Klaipėdos keleivių terminale užvirs statybos

Bendrovė „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ rengiasi naujo terminalo krantinių statybos pradžiai, kuri numatyta mėnesio viduryje.

Praėjusią savaitę įvyko pirmas darbinis susitikimas, kuriame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovai, statybų rangovai, projektuotojai, statybų priežiūros specialistai ir terminalo operatorius derino veiksmus. Planuojama, kad per artimiausias dienas bus parengtas kalendorinis statybos darbų planas ir projektas bus pardėtas įgyvendinti.

Darbus vykdys kompanija „Latvijas tilti“, kuri laimėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos skelbtą keleivių ir krovinių keltų terminalo krantinių statybų rangovo konkursą. Latviai pasiūlė projekte numatytus darbus atlikti  už 112,5 mln. litų (su PVM). Darbų trukmė – 30 mėnesių. Planuojama, kad įgyvendinus projektą bus pastatyta beveik 1 kilometras naujų krantinių.

„Krantinių statybos vysk etapais, todėl įmonė bent artimiausius  vienerius metus planuoja ir toliau vykdyti savo veiklą - krauti skystus krovinius. Kartu, jau kitais metais, pradėsime statyti ir naujo keleivių terminalo pastatą, bei kitą reikalingą infrastruktūrą“, - sako Benediktas Petrauskas, „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo“ (KKKT) generalinis direktorius.

Iš viso KKKT į naujo terminalo įrengimą planuoja investuoti apie 70 mln. litų. Jei viskas vyks sklandžiai, naujasis terminalas pradės veikti 2013 metais. Jis per metus bus pajėgus priimti iki 750 tūkst. keleivių ir apie 500 tūkst. krovininio transporto ir automobilių. Tai apie 2,5 karto daugiau keleivių ir ro-ro transporto nei šiuo metu į Klaipėdos uostą atvyksta per metus.

Pasak B.Petrausko, terminalas projektuojamas atsižvelgiant į esamus keleivių ir ro-ro krovinių srautus ir galimo augimo tendencijas. Naujojo terminalo pajėgumai ateityje, augant rinkos poreikiams, galės būti didinami. Pradžioje naujajame terminale planuojama sukurti apie 50 naujų darbo vietų. Dabar KKKT veikiantis skystų produktų terminalas turėtų būti perkeltas į pietinę Klaipėdos uosto dalį, Smeltės pusiasalį. Kiek tai kainuos, dar nėra žinoma.

Šiuo metu taip pat jau baigiami per terminalo teritoriją einančio geležinkelio ir viaduko per Varnėnų gatvę rekonstrukcijos darbai. Daugiau nei 10 mln. litų vertės darbus vykdantis bendrovių „Hidrostatyba“ ir „Viadukas“ susivienijimas pagal sutartį juos turėjo baigti 2011 metų pavasarį, tačiau pagal esamą situaciją realu, kad darbai bus baigti jau šių metų pabaigoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių