Kelionių agentūros „Meandra“ nuskriaustųjų gretos didėja

Po "Kauno dienos" rašinio apie kelionių agentūros "Meandra" problemas, atsirado daugiau nukentėjusiųjų. Bendrovės telefonai išjungti, bet direktorius žada problemas spręsti.

Pasipylė nukentėjusių skambučiai

"Gerai, kad parašėte apie šią agentūrą, nes esu ir aš  nukentėjusi", - sakė Kauno medicinos universiteto (KMU) docentė Nijolė Savickienė. Ją, kaip ir kitus skaitytojus, sujaudino spalio 20 d. "Kauno dienoje" išspausdintas rašinys  "Kelionių agentūra jaunavedžius paliko be medaus mėnesio ir pinigų".

Kartu su kolege N.Savickienė planavo skristi į Jungtines Amerikos Valstijas, kur vyko medikų konferencija, tačiau mokslininkių kelionė neįvyko. Agentūra jai liko skolinga 2 tūkst. litų.

"Prieš savaitę sumokėjo 200 litų, bet negalėjo pasakyti, kada gausiu likusius pinigus. Tikriausiai reikia susitaikyti su netektimi. Perskaičiusi rašinį "Kauno dienoje" supratau, kad nukentėjau ne tik aš", - kalbėjo N.Savickienė.

Jai kėlė nuostabą faktas, kad agentūros direktorius Romas Ruibys, būdamas Lietuvos žemės ūkio universiteto docentu, elgiasi palyginti neatsakingai.

"Meandros" pavadinimą piktuoju mini ir Lietuvos golfo federacija (LGF). Už trisdešimties žmonių kelionę į Egiptą, kur turėjo prasidėti sezonas, surinkusi apie 100 tūkst. litų, agentūra paskutinę minutę atšaukė kelionę ir atsisakė grąžinti pinigus. LGF viceprezidentas Ričardas Mačiulaitis sakė, kad ieškinio agentūrai nepateikė, bet pasirašė paskolos vekselį. Agentūra federacijai skolinga apie 50 tūkst. litų.

Klientai: jie slapstosi

"Kauno diena" rašė apie rugsėjį vestuves atšventusią kauniečių porą, kuri planavo leistis į povestuvinę kelionę. Prieš kelis mėnesius jie nusprendė: vyksime į Tenerifę, kur ir rudenį galima mėgautis vasaros šiluma, plauksime į kruizą stebėti delfinų, o paskui, išsinuomoję automobilį, trauksime prie ugnikalnio.

Suplanuota kelionė jaunavedžiams liko svajonė - jie negalėjo vykti niekur, nes kelionių agentūra "Meandra" atšaukė kelionę ir atsisakė grąžinti sumokėtus 5 tūkst. litų. Tokios sumos čekį jaunavedžiams padovanojo giminaitis.

"Vadybininkė paaiškino, kad agentūros finansinė padėtis yra sudėtinga ir jie neturi 5 tūkst. litų, kuriuos jiems esame sumokėję", - prieš savaitę piktinosi kaunietė Lina.
Paprašyti grąžinti pinigus dalimis iki metų pabaigos, "Meandros" vadovai nesileido į kalbas. Kaunietei Linai buvo paaiškinta, kad agentūra gali grąžinti skolą per dešimt mėnesių, kas keturias savaites atiduodama po 500 litų.

Šią savaitę žurnalistams Lina guodėsi, kad dabar "Meandra" nebeketina vykdyti net šio pažado. Esą šiuo metu su bendrove nepavyksta susisiekti, todėl buvusi klientė kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Direktorius: problemas sprendžiame

Keliones "Meandroje" įsigijusiems kauniečiams šiuo metu kyla rimtų problemų, kai jie bando susisiekti su agentūros darbuotojais. Bendrovės telefono numeriai nebeveikia, o paskambinus informacijos telefonu 118, paaiškėjo, kad jie - atjungti. Dar prieš savaitę veikusi įmonės interneto svetainė šiuo metu taip pat uždaryta. Suvedus "Meandros" pavadinimą, pasirodo informacinis pranešimas: "Šiuo metu svetainėje vykdomi atnaujinimo darbai. Atsiprašome už laikinus nepatogumus".

"Kauno dienos" žurnalistams pavyko susisiekti su įmonės direktoriumi R.Ruibiu. Jis tikino, kad nesislapsto, tačiau šiuo metu yra išvykęs ir negali paaiškinti susiklosčiusios situacijos. Paklaustas, ar ketina spręsti iškilusias problemas, direktorius atsakė trumpai: "Sprendžiame. Yra keli keliai, kaip tai padaryti. Ieškome investuotojo, dirbame". Jis pažadėjo daugiau informacijos suteikti kitą savaitę, nes esą dabar apie įmonės išgyvenimo strategiją kalbėti dar anksti.

"Kauno dienos" žiniomis, nors įmonės telefonai ir atjungti, "Meandra" vis dar siūlo klientams įsigyti kelionių, bendrovė veiklos nenutraukė.

Skolų išieškotojams žinoma

Skolų išieškojimo bendrovės "Gelvora" duomenų bazėje "Meandra" patenka tarp rizikingiausių bendrovių. Nurodoma, kad bendrovė šiuo metu dalyvauja penkiuose teisminiuose ginčuose, visos bylos nagrinėjamos Kauno miesto apylinkės teisme. "Gelvoros" duomenų bazėje matyti, kad iš "Meandros" išieškoti skolas per teismus bando dvi bendrovės - "Novaturas" bei "Aviaturas ir partneriai".

"Meandra", kurios įstatinis kapitalas sudaro 60 tūkst. litų, su skolų išieškojimo įstaigomis reikalų turi nuo 2004 m. "Gelvora" išieškojimo procedūras šiai įmonei taikė 2006, 2007 ir 2008 m.

"Meandros" pavadinimas įrašytas ir kitos skolų išieškojimo bendrovės "Sergel" vadinamojoje gėdos lentoje, kurioje išvardytos atsiskaityti vengiančios bendrovės.
"Meandrai" teikti finansinių ar prekinių kreditų nerekomenduoja ir kita skolų išieškojimo bendrovė "Balt Risk", nes esą ši bendrovė neatsiskaito su savo kreditoriais.

Tarnybos sulaukė skundų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Turizmo ir atlygintinų medicinos paslaugų skyriaus vedėjai Solveigai Kuzienei "Meandros" pavadinimas žinomas.

"Šiuo metu tiriame šios agentūros veiklą, nes esame gavę skundų", - sakė specialistė. Anot jos, tarnybos darbuotojai yra tyrę "Meandros" veiklą ir anksčiau. Esą tuomet atsakomybė dėl nekokybiškai suteiktų paslaugų teko kelionės organizatoriui, kurio kelionę "Meandra" pardavė.

Šiais metai VVTAT tiria maždaug tiek pat skundų kaip ir pernai, nors turistų skaičius gerokai sumažėjęs. Todėl S.Kuzienė daro išvadą, kad šįmet dėl nekokybiškų kelionių skundžiamasi dažniau. Dažniausiai turistai nepatenkinti apgyvendinimo kokybe, maitinimo paslaugomis ir suteiktomis vežimo paslaugomis, tai yra dėl atidedamų skrydžių.

Valstybinis turizmo departamentas (VTD) prie Ūkio ministerijos taip pat yra gavęs skundų dėl "Meandros" veiklos. Šiemet į departamentą kreipėsi grupė turistų, kuriems kelionių agentūra paskutinę minutę atšaukė kelionę.

VTD direktoriaus pavaduotojui Juozui Raguckui žinoma, kad "Meandra" yra skolinga tarptautinėms bendrovėms. Tačiau joms departamentas pagelbėti negalėjo, nes esą ten buvo civiliniai sutartiniai įmonių santykiai, o jų ginčai turi būti nagrinėjami kita tvarka.

Turistus saugo draudimas

Nė vienas ES dirbantis kelionių organizatorius negauna veiklos licencijos kol neįsigyja specialaus laidavimų draudimo. Šį draudimo polisą parduoda LTD, apdrausdamas visus būsimus kelionių agentūros klientus 100 tūkst. litų sumai.

"Pinigai paskirstomi kompensacijoms, kai bendrovė tampa nemoki arba jeigu ji bankrutuoja, - aiškino Valstybinis turizmo departamentas (VTD) direktorius J.Raguckas. - Surenkame visas turistų, kurie buvo sudarę kelionių sutartis, pretenzijas ir atlyginame žalą".

Pastaruoju metu šis draudimas buvo panaudotas du kartus - abiem atvejais pakako lėšų turistų patirtai žalai atlyginti. J.Ragucko nuomone, vartotojų teisių apsaugos požiūriu, turizmo sektoriuje vartotojų teisės yra apgintos geriau negu kitose srityje.

Jis ragina visus nukentėjusiuosius kreiptis į departamentą arba į VVTAT, nes abi institucijos nagrinėja turistų skundus. Kelionių agentūromis nepatenkinti žmonės turėtų atsinešti turistinės kelionės sutarties kopiją, įmokėtų pinigų kvito kopiją ir aprašyti situacijos aplinkybes.

"Kiekvieną skundą tiriame, ieškome būtų žmonėms susigrąžinti pinigus. Kai kuriais atvejais patariame kreiptis į teismą ir inicijuoti įmonei bankroto procedūrą", - pasakojo J.Raguckas.

Šiuo metu Lietuvoje dirba 304 kelionių organizatoriai ir 249 kelionių agentūros, parduodančios kitų parengtą produktą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių