- Vytenis Radžiūnas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Netiesa, kad gimtajame Kaune jau viskas žinoma ir matyta. Siūlome išbandyti galbūt dar nepatirtos išvykos dviračiais džiaugsmą – atrasti mažą keliuką, ypatingą medį ar tiesiog atsiveriantį gražų vaizdą.
Raudondvario bokštų link
Kauno pilis–Kauno keleivinė prieplauka–Lampėdžių pušys sesės ir liepa gražuolė–V.Stašelio tilto griuvėsiai–Raudondvario prieplauka–Raudondvario pilis. Kauno regiono turizmo informacijos centro (TIC) rekomenduojamo dviračių maršruto ilgis – apie 30 km, išvykos trukmė – 4–6 val.
Jei atsivešite dviračius automobiliu, maršrutą geriausia pradėti nuo Kauno pilies, o automobilį palikti šalia esančioje erdvioje automobilių stovėjimo aikštelėje. Darbo dienomis nuo 8 iki 19 val. stovėjimo kaina – 1 Lt/val., kitu laiku – nemokamai.
Mindami nuo Kauno pilies Nemuno pakrante iki Petro Vileišio tilto, o vėliau Brastos gatve, pamatysite restoraną-klubą "Combo". Keleivinė prieplauka – kitoje klubo pastato pusėje. Iš jos pasidairę į Nemuno platybes, riedėkite toliau, o pasibaigus dviračių takui niekur nesukite, važiuokite Vytauto gatve ar šalia jos einančiu šaligatviu.
Tuomet, kai ši gatvė pradės sukti į kairę ir netrukus atsirems į Romuvos gatvę, jus per kiemus tolyn ves siauras keliukas. Juo privažiuosite liepą gražuolę. Grįžę į Vytauto gatvę ir šiek tiek ja pavažiavę, sukite į kairėje esančią Gintaro gatvę. Važiuodami ja kairėje dairykitės Lampėdžių pušų sesių – valstybės saugomo gamtos paminklo. Šios dvi pušys yra suaugusios viena su kita per bendrą šaką ties kamienais.
Pasibaigus Gintaro gatvei, jus pasitiks nedidelis keliukas – iš pradžių per miškelį, vėliau per laukus. Jis eis palei karjerą iki pat jo pabaigos. Tiesa, paties karjero nematysite – jį užstos pylimas, kadaise supiltas siekiant apsisaugoti nuo Nemuno potvynių. Nors šiuo lauko keliuku mažai kas naudojasi, dviračiu juo važiuoti nebus sunku. Po staigaus posūkio į dešinę privažiuosite kanalą. Per jį supilta pervaža, tačiau ankstyvą pavasarį, kai potvynis, ten gali ir nepavykti pervažiuoti. Būkite atidūs planuodami kelionę.
Iki Nemuno ir Nevėžio santakos taip pat turėsite važiuoti lauko keliuku, kuris ir priartėja prie Nevėžio, ir vėl nutolsta. Keliukas nėra labai geras, o iki santakos – keli kilometrai, tad patys nuspręskite, ar važiuosite iki jos.
Grįžę iki Lampėdžio karjero, žvyrkeliu pasieksite Raudondvario plentą. Juo minkite Raudondvario miestelio link. Tai sunkiausia kelionės dalis, eismas keliu intensyvus, jokio šaligatvio nėra. Tiltu pervažiavę Nevėžį, netrukus jau būsite Raudondvaryje. Pirmas, akmenimis grįstas keliukas (Nevėžio gatvė) į dešinę jus nuves iki kelio užtvaro. Tai reikš, kad už 100 m – Antrojo pasaulinio karo metais sugriauto Vinco Stašelio tilto griuvėsiai.
Norėdami pasiekti Raudondvario prieplauką, grįžkite iki Topolių gatvės, ja važiuokite, kol dešinėje išvysite prieplaukos teritoriją. Grįžę šia gatve atgal, išvažiavę iš miško, ties gyvenamaisiais namais pastebėsite keliuką į kalną. Pakilę juo dešinėje pamatysite Raudondvario dvaro vartus.
Žaluma ir urbanistika
Kauno pilis–Nemuno pakrantė–Panemunės šilas–Trijų mergelių tiltas–Ąžuolyno parkas–Laisvės alėja–Vilniaus gatvė–Kauno pilis. Šis Kauno TIC rekomenduojamas dviračių maršrutas "Smagus ratukas Kauno centre" vingiuoja beveik vien dviračių takais. Jo ilgis – 20 km, o kelionės trukmė – 1–3 val.
Pajudėję nuo Kauno pilies, leiskitės į Nemuno krantinę prie Vytauto bažnyčios. Dviračių takas Nemuno pakrante tęsiasi nuo Vytauto Didžiojo iki Panemunės tiltų. Žemuosiuose Šančiuose jus pasitiks erdvus paplūdimys, kuriame galėsite sustoti pailsėti.
Panemunės šilas pasiekiamas toliau riedant Nemuno krantine iki Panemunės tilto. Pervažiavę tiltą toliau minkite A.Smetonos alėja, Baterijų plentu arba Elnių gatve.
Šilas nėra kažkuo labai ypatingas, o štai pėsčiųjų tiltas į šilą išsiskiria aukščiu. Pervažiavus jį, nuo "Trijų mergelių" restorano pusės atsiveria vaizdinga panorama į pramoninį Petrašiūnų mikrorajoną, ką tik iš hidroelektrinės ištrūkusio Nemuno vingį ir žaliuojantį šilą.
Toliau pedalus minkite iki K.Baršausko gatvės, o tada vairą sukite kairėn iki Gričiupio gatvės. Atsidursite Kauno ąžuolyne – didžiausiame miesto teritorijoje esančiame ąžuolyne visoje Europoje. Nusileidę iš Ąžuolyno žemyn, į centrinę miesto dalį, iškart atsidursite Laisvės alėjoje, o ją pervažiavę – Vilniaus gatvėje. Viduramžiais ši gatvė buvo kelio į sostinę pradžia. Po rekonstrukcijos tapusi pėsčiųjų gatve, Vilniaus gatvė yra pagrindinė Kauno senamiesčio ašis, jungianti senąjį ir naująjį miestą. Kelionės maršruto pabaiga – Kauno pilis, kurią lengvai pasieksite smagiai dardėdami Senamiesčio grindiniu.
Sovietmečio paslaptys
Kleboniškio miško parkas–Karmėlavos kapinės–senosios Karmėlavos bažnyčios vieta– apleista raketų bazė–Karmėlava–Kaunas. Šiuo 36 km ilgio maršrutu 5–6 val. pakeliauti siūlo Kauno technologijos universiteto žygeivių klubas "Ąžuolas".
Kelionę siūloma pradėti nuo senojo pėsčiųjų tilto į Kleboniškio mišką. Važiuodami nuo tilto prasidedančiu pagrindiniu miško taku, galėsite pasigrožėti žaluma ir išvengsite būtinybės važiuoti automobilių keliu. Nuriedėjus beveik tris kilometrus ties aukštos įtampos laidais, galite pasukti kairėn ir apžiūrėti Smertės kalną, kuriame kadaise buvo įrengta slidininkų trasa, veikė keltuvas. Nuo kalno atsiveria įspūdingas vaizdas į Nerį ir jos pakrantes.
Kelionę tęskite pagrindiniu miško taku, įvažiavę į gyvenvietę, sukite kairėn, į Dviratininkų gatvę. Šis ruožas pareikalaus atidumo – kelias duobėtas, tačiau netrukus laukia atpildas – Giraitės ir Žirgyno gatvių sankryžoje pasukę į kairę galėsite mėgautis ilgai važiuodami gana stačia nuokalne. Privažiavę Karmėlavos kapines, apvažiuokite jas kairiąja puse ir toliau minkite Pušyno, Piliakalnio gatvėmis. Čia rasite senosios Karmėlavos bažnyčios vietą. Šventoriuje išlikę barokiniai vartai, sudegusios bažnyčios pamatai, laiptai, keli antkapiniai paminklai.
Kelionę tęskite automobilių keliu A6. Išvažiavę iš Karmėlavos, pervažiavę mišką, sukite į žvyrkelį dešinėje. Iki raketų bazės – dar trys kilometrai. Važiuokite palei mišką, o T formos sankryžoje sukite į dešinę. Pravažiuosite netoliese esantį Kauno oro uosto pakilimo taką – galbūt pavyks pamojuoti išvykstantiesiems arba parskrendantiesiems?
Įvažiavę į miškelį pamatysite pirmuosius sovietų raketų bazės (Karmėlavos 1-ojo diviziono) pastatus. Tai tipinė R-12 raketų bazė, turinti keturis antžeminius paleidimo įtaisus. Prie įvažiavimo į bazę sovietmečiu stovėjo aptarnavimo pastatai ir kareivinės, už jų – uždara karinė teritorija. Būkite atsargūs, nes daugelis pastatų – labai apleisti.
Ištyrinėję bazę, galite pasirinkti jums tinkamiausią grįžti į Kauną maršrutą. Greičiausiai Kauną pasieksite automobilių keliu A6. Jei turite noro, galite lauko keliuku nuvažiuoti iki Užusalių ir apžiūrėti rusų bažnytkaimį menančią cerkvę, o esant geram orui – išsimaudyti tvenkinyje. Iš Užusalių į Kauną galima grįžti miško takeliu pro Neveronis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?31
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste3
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų72
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose32
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...