartotinai informavę restoranų vadovus bei įtraukę priminimą į aptarnaujančio personalo apmokymus“, - teigė marketingo vadovas.

Klientas visada teisus

Į portalo redakcijos klausimą - ar Jūsų tinklo picerijose vadovaujamasi principu „klientas visada teisus“ - visi kalbinti pašnekovai atsakė vienareikšmiškai „taip“. Kalbinti kavinių atstovai tikino, kad tai vienas iš esminių jų veiklos principų, kuriuo vadovaujasi visos maitinimo įstaigos. Esą pavieniai savivalės atvejai tarsi šaukštas deguto medaus statinėje kenkia įmonės reputacijai, tačiau pašnekovų teigimu, nuolatinis darbuotojų tobulinimas duoda teigiamų rezultatų. Anot jų, aptarnavimo kokybė Vilniuje nuolat gerėja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių