Iš Kauno tiesiamas oro tiltas į Šanchajų (papildyta)

Kauno oro uoste antradienį nutūpė pirmasis lėktuvas iš Šanchajaus. Nuo šiol kartą per savaitę krovinius iš Azijos priimsiantis oro uostas metė rimtą iššūkį Frankfurto ir Amsterdamo oro uostams.

Žengia į naują rinką

Iki šiol daugiausia tranzitinių Azijos krovinių sulaukdavę Vokietijos ir Nyderlandų oro uostai turi naują konkurentą. Į krovinių gabenimo rinką žengė ir tarptautinis Kauno oro uostas.

"Šis maršrutas atverčia naują puslapį mūsų valstybės aviacijos istorijoje, - pažymi Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis – Ir anksčiau krovinių kažkas į Lietuvą atveždavo, tačiau tai yra visai kas kita. Galime pasidžiaugti, kad dideli krovinių srautai į Vakarus bus gabenami per Kauną."

Kauno ir Šanchajaus oro uostus sujungusi nauja reguliari krovinių pervežimo oru linija yra pirmas tokio dydžio krovinių gabenimo oru maršrutas regione. Jis pakeis Europos rinkoms skirtų Kinijos tranzitinių krovinių pristatymo grandinę.

Į Kauną atskraidinti kroviniai bus paskirstomi ir per 24-48 valandas antžeminiu transportu pasieks gavėjus Rytų ir Centrinėje Europoje. Kartą per savaitę tūpsiantis orlaivis "IL-96" kaskart atgabens iki 80 tonų krovinių.

Ministras pabrėžė, kad iš naujojo maršruto uždirbs ne tik krovinių siuntėjai bei gavėjai, bet ir tarptautinių pervežimų bendrovės. Esą tai yra naujas impulsas mūsų šalies ekonomikai.

Derėjosi dvejus metus

Naująjį maršrutą atidariusios pervežimų bendrovės "Hoptrans Logistic" valdybos pirmininkas Vytas Volkevičius pabrėžė, kad per dvylika bendrovės veiklos metų šis maršrutas yra reikšmingiausias.

"Tai yra visai kitas žemėlapis aviacijos rinkoje ir mes joje dabar būsime labai stiprūs", - kalbėjo V.Volkevičius. Esą gabenant krovinius per Kauną logistikos grandinėje bus sutaupomos 2 valandos.

"Tai yra milžiniški pinigai ir kiekvienas krovinių vežėjas tai įvertins", - maršruto sėkme neabejoja V.Volkevičius.

Naujuoju maršrutu iš Šanchajaus per Kauną į Vakarų Europą planuojama gabenti elektronikos prekes. Sudaryti sutartį dėl krovinių pervežimo "Hoptrans Logistic" pavyko po dvejus metus trukusių derybų.

"Pasauliniams vežėjams ką nors įrodyti yra pakankamai sunku, bet mes turime akivaizdų pranašumą – sutrumpiname kelią pačiu brangiausiu – oro – transportu", - pranašumą nurodė V.Volkevičius.

Jo teigimu, sutarties sąlygos yra "labai sudėtingos", tačiau esą jeigu pavyks paslaugas teikti nepriekaištingai, problemų neturėtų kilti. Esą maršruto sėkmė priklausys nuo muitinės, oro uosto ir kitų susijusių institucijų darbo.

Augimas – visose srityse

Vakar viešėdamas Kaune E.Masiulis džiaugėsi, kad tarptautinio Kauno oro uosto pozicijos aviacijos rinkoje sparčiai stiprėja.

"Pirmojo pusmečio veiklos rezultatai yra stulbinamai geri, o "Ryanair" sprendimas Kaune atidaryti savo bazę keleivių srautus dar padidino. Beje, naudą pajuto ne tik miestas, bet ir visas regionas, - vertino E.Masiulis. – Neabejoju, kad įsipareigojimą pervežti milijoną keleivių per metus "Ryanair" įvykdys."

Ministras priminė tariamų ekspertų studijas, kuriose buvo siūloma uždaryti tarptautinį Kauno oro uostą kaip neperspektyvų: "Pasipriešinome ir matome, kad einame teisinga kryptimi".

2007 m. per Kauno oro uostą pergabenta 6,4 tūkst. t krovinių, tačiau 2008 m. ir 2009 m. jų buvo pastebimai sumažėję. Pernai krovinių pervežimas smuko iki 2,1 tūkst. t.
"Šie metai jau bus geresni, nes vien per šių metų septynis mėnesius pergabenta 2,7 tūkst. t krovinių", - optimistiškai perspektyvas vertino E.Masiulis.

Pasak oro uosto Plėtros ir eksploatacijos direktoriaus Jono Gursko, tranzitiniai kroviniai sustiprins oro uosto pozicijas: "Tikimės išlikti patrauklūs krovinių pervežimo operatoriams".



Stambus transporto mazgas

Šanchajus yra didžiausias Kinijos ir septintas pagal dydį miestas pasaulyje. Išsidėstęs prie Jangdzės upės žiočių, rytinėje Kinijos dalyje. Turi atskiro Kinijos administracinio vieneto statusą (išskirtasis miestas). Šanchajus - stambus transporto mazgas ir vienas svarbiausių šalies pramonės centrų: be kitų sričių, išvystyta laivų statyba, naftos perdirbimas, tekstilė, elektronika, dviračių, radijo imtuvų, televizorių gamyba. Pro didžiulį Šanchajaus uostą (prie Jangdzės dešiniojo intako – Huangcu, apie 50 km nuo Rytų Kinijos jūros) keliauja dauguma Kinijos eksporto ir importo prekių bei krovinių (metinė apyvarta virš 100 mln. tonų).

Nauji maršrutai – po metų

"Hoptrans" – specializuota multimodalinių pervežimų ir logistikos paslaugų teikėja, veikianti tarptautinėje arenoje. Bendrovė teikia visas transporto paslaugas – nuo krovinių vežimo sausumos transportu, traukiniais ir konteinerių gabenimo jūra bei krovinių skraidinimo į daugelį pasaulio šalių. 1998 m. pradėjusi vystyti aviacinės logistikos paslaugas, Hoptrans pasiūlė reguliarų krovinių gabenimą oro linijomis iš Vidurinės Azijos ir Tolimųjų Rytų.

"Hoptrans" turi atstovybes Kaliningrade (Rusija), Maskvoje (Rusija) ir Sharjah (Jungtiniai Arabų Emyratai). Bendrovė yra pelniusi "Lietuvos metų vežėjo 2008" apdovanojimą. Per šių metų aštuonis mėnesius įmonė per Kauno oro uostą pervežė 1715 t krovinių, t.y. beveik dvigubai daugiau nei per visus 2009 m. Bendrovė planuoja naujų maršrutų atidaryti 2011 m.


Šiame straipsnyje: Kauno oro uostasRyanair

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių