Klaipėdoje – šiuolaikinio Rusijos meno pjūvis

Penktadienio pavakarę didžiausioje parodinėje erdvėje uostamiestyje duris atvers įspūdinga Rusijos šiuolaikinio meno projekto paroda „Estetika VS Informacija“.

Ketvirtadienį įvyko žymaus Maskvos fotografo Igorio Muchino paskaita apie režisūrą ir fikciją fotografijoje bei kitų projekto dalyvių, į Klaipėdą atvažiavusių iš Rusijos, kūrybos pristatymai, o penktadienį 17 val. „Kultūrpolio“ parodų rūmuose (Aukštoji g. 1 / Didžioji Vandens g. 2) startuos intriguojanti šiuolaikinio Rusijos meno paroda.

Stebėkite savo reakciją

„Neieškokite vienos prasmės mūsų trijulės kūriniuose, stebėkite savo reakciją“, – sakė meno grupės „Kupidonas“ (jai priklauso ir Andrejus Filipovas bei Niujorke gyvenantis lietuvių kilmės menininkas Viktoras Skersis) atstovas Jurijus Albertas, jam skirtoje salėje penkiomis tonomis smėlio suformavęs siurrealistinę idilę XIX a. romantizmo atstovo K.D.Fridricho paveikslų motyvais.

 

„Mane domina  menininko anarchisto ir oficialios institucijos santykis“, – teigė tapytojas ir instaliacijų kūrėjas, pelnęs „absurdisto“ ir „švabroavangardo“ pravardes, jaunosios kartos menininkas Valerijus Čtakas, dalį Parodų rūmų pavertęs undergroundinių vakarėlių erdve.  Sukūręs kažką panašaus į madingą pusrūsį, skvotą, nelegalų barą ir jį dekoravęs „siaurame rate plačiai žinomų“ anarchistų  portretais, piktogramomis, įvairių kalbų, dialektų (taip pat ir žemaitiško) frazių ir žargono nuotrupomis, menininkas įsitikinęs, kad menas neturi nei rasės, nei tautybės, nei geografinių ribų. „Net tatuiruotės ant mano rankų serbų kalba padarytos“, – rodė Valerijus.

Realybės ir vaizduotės deriniai

Dauguma projekto dalyvių savo kūriniuose derina apčiuopiamus realaus gyvenimo ir įsivaizduojamo pasaulio fragmentus. Juose – normų, taisyklių, dogmų ir pasąmonės vaizdinių kontrastas, susipynę lyrika, agresija, provokacija, naivumas, iššūkis ir rimti filosofiniai argumentai. 

Davidas Ter–Oganianas pristato kompiuterinį žaidimą, kuriame žiūrovas gali  dažasvydiškai iššaudyti žinomo Rusijos abstrakcionisto J.Zlotnikovo paveikslus. Grupė „Provmyza“ rodo naujausią, Venecijos kino festivaliui kurtą, visuomenės nuomonių nepastovumą  ironizuojantį  kūrinį „Sąmyšis“.    

Kraštutinį meno akcijų radikalizmą į filosofinę estetiką iškeitęs Anatolijus Osmolovskis  audiokūriniu „Raudonoji armija“ nagrinėja rusiškosios kovinės dvasios prigimtį. Įgarsintame Antrojo pasaulinio karo vokiečių generolo kreipimesi į kareivius girdime įspėjimus apie laukinį, nenuspėjamą rusų kareivio charakterį. Visuose Parodų rūmuose skambantys įspėjamieji žodžiai, anot menininko, lengvai gali būti pritaikomi ir šiomis dienomis kalbant apie Rusijos „kultūros kareivius“.

Šeštadienį – prie apkrito stalo

Šiandien po parodos atidarymo 18 val. žymiausias Rusijos šiuolaikinio meno teoretikas, praeityje išgarsėjęs skandalingomis meno akcijomis Raudonojoje aikštėje Anatolijus Osmolovskis pristatys naują, Maskvos meno rinkoje pasirodžiusi meno kritikos žurnalą „Bazė“ ir jame aptariamus aktualius šiuolaikinio meno aspektus.

Paskutinė galimybė susitikti su Rusijos menininkais – šeštadienį 12 val. apskritojo stalo diskusijose (Baroti galerijoje), kuriose Lietuvos ir Rusijos kuratoriai, menotyrininkai ir menininkai kalbės apie šiuolaikinio Rusijos meno ypatybes, meno terorizmą ir cenzūrą, regionalizmą ir Maskvos bienalės kontekstą, taip pat apie tai, kodėl Vakarams patinka Rusijos menas.

Parodos kuratorius – Konstantinas Bochorovas (Rusija), projekto vadovas – Ignas Kazakevičius (Klaipėda).

Šiuolaikinio Rusijos meno „Estetika VS Informacija“ ekspoziciją Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro „Kultūrpolis“ parodų rūmuose bus galima apžiūrėti iki lapkričio 14 d.


Šiame straipsnyje: parodaRusijos menasKultūrpolis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių