Klaipėdos valdiškų įstaigų buhalterius – į Darbo biržą

Uostamiesčio valdžia vėl siekia sugrąžinti centralizuotą biudžetinių įstaigų buhalteriją, kurią pati prieš dešimtmetį panaikino. Esą taip per metus pavyktų sutaupyti kelis milijonus litų, apskaita taptų skaidresnė, tačiau darbo netektų apie 40 proc. buhalterių.

Šiuo metu 121 uostamiesčio savivaldybės biudžetinėje įstaigoje dirba 194 buhalteriai. Jų algoms ir įmokoms „Sodrai“ per metus reikia apie 6 mln. litų.

„Konsultantai, kuriuos samdė savivaldybė, dar 2009 metais nustatė, kad iš miesto biudžeto išlaikyti tiek buhalterių yra per brangu, kad decentralizuota biudžetinių įstaigų buhalterija nėra efektyvi ir ją reikia optimizuoti“, - teigė Klaipėdos savivaldybės Finansų ir turto departamento direktorė Aldona Špučienė.

Specialiai sudaryta darbo grupė beveik metus nagrinėjo situaciją, vertino kitų savivaldybių praktiką ir suformulavo du pasiūlymus, kaip būtų galima ir atpiginti ir pagerinti biudžetinių įstaigų apskaitą.

Vienas variantas – įstaigose panaikinti buhalterių etatus, 46 jų įsteigti savivaldybės administracijoje – įkurti naują skyrių su poskyriais, kurių darbuotojai ir tvarkytų. Dirbti šį darbą galėtų ir konkursus laimėję iš biudžetinių įstaigų atleisti buhalteriai. Skaičiuojama, kad tokiam pasiūlymui tapus realybe, per metus pavyktų sutaupyti apie 4 mln. litų.

Antras variantas – kiekvienoje biudžetinėje įstaigoje palikti tik po 0,5 etato buhalteriui ir 46 naujus apskaitą tvarkysiančius darbuotus priimti dirbti į savivaldybės administraciją. Taip per metus esą būtų sutaupoma 3,2 mln. litų.

„Konsultantai siūlė, jog vienas buhalteris, dirbantis savivaldybės administracijoje, galėtų tvarkyti keturių biudžetinių įstaigų buhalteriją. Įstaigų buhalteriai patys patvirtino, jog toks krūvis būtų pakeliamas, todėl ir siūloma savivaldybėje įsteigti 46 naujus etatus buhalteriams“, - aiškino Turto ir finansų departamento vyriausioji specialistė Daiva Drungilaitė.

Ketvirtadienį posėdžiausianti miesto tarybos kolegija turės apsispręsti, kurį iš darbo grupės pasiūlytų variantų dėl biudžetinių įstaigų buhalterijų centralizavimo pasirinkti ir tuomet valdininkai pradės rengti atitinkamus sprendimus.

Teigiama, jog politikai bent kol kas neoficialiai pasisako už antrąjį variantą, kuris įstaigoje išsaugotų po 0,5 etato buhalteriams. Tokių atveju darbo netektų apie 40 proc. šiuo metu biudžetinėse įstaigose apskaitą tvarkančių darbuotojų. Jų išeitinėms kompensacijoms preliminariai numatoma skirti 1,1 mln. litų.

Teigiama, kad centralizuota buhalterija galėtų pradėti veikti nuo kitų metų.

Iki 2003 metų biudžetinių įstaigų buhalterija buvo centralizuota. Tačiau siekiant, kad jos turėtų daugiau savarankiškumo, kiekvienai įstaigai suteikta teisė savarankiškai vesti apskaitą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

o

o portretas
ocho

liepa

liepa portretas
Nieko baisaus,po dešimties metų vėl bus decentralizacija

eva

eva portretas
kadangi valstybinės įstaigos samdo papildimai teisininkus,siūlau atleisti ir valstybinių įstaigų teisininkus.matyt jie nesugeba atlikti darbo pagal pareigas.buhalterių ir teisininkų paslaugas galima pirkti ir rinkoje.tą daro ir žmonės ir privačios įstaigos.kodėl turėtu būti išimtis valstybinės įstaigos?
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių