Klaipėdos uostas teisėtai pašalino „Lokį“ iš konkurso

Teismas pripažino, kad verslininko Pranciškaus Jurgučio valdoma restruktūrizuojama bendrovė "Lokys" iš 16 mln. litų vertės Klaipėdos jūrų uosto krantinės statybos konkurso pašalinta teisėtai.

Klaipėdos apygardos teismo atstovė Gintarė Daugėlaitė BNS pranešė, kad teismas pripažino, jog Klaipėdos uostas pagrįstai aiškinosi restruktūrizuojamo "Lokio" mokumą ir pajėgumą atlikti darbus, nes jis turėjo nemokios įmonės požymių.

"Lokys" buvo pašalintas iš krantinės prie Klaipėdos konteinerių terminalo ir kranto tvirtinimo Malkų įlankoje statybos konkurso.

Teismo nuomone, uostas, atsižvelgdamas į viešųjų pirkimų pobūdį ir reikšmę, buvo atidus ir pasinaudojo savo teise aiškintis ir vertinti restruktūrizuojamos įmonės statuso reikšmę. Tai neprieštarauja teisminei praktikai.

Mažiausią - 16,26 mln. litų - kainą birželį įvykusiame 143 krantinės pratęsimo konkurse pasiūlęs "Lokys" teismo prašė pripažinti, kad bendrovė atitinka kvalifikacijos reikalavimus, pripažinti negaliojančiu viešųjų pirkimo komisijos sprendimą atmesti įmonės pasiūlymą ir įpareigoti direkciją įtraukti "Lokį" į preliminarią pasiūlymų eilę.

"Lokio" direktorius Mindaugas Kelpša BNS anksčiau sakė, kad įmonė buvo pašalinta iš konkurso, nes yra restruktūrizuojama, nors konkurso sąlygose nebuvo nurodyta, kad konkurse negali dalyvauti restruktūrizuojama įmonė.

Anot žiniasklaidos, "Lokys" tikino, jog per konkursą buvo diskriminuojamas ir prašė nepaisyti jai nepalankaus Viešųjų pirkimų tarnybos išaiškinimo, tačiau netiesiogiai pripažino, kad be direkcijos užsakymo bankrutuos.

Klaipėdos uosto atstovas "Lietuvos žinioms" teigė, jog dėl "Lokio" išlikimo negali rizikuoti valstybės pinigais. Uosto advokatai stebėjosi, kaip "Lokys", neišgalintis uosto direkcijai sumokėti 10 tūkst. litų už laivo stovėjimą uoste, drįso įrodinėti, kad yra pajėgus statyti krantinę.

Pirmoji vieta konkurse atiteko Latvijos įmonei BMGS, veikiančiai pagal jungtinės veiklos sutartį su bendrove "Hidrostatyba" - jos pasiūlė darbus atlikti už 16,31 mln. litų.

Klaipėdos uosto atstovė Geda Marozaitė BNS sakė, kad sulaukus palankaus teismo sprendimo konkurso procedūros bus tęsiamos, tačiau ji negalėjo pasakyti, kada bus pasirašyta sutartis.

Teismo sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.

Statoma krantinė bus 290 metrų ilgio, o gylis šalia jos sieks 10 metrų. Krantinė bus skirta pietinėje uosto dalyje sparčiai augančiam konteinerių srautui aptarnauti, sutvirtintas kanalo krantas užtikrins Smeltės pusiasalio krantų pastovumą, išgilinus Malkų įlanką.

Darbus, kurių preliminari kaina buvo apie 20 mln. litų, planuojama atlikti per metus nuo sutarties pasirašymo.


Šiame straipsnyje: lokys

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių