„Klaipėdos nafta“ ir uostas derasi dėl investicijų į terminalą

Bendrovė „Klaipėdos nafta“ ir Uosto direkcija baigia derinti papildomą susitarimą dėl investicijų į būsimojo suskystintųjų dujų terminalo infrastruktūrą. Uosto direkcija siekia, kad jame būtų užfiksuota konkreti, nekeičiama suma, kurią uostas turėtų kompensuoti „Klaipėdos naftai“ už krantinės statybą.

Dėl suskystintųjų gamtinių dujų terminalo infrastruktūros finansavimo Klaipėdos uosto direkcija ir bendrovė „Klaipėdos nafta“ bendradarbiavimo sutartį pasirašė liepos pradžioje, po kelis mėnesius trukusių įtemptų diskusijų.

Sutarta, kad „Klaipėdos nafta“ apmoka visus darbus, o Uosto direkcija už krantinės statybą jai kompensuoja. Taip nenusižengiama nei terminalo, nei uosto įstatymams.

Sutartyje buvo numatyta iki rugpjūčio 10-osios pasirašyti ir papildomą susitarimą dėl investicijų kompensavimo tvarkos. Patvirtinti jį parašais vėluojama, tačiau, pasak Uosto direkcijos, sąlygos baigiamos derinti.

Uosto direkcija džiaugiasi išsiderėjusi įtraukti konkrečias sumas: „Klaipėdos naftai“ ji įsipareigoja kompensuoti ne daugiau nei 66 mln. litų. Jei per konkursą krantinės statybos kaina išaugtų, skirtumą dengti turėtų pati „Klaipėdos nafta“.

„Perkančioji organizacija yra „Klaipėdos nafta“, todėl Uosto direkcija pirkimo proceso negali kontroliuoti pilna apimtimi. Tuo labiau negalės kontroliuoti tiesioginių derybų proceso, jeigu toks prasidėtų su būsimu statytoju ar projektuotoju. Todėl mes būtume nesaugūs, jeigu nebūtų uždėtos šitos lubos“, – aiškina Klaipėdos uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Tačiau tai nereiškia, kad Uosto direkcijos investicijos į suskystintųjų dujų terminalą tesieks 66 mln. litų. Artimiausiu metu rengiamasi gilinti akvatoriją ties Kiaulės Nugaros sala iki terminalui reikalingo gylio – 14,5, po pačiu laivu-saugykla – net 16 metrų. šiuo metu gylis čia svyruoja nuo 4,5 iki 10 metrų.

„Gilinimo darbai yra pakankamai komplikuoti dėl to, kad dalyje ploto yra nedideli gyliai. Didelės žemsiurbės, kuri pas mus dirbo, grimzlė yra didesnė –10 metrų gylio. Tai prieš tai reikės nukasti“, – aiškino Klaipėdos uosto Infrastruktūros departamento vadovas Vidmantas Paukštė.

Dėl šių priežasčių, pasak V. Paukštės, darbų kaina gali būti kone dvigubai didesnė nei įprastai ir siekti mažiausiai apie 50 mln. litų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

gebelsas

gebelsas portretas
jie planuoja strateguoja o moka runkeliai... kaip su Gariunu mazuto saugyklomis...

gebelsui

gebelsui portretas
Teisingai save apibudinai, runkeliu gimęs, runkeliu ir numirsi.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Uostamiestis pabėgėlių nedomina: šiemet atvyko vos šeši
    Uostamiestis pabėgėlių nedomina: šiemet atvyko vos šeši

    Uostamiestyje prieglobstį gavusių užsieniečių integracija rūpinasi Klaipėdos socialinės paramos centras. Įstaigai prašoma nustatyti tokią pat kvotą, kokia buvo ir praėjusiais metais. Didesnės ir nereikia, nes į Klaipėdą šiemet atv...

  • Klaipėdoje – Marselio kempingas benamiams
    Klaipėdoje – Marselio kempingas benamiams

    Miesto tvarkdariai šokiruoti – Klaipėdoje, miškelyje šalia Dangės upės, netoli dviračių tako, iškilo savotiškas benamių pensionas – su gyvenamaisiais nameliais, "poilsio zonomis" ir net šilt...

  • Prioritetas uoste – konteineriniams „dičkiams“
    Prioritetas uoste – konteineriniams „dičkiams“

    Lietuvoje nuspręsta didžiuosius konteinerinius laivus, vadinamuosius „dičkius“, pagal rinkliavas prilyginti vidutiniams laivams. ...

    1
  • S. Budinas: sporto niekas nepamirš
    S. Budinas: sporto niekas nepamirš

    Dienraštis tęsia rubriką "Klausk miesto valdžios drąsiai". Šiandien į klaipėdiečių klausimą atsako uostamiesčio savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas. ...

    3
  • Jūrininkų prospektas: asfaltas yra, bet važiuoti draudžiama
    Jūrininkų prospektas: asfaltas yra, bet važiuoti draudžiama

    Pietinės uostamiesčio dalies gyventojai širsta kas rytą įstrigdami automobilių spūstyse. Žmonės, matydami keturias išasfaltuotas Jūrininkų prospekto juostas, pyksta, jog eismas leidžiamas tik viena prospekto dalimi. ...

    3
  • Renovacijos metu laiptinių valyti nereikia?
    Renovacijos metu laiptinių valyti nereikia?

    Uostamiestyje, Jūros gatvėje esančio daugiabučio namo gyventojai skundžiasi, jog vykstant namo renovacijai priversti gyventi šiukšlyne. Esą namą administruojanti bendrovė "Vitės valdos" nesirūpina purvinų laiptinių valymu. K...

    2
  • Stringa Klaipėdos planai dėl pajūrio juostos
    Stringa Klaipėdos planai dėl pajūrio juostos

    Viena iš kompromiso sąlygų derinant išorinio uosto projektą yra Klaipėdos miesto noras pajūryje laisviau statyti įvairius visuomeninio pobūdžio objektus. ...

    8
  • Slengiškiai atidavė balsus ir sustoti nežada
    Slengiškiai atidavė balsus ir sustoti nežada

    Dalis Slengių kaimo gyventojų norėtų, kad šis būtų prijungtas prie Klaipėdos miesto. Tai parodė sekmadienį vykusi apklausa, kurioje dalyvavo kiek mažiau nei pusė suaugusių slengiškių. ...

    28
  • Uostamiesčio vaikų darželyje – streikas
    Uostamiesčio vaikų darželyje – streikas

    Į pedagogų streiką, kurį rengia Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga, nuo pirmadienio įsijungė uostamiesčio  vaikų darželio-lopšelio „Želmenėlis“darbuotojai. Šio darželio profesinė sąjunga vienin...

    11
  • Klaipėdos miesto centre – šiukšlynas
    Klaipėdos miesto centre – šiukšlynas

    Išėjusi į namo, kuriame gyvena kiemą, klaipėdietė Irena kaskart griebiasi už galvos. Prieš metus atsikraustę kaimynai, kuriems butus skyrė savivaldybė, jau spėjo užversti teritoriją šiukšlėmis, sutrešusiomis lent...

    7
Daugiau straipsnių